Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä olette aloittaneet potta harjoittelun?

Vierailija
16.01.2013 |

Ja kauanko lapsella meni oppia? Vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin jo ihan vauvana käyttämään lasta ensin lavuaarin päällä ja yksivuotiaana potalla. En käsitä mitä hullutusta sekin oli, ja lapsi teki potan kanssa totaalisen lakon jossain vaiheessa. Oppi kuivaksi sitten ihan itsestään kun oli 2,5-vuotias.

Toista lasta en edes ajatellut opettaa potalle ennen ensi kesää, jolloin hän on tuon 2,5-vuotias. Näyttää siltä, että siinä iässä useimmat alkavat tajuta pottailun päälle, riippumatta siitä, onko heitä potatettu ahkerasti vai saavatko opetella kaikessa rauhassa. Minun vinkkini on siis, että älä stressaa, on helpompi aloittaa pottailu kun lapsi on siihen kypsä.

Vierailija
2/4 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun kanssa vasta lähemmä 3-vuotiaana oppi. Mun lapset eivät ole tehneet ennätyksiä tässä asiassa. Tärkein vinkki on: älä painosta, älä aloita liian varhain, ole herkkä sen suhteen mikä on lapsesi kehitysvaihe. Rakko kypsyy pidättämiseen omalla ajallaan ja ikähaitari on melko suuri. Olen kuullut äideistä jotka saavat puolivuotiaat tottumaan pottaan, mutta se ei tarkoita että jokainen lapsi olisi valmis siinä iässä. Parivuotiailla kai keskimäärin alkaa olla elimistö kypsynyt kuivaksi oppimiseen. Yökastelua voi olla paljon myöhemminkin ilman että se olisi sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oppi nopeammin, mutta vaati kyllä äidiltä sinnikkyyttä istua seurana. Luettiin paljon kirjoja siinä pottaharjoituksissa

Vierailija
4/4 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oppimisessa ole kenenkään kohdalla kovin kauaa mennyt. Tietysti joskus sattuu vahinkoja, mutta kaikki osanneet pottatouhut n. 1v2kk:n ikäisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme