Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lapsi puhumaan ongelmistaan?

Vierailija
17.01.2013 |

Olen huomannut, että 9-vuotiasta painaa jokin asia. Käyttäytyy ärtyisästi ja vetäytyy omiin oloihinsa. Ei ole kavereiden kanssa. Olen yrittänyt kysellä, mutta ei suostu puhumaan. Sanoo vain, että kaiki oihan hyvin. EI ole koskaan pystynyt puhumaan megatiivisista asioista tai käsittelemään niitä. Teeskentelee ettei niitä vain ole. EI tosin muutenkaan puhu tunteistaan tai kerro paljoakaan esim. koulupäivän tapahtumista. osaako kukaan neuvoa miten tulisi toimia? Miten saisi lapsen kanssa purettua häntä panavia asioita. Koulu menee ihan hyvin ja menee sinne mielellään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei olla suorassa katsekontaktissa ja on rentouttavaa. Arimmat puheet hoidettu näin. Puhehanat vaan aukeavat, rauhallinen hiljainen musa taustalle ja ajelette vaan päämäärättömästi kaikessa rauhassa. Lapsi voi istua takanakin, voi olla turvallisempi puhe- paikka.

Vierailija
2/5 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse myös lapsena sellainen että halusin hoitaa omat asiani itse. Äitini oli sellainen utelija että oli aina arpomassa murehdittaako minua nyt jokin, ja utelemassa. Tämä utelu sai minut entistä enemmän varuilleni, jopa teeskentelemään jatkuvasti iloista ja olemaan näyttämättä normaaleja mielialojani, ettei taas ahdistella. Keksein jopa valheita että mulla on paljon tekemistä ja kavereita tms vaikka oikeasti olin introvertti ja halusin olla itsekseni. Mutta äiti ei sellaista olisi ymmärtänyt vaan heti jos oli liikaa kotona alkoi utelu kiusataanko, eikö toiset ota mukaan jne. Äyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei olla suorassa katsekontaktissa ja on rentouttavaa. Arimmat puheet hoidettu näin. Puhehanat vaan aukeavat, rauhallinen hiljainen musa taustalle ja ajelette vaan päämäärättömästi kaikessa rauhassa. Lapsi voi istua takanakin, voi olla turvallisempi puhe- paikka.

On menty yhdessä koiraa ulkoiluttamaan, siinä tulee samalla juteltua mieltä painavat asiat. Näin siis toimin poikani kanssa, tytär on aina kertonut kaiken ihan oma-aloitteisesti. Pojalta jos on alkanut kyselemään suoraan, niin on mennyt ihan lukkoon. Autoilu voi tosiaan olla yhtä hyvä kikka.

Vierailija
4/5 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä mitä haluaa omassa huoneessaa ja minä olen saatavilla. Tähän mennessä vaikeimman tilanteen purkamiseen meni kaksi päivää.

Poika teeskenteli olevansa huonovointinen, vaahtosi aivan mitättömistä aiheista melkein itku kurkussa ja nyhjötti huoneessaan.

Kävin välillä pojan huoneessa, järjestelin pyykkejä kaappiin tms. Jossain vaiheessa hän itse otti asian kierrellen ja kaarrellen puheeksi. Kun asia oli käyty läpi ja siitä oli puhuttu tarpeeksi, niin poika oli minuuteissa taas entisellään ja täynnä energiaa.

Vierailija
5/5 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu muutaman päivän päästä saunassa...

Eli en osaa auttaa, mutta kurjaa on, kun huomaa, että jokin vaivaa, mutta mitään selitystä ei ilmene.