Kun nyt synnytyksestä keskustellaan, kävittekö suihkussa jo synnytyssalissa?
siis heti synnytyksen jälkeen, siinä suihkuhuoneessa joka on salin yhteydessä?
Minusta se oli paras kohta koko salissa olosta. Sai pestä itsensä ja pissata ;)
Kätilö ei alussa olisi minua sinne päästänyt, mutta kun halusin mennä, ei se sitten voinut kieltää ja oli ihanaa mennä puhtaana osastolle takaisin. Tukka pestynä ja paikat puunattuna.
Synnytys oli karmea kokemus ja sain tavallaan pestyä hieman sitä kokemusta pois.
Kommentit (32)
Jorvissa kätilö sanoi että nyt voit käydä pissalla ja suihkussa...ihanaa, ja sen jälkeen kun tuotiin aamiainen niin kylläpä maistui!
Se lapsiveden ja veren imelä tuoksu jäi mieleen, ei se paha ole eikä tuollaiset luonnolliset eritteet mua mitenkään ällötä, mutta silti suihkussa käynti oli taivaallista.
alaovenpielestä ja sitten syttyy jokaisen oven päälle ne
punaiset tai siniset numerot kun huone vapautuu, et vaan nyt muista vai?! Punaiset tietty tyttölapsia odottaville ja siniset poikalapsille. Jos ei tiedä kumpi tulee, saa odottaa kun jonoa ei ole!kun itsellä oli vaan ajatuksena äkkiä pois, että seuraavat pääsee synnytyspuuhiin.
ihan kuin oven takana olisi ollut jonoa.. ;)
Suihkussa oli kyllä penkki, ettei tarvinnut seistä tai kyykkiä lattialla. Ja kyllä sairaalassa voi olla jonoa. Oma synnytys käynnistettiin ja olin hirveissä kivuissa, supistukset 3min välein, auennut, mutta ei kokonaan. Olisin halunnut ilokaasua ja melkein olin jo valmis epiduraalin ottoon, mutta en päässyt synnytys saliin koska siellä oli jokainen huone täynnä. Kätilöt soittelivat jatkuvasti ja lopulta joku sieltä lähetettiin vähän normaalia aiemmin huoneeseen, että pääsen synnytys saliin.
käydä synnytyksen jälkeen suihkussa. Sitä verta oli joka paikassa, ja sitä vaan tuli ja tuli, ja itseäni oksetti ja pyörrytti. Kun jotenkin sain vaatteet päälle, niin koko suihkuhuone näytti siltä kuin siellä olisi juuri teurastettu sika tai parikin. Se oli ihan onnetonta säheltämistä. :)
tunnen itseni ulkopuoliseksi monissa näissä synnytyskeskusteluissa. Kaikki oli niin kliinistä kohdallani enkä mitään puhdistautumisen riittiäkään kokenut. Menetin leikkaussalissa 200 ml verta, mikä oli mitättömän vähän. Suihkuissa ei näkynyt verta lattialla enempää kuin menkkojen aikana. Suihkussa oli kiva käydä, mutta tosiaan jännä lukea mitä "normaalisti" on.
en käynyt synnytyssalissa koko synnytyksen aikana ja suihkuun pääsin huoneessa. Edellisellä kerralla synnytin sektiosalissa ja kävin kuuntelemassa naapurin synnytystä naapurisalin suikussa (yhdyspukuhuoneen kautta). Ollut vähän ruuhkaa mun kohdalla :D
Kätilö pakotti suihkuun. Itkin ja rukoilin ettei tarvitsisi mennä, mutta kätilö ei antanut periksi. Kantoivat minut mies toiselta puolelta ja kätilö toiselta puolelta. Äkkiä mies minut siuhkutteli ja sitten takaisin puhtaalle sängylle. Kolmannen aikaan ei pakotettu. Annettiin kosteuspyyhkeitä joilla pyyhin jalat ja alapääni. Osastolla sitten kävin suihkussa.
Itse olen synnytyksen jälkeen niin kipeä että suihkuun meno on jotain aivan kamalaa...
seinät veressä, pyörrytti.. hyh...
kävin, eikä kätilö ollut kieltämässä, vaan hän kysyi jaksanko jo mennä suihkuun. Paljon kivempaa oli mennä osastolle puhtaissa vaatteissa, kun synnytyskin oli keskellä yötä niin pääsin heti nukkumaan (perhehuoneen etuja, että sai nukkua).
Ekasta olin niin heikossa hapessa että osastollekin piti kärrätä sängyllä, seuraavista kävin kyllä jo salissa suihkussa ja oli se kiva tunne, kuin suuren urheilusuorituksen jälkeen voittajana maaliin selvinnyt kun selvisin synnytyksestä ehjänä eikä mihinkään enää sattunut;)
molemmilla kerroilla kätilö passitti suihkuun sillä aikaa kun miehen kanssa kylvetti ja mittaili vauvaa. Ekalla kerralla piti kyllä välillä istahtaa siihen suihkujakkaralle kun pyörrytti, mutta tokalla kerralla suihkuunmeno tuntui jo ihan virkistävältäkin. Hiuksia en kyllä pessyt kummallakaan kertaa vaan jätin myöhemmäksi.
alaovenpielestä ja sitten syttyy jokaisen oven päälle ne
punaiset tai siniset numerot kun huone vapautuu, et vaan nyt muista vai?! Punaiset tietty tyttölapsia odottaville ja siniset poikalapsille. Jos ei tiedä kumpi tulee, saa odottaa kun jonoa ei ole!