Nämä hirmupakkaspäivät on sitten "kivoja" päiväkotimaailmassa ://
Mikäs sen mukavampaa kuin viettää päivät aina sisällä metelöivän ja levottoman lapsiryhmän kanssa:/
Juuu, pakkasrajana pidämme pkssa -15 astetta ja pienten kanssa riittää -10 jos yhtään tuulee.
Kommentit (6)
Iltapäiväulkoilu jäi välistä.
Ps. Se, että siedät lapsia sisätiloissakin on työtäsi. Asenne kuntoon. Pistä ne pojat vaikka peuhaamaan jonnekin.
Meillä vanhemmat kyllä reklamoivat kovasti jos ulkona ollaan kovilla pakkasilla kun "jaanajessicalla" ja "nicopetterillä" paleltuu posket vaikka olisi 4 kerrosta vaatetta alla.
Nii-in, kas kun ei ne kerrokset niitä poskia suojaa.
Ja ehkäpä tosiaan olen asennavammainen kun en nauti 8h päivistä metelissä. Ja niin kaikissa pkssa ei ole sisällä ruhtinaallisia peuhaamistiloja, meilläkin vain 2 huonetta+pieni nukkari joissa huonekalunsa yms viemässä tilansa.
ap
Sen mukaan mitä kukin lapsi tarkenee. Jos se on kymmenen minuuttia niin se on kymmenen minuuttia ja sitten sisälle. Aikuiset seuraavat lasten palelemista ja erityisesti poskia, vastuu on siis aikuisilla. Ketään ei palelluteta ja paleltumavammoja ei saa syntyä. Yksikään vanhempi ei ole valittanut. Asiallisia vaatteita tosin on harvalla, mutta ylipäätään myytävät lastenvaatteet ovat huonoja koviin pakkasiin.
Eilen oltiin ulkona lapsesta riippuen 30-40 minuuttia sekä aamulla että illalla.
lto
minun lapseni päiväkodissa taas vältetään ulkoilua aina kun on mahdollista. Itse olen sitä mieltä, että vaikka edes se 10-15 minsan ulkoilu olisi ok vaikka mittarissa onkin se -20. Lapseni päiväkodissa jäädään sisälle jos on -8 ja vähän tuiskuttaa lunta. "Kun on niin kylmä". Pah, ne eukot vihaa itse kylmyyttä ja siksi eivät mene lastenkaan kanssa talvisaikaan ulos muuta kuin optimikelillä. Ja kyllä, palautetta olen antanut ja moni muukin.
Iltapäiväulkoilu jäi välistä.
Ps. Se, että siedät lapsia sisätiloissakin on työtäsi. Asenne kuntoon. Pistä ne pojat vaikka peuhaamaan jonnekin.
Ihme asenne poikia kohtaan.
päiväkodissa toimii periaate että ulkoillaan säällä kuin säällä. Edes lyhyen aikaa päivällä. Yli 20 asteen pakkasella saattavat olla koko päivän sisällä, muuten ulkoilevat. Vanhemmat sitten pukevat lapsilleen sen mukaan vaatetta päiväkotiin.