Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteistä tekemistä 8v ja 2v? Ideoita?

Vierailija
18.01.2013 |

Moi,

kaipaan ideoita teiltä, joilla on lapsia aika isolla ikäerolla. Mitä kivaa aikuinen, kaksi- ja puolivuotias ja kahdeksanvuotias voisivat tehdä yhdessä? Haluaisin keksiä uusia juttuja, jotain sellaista tekemistä, josta olisi iloa molemmille lapsille. Sekä kotona tehtäviä asioita että retkiä, käyntipaikkoja jne. Vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, isompi on siis tyttö ja pienempi poika ja asutaan Helsingissä.

Vierailija
2/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdotan Korkeasaarta, Vallilan Tropicariota, Sealifea, Eläintietieellistä museota, kasvitieteellistä puutarhaa ja talvipuutarhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsilla on ikäeroa 5 vuotta. Isompi on 12, pienempi 7 ja leikkivät usein ihan sujuvasti keskenään. Monesti yhteinen sävel löytyy rakenteluleikeissä.

Tuon ikäiset tyttö ja poika voivat leikkiä kotista, isompi voi "opettaa" pienempää, voivat maalata ja askarrella, käydä yhdessä pulkkamäessä (siis aikuisen kanssa ennen kuin joku rupeaa meuhkaamaan ;))

2-vuotias on aika pieni mihinkään käyntikohteisiin mutta ihan kohta hän on sopivassa hoplop-iässä ja 8-vuotiaskin on siitä vielä innoissaan. Sealife on 8-vuotiaalle aarrekammio ja varmaan pari-kolmevuotiaskin viihtyy jonkin aikaa.

Osa perheenäideistä on hurahtanut geokätköilyyn, pienikin lapsi tajuaa idean ja harrastus on helppo aloittaa, siinä saa ulkoilua ja vähän liikuntaakin, löytämisen iloa ja tutustuu uusiin paikkoihin, joihin ei muuten tulisi menneeksikään.

Vierailija
4/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdotan Korkeasaarta, Vallilan Tropicariota, Sealifea, Eläintietieellistä museota, kasvitieteellistä puutarhaa ja talvipuutarhaa.

että Helsingissähän on pari kotieläintilaakin, jos eläimet kiinnostavat.

Vierailija
5/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahlli, mersäretket Keilaus, laidoilla kelaamaaminenonnistuu ja parivuotiaalta kun auttaa pitämään palloa ja heittää sen yhdissä.

helsingissä lasten kaupunki. kaikki museot palvelevat monen ikäisiä.

luistelu, 2v menee jo hyvin ns luistelu telineellä. Pulkkamäki. Klikkaa perheliikunta. Fi sivustolta leikkivinkkejä.

Vierailija
6/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaupunki, Kansallismuseo (erityisesti vintti), Kiasma, kasvitieteellinen puutarha, Gardenia, Talvipuutarha, leikkipuistot?, eri museoiden näyttelyt, joissa usein jotain lapsille sopivaa.

Nukketeatterit. Sampo on tosi hyvä mutta kiinnostaako enää 8-vuotiasta, luulisin, että ainakin heidän perhekurssi olisi kiva, täytyy tosin odottaa tämän osalta, että pienin täyttää 3. Olin itse kolmevuotiaan lapseni kanssa pöytäteatterikurssilla. Se oli tosi kiva ja lapsi tykkäsi mutta isompi lapsi olisi saanut toki vielä enemmän irti. Kenties jotkut lastenkonsertit, myös lapsimessuilta varmaan löytyy kivoja juttuja. Me oltiin ekan kerran kun lapsi oli kaksi ja tykkäsi kovasti varsinkin pienoismallipuolesta, jotka siis eri messut mutta yhtäaikaa ja samalla lipulla pääsee. Myös lemmikkimessut yhtäaikaa, itse en ole käynyt mutta varmaan lapsille mieleinen. Kesällä tietty Lintsi ja uimarannat varma kohde mutta laitekiinnostukset jo varmaan aika erilaisia. Myös sieni- ym. luontoretket varmaan kiinnostaa kumpaakin. Esim. Lammassaari on yksi kiva kohde.

Mun lapsi lähestyy neljää mutta kuvittelisin, että moni noista kiinnostaa vielä useita vuosia.

Kivat kahvilat, kesällä Suomenlinna ja siellä ihana lelumuseo.

Riippuu paljon lasten kiinnostaa. Kotiaktiviteeteista en nyt sano mitään, niitä mielestäni vaikeampi arvioida mutta esim. majanrakennus ja sinne eväsretki voisi olla yksi kiva samoin pöytä- ja nukketeatterit. Mutta lasten kiinnostuksen kohteistahan nämä riippuu. Sadutkin varmaan menee osin samat. Itse luin kaksivuotiaasta asti Tove Janssonin muumeja (Vaarallinen juhannus ja toinen jonka nimeä en nyt saa päähäni... muumilaakson marraskuusta tuskin kannattaa aloittaa) ja uskon ja toivon, että vielä 8-vuotiaanakin poikaa kiinnostaisi.

Vierailija
7/7 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangastusseilla ja -liiduilla sopii myös hyvin monenikäisille. Askartelukaupoista saa esim. tiskirättejä tai voi vaikka piirtää lakanaan. Tämä varmaan kiinnostaa kumpaakin ja kukin voi tehdä oman tasonsa mukaan.