APUA, minulla on sairas olo mutta lääkäri ei löydä mitään vikaa???
2kk sitten alkoi paino nousta, yhteensä 9kg nousi aika nopeasti. Yritin laihduttaa nutraamalla mutta paino jatkoi nousua (!). Hiukset alkoi lähteä päästä ja kärsin kamalasta ummetuksesta. Joudun juomaan kahvia todella paljon että lähtee liikkeelle. Luumu pehmittää mutta ei saa kakkaa ulos.
Olen ajoittain kipeä jostakin (kädet, jalat, erityisesti maha) mutta ei mitään yhtä kohtaa mihin sattuu, ehkä useimmiten maha.
Nykyään kurkussa on palan tunne ja pään kääntäminen koskee siihen. Myös mieheni ei saa enää suukottaa minua kaulalle koska sekin tekee kipeää.
Kilpirauhasarvot 1,6 tsh ja t4v 13. Muutenkin kaikki juuri niinkuin pitääkin, verikokeiden perusteella.
Suihkussa ei lapset halua enää kanssani käydä kun hiuksiani lähtee niin paljon, käyn muiden jälkeen ja siivoan lattiakaivon ritilän joka kerta. Hiusten harjaus aamuisin irrottaa koko hiusharjan verran hiuksia, sekin pitää putsata joka kerran kun käyttää. Pidän hiuksia letillä etten sotkisi niin paljon.
Olen jättänyt viljat pois, ei auttanut kuin pahimpiin raajakipuihin. Kädet ja jalat on usein turvoksissa.
Auttakaa!
Kommentit (32)
yksityiselle erikoislääkärille! Ja varaisin ajan jo huomenna!
Hutera arvaus: Voisiko olla keliakia? Näkyisikö verikokeissa? Näkyisikö kilpirauhasarvoissa?
tuo T4V on liian matala. Hyvä olo olisi jos se olisi lähempänä 20.
Toiselle lääkärille varmaan kannattaa mennä, ei tuo normaalia ole.
mulla alkoi helvetillinen ummetus. Tukkaa oli alkanut lähteä jo aiemmin. Tuollaisia kaulakipuja ei kyllä ole ollut.
Et kerro mitään iästäsi?
Kaikki oireet viittaa syöpään. Ton vaiheen jälkeen paino alkaa laskea ja se merkkaa sitä et etiäisiä saattaa jo löytyä.
Aika onkologille ja pian.
Kaikki oireet viittaa syöpään. Ton vaiheen jälkeen paino alkaa laskea ja se merkkaa sitä et etiäisiä saattaa jo löytyä.
ottaneet sinusta ap TVK:n ?
Olen alle 30v perusterve perheenäiti.
ap
Ja veikkaan, että olet käynyt tk:ssa. Nyt sijoitat itseesi ja menet endogrinologille yksityiselle. Tyroksiinia todennäköisesti tulet saamaan.
Mä oli aivan loppu ja todella paksu tukkani oli puolet entisestä.
Samaten tosi ikäviä särkyjä. Pilleri päivässä ja kaikki ok nyt.
Ellet ole juuri samaan aikaan kokenut suurta, stressaavaa elämänmuutosta?
Joskus taudit alkavat niin epämääräisinä, että voi joutua seuraamaan oireiden kehittymistä ja ravaamaan lääkärissä pitkäänkin, ennen kuin tauti kehittyy oireiltaan ja löydöksiltään tyypillisemmäksi ja helpommaksi tunnistaa tai antaa jotain laboratoriokokeisiin heijastuvia merkkejä itsestään. Jos pitäisi valita, mille lääkärille mennä tuollaisen salaperäisen oirekokoelman kanssa, valitsisin endokrinologin.
täällä jo joku veikkasi, sitä minäkin olisi ehdottanut jos kerran kilpirauhasarvot ok.
Keliakia voi aiheuttaa todella moninaisia oireita, kuten hiustenlähtöä, painon nousua, ummetusta ja nivelkipuja. Mutta ei ehkä tuota kaulan alueen kipua. Hoitamaton keliakia kyllä altistaa kaikenlaisille tulehdustiloille.
Jos syynä ei ole keliakia niin sitten kääntyisin minäkin endokrinologin puoleen ja tarkastuttaisin hormonitasot laajemmin.
että onko ollut kurkun ja kaulan arkuutta. Epäili heti, että mulla on ollut kilpirauhasen tulehdus.
Ja milloin sulta on kokeet otettu? Otettiinko aamulla max tunti nousemisesta.
Joka tapauksessa sun kilpirauhasarvot ei ole hyvät.
että onko ollut kurkun ja kaulan arkuutta. Epäili heti, että mulla on ollut kilpirauhasen tulehdus.
Joka tapauksessa sun kilpirauhasarvot ei ole hyvät.
Mulla on TSH 2,5 ja T4V 10 ja olen terve kuin pukki. Ei niiden kilpirauhasarvojen tarvitse aina olla liikatoiminnan rajamailla, että ne olisi hyvät. Täysin terveellä normaalilla nuorella ihmisellä ne voivat olla vaikka TSH 3,5 ja T4V 9 ja kaikki on aivan mainiosti. En nyt vanno, etteikö ap:lla voisi olla jotain kilpirauhaseenkin liittyvää ongelmaa, mutta turha julistaa noiden hänen arvojensa automaattisesti olevan huonot, koska ne eivät sitä ole.
Joka tapauksessa sun kilpirauhasarvot ei ole hyvät.Mulla on TSH 2,5 ja T4V 10 ja olen terve kuin pukki. Ei niiden kilpirauhasarvojen tarvitse aina olla liikatoiminnan rajamailla, että ne olisi hyvät. Täysin terveellä normaalilla nuorella ihmisellä ne voivat olla vaikka TSH 3,5 ja T4V 9 ja kaikki on aivan mainiosti. En nyt vanno, etteikö ap:lla voisi olla jotain kilpirauhaseenkin liittyvää ongelmaa, mutta turha julistaa noiden hänen arvojensa automaattisesti olevan huonot, koska ne eivät sitä ole.
Hienoa jos SINÄ voit hyvin noilla arvoilla. Kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnosoinnissa arvoja tärkeämpää on potilaan vointi. AP voi selvästi todella huonosti, ja kaikki oireet sopivat vajaatoimintaan. On täysin eri asia, missä arvoissa terve ihminen voi hyvin, ja missä sairas! Itse jouduin kärvistelemään ilman oikeaa diagnoosia yli 10 vuotta, koska kilppariarvot olivat koko ajan juuri ja juuri viitteissä. Jos oikeasti jotain asiasta tietäisit, et todellakaan julistaisi täällä että ap:n arvot ovat hyvät.
AP: www.kilpirauhanen.com
Hienoa jos SINÄ voit hyvin noilla arvoilla. Kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnosoinnissa arvoja tärkeämpää on potilaan vointi. AP voi selvästi todella huonosti, ja kaikki oireet sopivat vajaatoimintaan. On täysin eri asia, missä arvoissa terve ihminen voi hyvin, ja missä sairas! Itse jouduin kärvistelemään ilman oikeaa diagnoosia yli 10 vuotta, koska kilppariarvot olivat koko ajan juuri ja juuri viitteissä. Jos oikeasti jotain asiasta tietäisit, et todellakaan julistaisi täällä että ap:n arvot ovat hyvät.
AP: www.kilpirauhanen.com
että ihan oikeasti, usein tuollaiset oireet johtuu myös ihan muista syistä kuin kilpirauhasesta. Kilpirauhanen on vain yksi syy muiden joukossa joka voi aiheuttaa.
niin entä lisämunuaisen kuorikerroksen liikatoiminta, eli cushingin tauti?
Tuleeko sulle mustelmia helposti? Turvottaako kasvoja? Hikoileeko pää?
Aika selkeästi jossain vikaa, tai enemmänkin kuin yksi vika. Lääkäri ei voi tuollaisille oireille kohauttaa olkaa. Sattuuko muuten suun avaaminen leukoihin tai kurkkuun?