Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jurassic park I -elokuva minkä ikäiselle?

Vierailija
19.01.2013 |

Minkä ikäisen lapsen ootte antaneet vanhemman seurassa katsoa Jurassic park I leffan?

En enää muista kuinka hurja leffa se on. Lapset on 4- ja 6-vuotiaat ja tämä vanhempi on mieletön dinosaurusfani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 8 - vuotias kun katsoin ja kyllä voisin sanoa että voikin jo siinä iässä leffan katsoa, jos dinoista pitää. Mutta jos on tottunut näkemään niitä maa aikojen alussa elokuvien lässynlää "terävähampaita" niin silloin en ehkä suosittele ;)

Vierailija
2/10 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotain 6-7-v ku isäni vuokrasi sen,näin jälkeen päin ajatetellen ei ihan lastenleffa,mutta eipä tuosta suurempia traumoja jäänyt. Ei mikään verta-ja suolenpätkiä-tyyppinen leffa kuitenkaa,kyllä antaisin 6-v dinofanin katsoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeks ku tuli tv:stä oli k12. Kattokaa yö museossa se on k7!

Vierailija
5/10 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin muistaaksi 9-v, kun eka kerran näin ja olin silloin tosi iso dinofani ja elokuvan dinot oli se pääasia. En muista, että olisi leffan raakuudet jäänyt jotenkin erityisesti mieleen tai tullut painajaisia.

Vierailija
6/10 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ikäraja K-11.

En suosittele alle kouluikäiselle missään nimessä.

Vierailija
7/10 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän muistelinkin, että se on vasta vähän vanhemmille.

Mitäs dino-leffoja niitä oliskaan lapsille sopivia? Onko muita kuin Maa aikojen alussa -leffasarja?

t. ap

Vierailija
8/10 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaalle. En olis näyttänyt jos oisin muistanut leffan.

Vierailija
9/10 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on listattuna lastenfilmejä dinosauruksilla:

http://kidstvmovies.about.com/od/dvdsbycategor1/tp/dinomovies.htm

Jos vakavampaa dokumenttia haluaa, niin Matkalla dinosaurusten kanssa.

Vierailija
10/10 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei päästänyt minua elokuviin silloin kun se tuli ja taisin olla 8.

Nuo elokuvien ikärajat menevät sillä lailla että vaikka niissä kuolisi ihmisiä väkivaltaisesti ja jopa esiintyisi irtonaisia jäseniä yms. niin ikärajat voidaan manipuloida mataliksi minimoimalla näkyvän veren määrä. Tekijät pyrkivät huijaamaan ikärajojen määrittelijöitä saadakseen mahdollisimman laajan katsojakunnan ja sitä kautta suurimman tuoton.

Muistan siitä seuraavat asiat:

-Mies saa myrkkyä naamalle ja sitten oletettavasti kuolee dinosauruksen puremiin ja/tai raateluihin mutta sitä ei näytetä kunnolla.

-Mies jää tyrannosauruksen nalkkiin. Myöhemmin naispääosan esittäjä ja muu henkilö spekuloivat näkevänsä uhrin jäännöksiä siellä täällä mutta niitä ei sentään näytetä.

-Elävä lehmä lasketaan aitaukseen dinosaurusten syötäväksi. Loppu jää mielikuvituksen varaan.

-Pikkupoika saa rajun sähköiskun.

-Mies tulee dinosauruksen yllättämäksi ja myöhemmin naispääosan esittäjä löytää irtonaisen käsivarren.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan