Mies ei osaa englantia ja ärsyttävää reissata sen kanssa
kun itse joudun aina hoitamaan kaikki.
Juujuu, ittepähän valitsin mutta ärsyttää silti.
Onko kellään muulla samaa tilannetta?
Kommentit (12)
Eikä ole mikään kielinero - enemmän osaa noita teknisiä juttuja.
Ovat syntyneet USA:ssa ja se on sitten tietty heille tullut luonnostaan paremmaksi kuin suomenkieli. Puhun toki ihan hyvää englantia itsekin, mutta jos tarvitsen jonnekin virallisen kirjoitetun paperin, tarkitutan sen aina ensin lapsillani, ei haittaa ollenkaan myöntää olevani huonompi kuin he.
vaikka koko perhe osataan enkkua.. Tai kyllä me itse sanotaa ja hellot, mutta kaupoilla ja ravintoloissa..
joku ihme tapa, johon viime reissulla vasta kiinnitin huomiota. Ottaako sitten automaattisesti "perheen pään" roolin, en tiedä. Toisaalta mä myös pidin siitä, kun on ns. mies ohjaimissa. ;D
satunnaistahan se on meillä, kun reissussa ollaan perheenä. Pari kertaa vuodessa. Ja sitten kummallakin on omat työmatkansa.
Olen seurannut BB:tä eikä siellä oikeastaan kukaan osaa enkkua vaikka ovat 20-30 v
oli reissata miehen kanssa, joka LUULI osaavansa englantia...
Olen seurannut BB:tä eikä siellä oikeastaan kukaan osaa enkkua vaikka ovat 20-30 v
Eiköhän sinne BB_taloon ole päätynyt just se kuona-aines joka ei osaa enkkua eikä paljon muutakaan.
luki muinoin koulussa saksaa pitkänä kielenä eikä osaa englantia oikein ollenkaan, mutta ei se minua ärsytä. Joutuuhan siinä mm. ruokalistoja kääntämään, mutta mitä nyt siitä sitten?
Englanti on äidinkieli. Arvaa kuka meillä hoitaa viralliset, pankki, vero yms asiat?
Mun mies luulee osaavansa englantia. Sen kanssa on noloa reissata erityisesti englanninkielisissä maissa, kun se päästelee suustaan ties mitä ja tyylikkäällä tankerolla.
Onhan minullakin toki skandinaavinen aksentti, mutta äännän huomattavasti paremmin, kielioppini ja sanavarastoni on lähes ensiluokkaista.
Mun mies luulee osaavansa englantia. Sen kanssa on noloa reissata erityisesti englanninkielisissä maissa, kun se päästelee suustaan ties mitä ja tyylikkäällä tankerolla.
Onhan minullakin toki skandinaavinen aksentti, mutta äännän huomattavasti paremmin, kielioppini ja sanavarastoni on lähes ensiluokkaista.
Mun mies on yltiösosiaalinen hölöttäjä, joka puhuu järkyttävää tankeroenglantia mutta ei tajua olevansa yleisen naureskelun kohteena enkkua puhuessaan. Se luulee osaavansa myös kuutta muuta kieltä ja hokee, että kieltä osaa kun vaan alkaa puhua, mut hemmetti miten se voi olla noloa!
vai onko sun mies joku 70-vuotias entinen kiertokoululainen?