Kellään sellaista ongelmaa, että rakas juo ja tosi rankasti?
Häipyy kotoa ryyppyputkille jne? Jättää oman osuutensa laskuista maksamatta ja sinä ja lapset kärsitte?
Mitä ihmette tehdä?
Onko mitään vertaistukea missään? Tuntuu, ettei ole enää voimia. Kirpparilla myyty jo kaikki rahanarvoinen ja lapsen joululahjat ostin osamaksulla omaan piikkiini.
Nyt sitten talous onkin tosi kireällä.
Kommentit (5)
Kyllä, aivan liian monella.
Ensin yksi perusasia: sille rakkaalle et ole sinä eikä lapset kovin rakkaita vaan alkoholi.
Kun myöntää tämän faktan, moni asia muuttuu paljon helpommaksi. Ei ole enää ollenkaan niin huono omatunto siitä, että ei enää elä itse eikä pakota lapsiaan elämään alkoholiriippuvaista elämää.
Sillä juomisen ympärillähän koko teidän perheen elämä pyörii.
Miksi sinä vertaistukea täällä kyselet? Sinä tarvitset nyt tukea alkoholista irtautumiseen. voi olla, että siinä samalla menee sitten se rakas juopposi.
Voin kertoa omasta ja monen muun samassa tilanteessa olevan kokemuksesta, että useimmat katuvat sitä, kun eivät lähteneet ajoissa. Hyvin harva, tuskin kukaan katuu sitä, että lähti.
Varmaan ymmärrät, miksi näin on.
Vertaistukea löydät esim. täältä: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2.
Jos paikkakunnallasi toimii Al-anon ryhmä, mene sinne.
Ajattele itseäsi ja lastasi äläkä tuhlaa elämäänne alkoholistin kanssa.
Mutta jos mies ei edes yritä lopettaa, eikä halua raitistua, ei myönnä ongelmaansa eikä ole mitään muutosta parempaan luvassa, niin jättäisin tuollaisen. Toki yrittäisin saada hänet vielä tajuamaan mitä on menettämässä, ehkä antaisin vielä yhden mahdollisuuden, mutta en tuhlaisienää sen jälkeen elämääni ja aiheuttaisi kärsimystä lapsille päästämällä juoppoisää lasten elämään.
Yksihuoltajana saat varmaankin elatustukia, joten pärjäät taloudellisestikin paremmin..?
Voitte jatkaa suhdettanne mutta erillisissä talouksissa erillisillä rahoilla. Rakkauden ei tarvitse loppua.
loisesta sanaa rakas. Kun se vaan käyttää sinua hyväkseen.
En tuhlaisi elämääni tuossa.
Saisi mies mennä juomaan jos tykkää ja hoitaa asiansa miten itse ne tahtoo hoitaa mutta itse lähtisin, saisin jostain ehkä elämäni rakkauden ja talous ei heilahtelisi ainakaan noin kamalasta syystä.