Siis miksei voi ilmoittaa osallistuuko lapsi synttäreille vai ei?!
Pojalla on ylihuomenna synttärit. Annoimme kymmenelle kaverille viime viikon torstaina kutsut ja vastauspyyntö oli tähän päivään mennessä. Yksi ilmoitti jo silloin torstaina, että osallistuu ja yksi ilmoitti eilen, mutta kahdeksasta kaverista ei ole kuulunut mitään. Käskin pojan eilen kysyä, että onhan kaverit antanut kutsut vanhemmilleen ja muistuttaa ilmoittamisesta.
En ymmärrä mikä ongelma imoittamisessa on, itse ilmoitan aina samana päivänä, kun kutsun saan käteeni!
Kiva mennä kauppaan, kun en tiedä onko juhlissa kolme lasta, vai 11 lasta...
Kommentit (59)
Helpompaa näin. Ei kutsuta tyyliin koko luokka tms,
Eli ei ole velvoitetta vastata myöskään kaiken maailman spämmiin.
Koetko, että sinun lapsesikin kutsu on vain roskapostia?
Miten sinä sitten jaksat hommata sen synttärilahjan ja tällätä lapsesi ja viedä sen kutsuille, jos yksi pirun tekstari vie voimat?
Useimmilla on vieläpä tekstareista pakettihinta, eli se ei maksakaan mitään.
Onpa laiskaa sakkia, ei voi muuta sanoa.
Ja anyways: jos jaksat lähettää lapsesi sinne synttäreille, pitää jaksaa ilmoittautuakin. Annat muuten todella laiskan vaikutelman.
että pitää tarkalleen tietää, tuleeko kolme vai viisi vierasta.
Kannattaisko jättää ne synttärit pitämättä, jos talous kaatuu siihen, että joutuu laittamaan useammalle tarjoilun kun olettaa tulevan.
Sanoiko ap, ettei hänellä ole varaa hommata tarjoiluja kaikille? Jos niin olisi, hän ei olisi kutsunut kaikkia.
Vaan että on typerää hommata lasten suosimia höttöherkkuja yhdelletoista, jos paikalle tuleekin vain neljä. Sitten niitä nopeasti nahistuvia/kuivuvia leivonnaisia yms. on ihan liikaa, ja haaskuu on epäekologista ja typerää.
Kun sen estäminen on vain hyvistä käytöstavoista ja 20 sekuntia aikaa vievästä "kiitos kutsusta, tullaan" -viestin naputtelusta kiinni...
itkuja ja valituksia synttärikutsuista, olen päätynyt siihen, että meiltä ei mennä enää synttäreille.
Jos kutsut noin kamalasti stressaa, en halua lastani niihin. Viettäkööt perheen kesken keskenään.
vastaamaan viitsiviäkin on olemassa ihan riittävästi.
tullut ketään.
Kyllä, sota ei yhtä miestä kaipaa ja lapseni ei kaipaa sellaista kaveria, jonka äiti vinkuu joka pikku asiasta. Riittää onneksi parempiakin kavereita.
itkuja ja valituksia synttärikutsuista, olen päätynyt siihen, että meiltä ei mennä enää synttäreille.
Jos kutsut noin kamalasti stressaa, en halua lastani niihin. Viettäkööt perheen kesken keskenään.
Aika harvinaista kyllä, paitsi jos asutte jossain pikkukylässä.
Mutta selkeämpää tosiaan on, että järjestää synttärit vain parhaille kavereille ja niille, joiden vanhempien kanssa on oikeasti tekemisissä.
En ymmärrä, miksi niitä kutsuttuja pitää kahmia iso määrä ja sitten itketään kun niitä ei tule.
Helpompaa näin. Ei kutsuta tyyliin koko luokka tms,
Eli ei ole velvoitetta vastata myöskään kaiken maailman spämmiin.
Koetko, että sinun lapsesikin kutsu on vain roskapostia?
Miten sinä sitten jaksat hommata sen synttärilahjan ja tällätä lapsesi ja viedä sen kutsuille, jos yksi pirun tekstari vie voimat?
Useimmilla on vieläpä tekstareista pakettihinta, eli se ei maksakaan mitään.
Onpa laiskaa sakkia, ei voi muuta sanoa.
Ja anyways: jos jaksat lähettää lapsesi sinne synttäreille, pitää jaksaa ilmoittautuakin. Annat muuten todella laiskan vaikutelman.
kutsutut on tuttuja ja niiden vanhemmat teidän hyviä tuttuja, niin eikö olisi selkeämpää soittaa ja kysyä niiltä, onko lapsi edes antanut kutsua, eikä itkeä täällä.
Avoimuus kunniaan ja opetelkaa puhumaan niiden tuttujenne kanssa.
tarkkaan :O
Näitä repun pohjalta kaivettuja kutsuja kun tungetaan käteen kun on tekemässä jotain, yleensä vain vilkaisee sen. En minä ainakaan lue koskaan kovin tarkkaan, että pitääkö tän Nico-Petterin synttäreille ilmoittautua jos tulee, vai pitääkö tälle Jenna-Jannicalle ilmoittaa että ei tule.Kutsun on työntänyt taskuun ja monesti unohtanutkin sen. Toki tärkeimpien kavereiden kutsut muistetaan, mutta yleensä niiden tärkeimpien kavereiden vanhempienkin kanssa ollaan tekemisissä ja tulee juteltua muutenkin. Siinä samassa tulee vanhempien kesken sovittua kutsut.
Nämä kutsut, missä ei tunneta edes lapsen vanhempia ja tulee vain joku lappu, on vähän sellaisia, että unohtuvat monesti jonnekin. Yleensä yrittää muistaa ilmoittaa jos ei pääse. Ja yleensä en kovin pieniä ole päästänyt perheisiin, joiden vanhempia en kunnolla tunne.
että vain silloin ilmoitetaan, jos EI pääse tulemaan. Ei mun omassakaan lapsuudessa kukaan ilmoittanut siitä, että pääsee paikalle. Toki eri asia, jos ap on laittanut kutsuun, että ilmoittakaa tuletteko/ettekö tule.
Eikö lapsen ystävyyssuhteilla ole väliä? Vai onko elämässä niin paljon juhlia, ettei enempiä enää jaksa?
Ei ole mikään ihme että täällä muissa ketjuissa itketään kun isovanhemmat eivät suostu hoito-automaateiksi eikä tukiverkkoa ole. Ei tietenkään ole, kun ei sitä rakenna.
Entä kun vanhemmat ylenkatsovat lapsen kaverin synttäreitä, lapsi ei sitten pääse mukaan ja joutuu eristyksiin? Kannattaisi ehkä vähän keskittyä oman lapsensa asioihin.
iso juttu kuin häät :DDDDDDD
Mutta niin pitkään kun lapsi haluaa syntymäpäiviä viettää, on ne syntymäpäivät iso juttu hänelle. Jos sinun lapsiesi juhlien kohokohta on se häthätää väsätty kermakakku niin voivoi.
Lapsien kaverisynttäreillä on meillä usein muutakin toimintaa kuin pelkkä karkkionginta. Käytän oikeasti aikaa ja rahaa siihen että lapset saavat haluamansa juhlat. Olemme vuokranneet hevosajelua, poniratsastusta, tilanneet taikurin, vieneet koko poppoon seikkailuradalle ja vaikka mitä kun lapset ovat niin pyytäneet. Seuraavilla synttäreillä viemme lapsen kavereineen elokuviin ja siitä syömään joten osallistujamäärä on usein aika tärkeä.
tullut ketään.
Kyllä, sota ei yhtä miestä kaipaa ja lapseni ei kaipaa sellaista kaveria, jonka äiti vinkuu joka pikku asiasta. Riittää onneksi parempiakin kavereita.
jonka mammeron mielestä kutsuun vastaaminen on turhaa ja vie liikaa aikaa ja vaivaa (20 sekuntia).
Meillä on kutsuilla aina mm. pikkulahjat vieraille, samoin usein oheisohjelmaa mm. elokuvissa tai hohtogolfissa tms. käynti. On hiton tylsää, jos ilmoittautumisia ei saa ajoissa.
Että näin.
kutsutut on tuttuja ja niiden vanhemmat teidän hyviä tuttuja, niin eikö olisi selkeämpää soittaa ja kysyä niiltä, onko lapsi edes antanut kutsua, eikä itkeä täällä.
Avoimuus kunniaan ja opetelkaa puhumaan niiden tuttujenne kanssa.
Jos minä näen vaivaa, teen hienot kutsut ja laadin lapsen kanssa ohjelman eri tapahtumineen, lahjoineen ja hommaan hienot herkut, minusta on aika ymmärrettävää, että toivon kutsuttujen vanhemman viitsivän käyttää 20 sekuntia saapumis-vastauksen naputteluun. Enkä haluaisi soittaa koko löösi läpi erikseen.
Ihmeellisiä vallanhimoisia pikkunatseja täällä pyöriikin.
Lasten kutsut hoidetaan aina aikuisen kautta
ei lasten kautta! Siksi en vastaa!
kun hävitin kutsun. Mutta laitoin tarhan kautta viestiä, ettei päästä osallistumaan :)
ja aina, jos mitään ei kuulu, lapset tulevat. Monet käsittävät, että ilmoituspyyntö koskee vain niitä, jotka eivät pääse tulemaan. terkuin kolmen äiti
Vain ilmoitus jos ei pääse. Niin sen kaikki lukee koska niin on tapana laittaa. Eli ne on kaikki tulossa..
The Junttilassako? Jos saat kutsun häihin, niin etkö ilmoita sinnekään että olet tulossa? Vastauspyyntö tarkoittaa sitä että vastaat tuletko vai et, eikä vain silloin jos et tule. Itse ainakin oletan että jos joku ei vastaa mitään vastauspyyntöön, hän ei ole tulossa. Valitettavasti kun kyse on lapsesta, en voi olla niin tyly kutsutuille vieraille että sanon "Et ilmoittanut tulostasi, joten meillä ei ole sinulle sitätätä tai tuota". Aikuisille ihmisille olen tehnyt tuon ja hyvinkin tylysti. Mutta sen verran ensimäisistä kerroista tajusin että lastenkutsuihin kirjoitan että "ilmoita pääsetkö tulemaan". Voi olla että lapset vain sanovat vanhemmilleen että on juhlat, eivätkä näytä kutsuja vanhemmilleen.
En ole ymmärtänyt, että se on jotenkin outoa. Lienenkö nyt wt vai mikä? Mun lapsille jokainen synttärikutsu on tärkeä ja kyllä niihin aina yritetään päästä. Samoin kuin toivon kutsuttujen pääsevan mun lasten synttäreille. Ei mun elämäni niin kiireistä ole, ettenkö ehtisi lukea kutsua ja laittaa pyydettyä vastausta. Olen jopa niin tylsä, että toimin ihan siten kun kutsussa on pyydetty eli ilmoitan joko tulostamme tai en ilmoita mitään, jos pyydetään vaan esteestä ilmoittamaan. Ja sekään ei mikään ylivoimainen este ole toistaiseksi ollut. Jos en tunne vanhempia, saatan lapsen perille ja pienempien mukana olin joskus itsekin, kun heitä (päiväkoti-ikäisinä) saattoi vähän jännittää oudomman kaverin luo meneminen.
tarkkaan :O
Näitä repun pohjalta kaivettuja kutsuja kun tungetaan käteen kun on tekemässä jotain, yleensä vain vilkaisee sen. En minä ainakaan lue koskaan kovin tarkkaan, että pitääkö tän Nico-Petterin synttäreille ilmoittautua jos tulee, vai pitääkö tälle Jenna-Jannicalle ilmoittaa että ei tule.Kutsun on työntänyt taskuun ja monesti unohtanutkin sen. Toki tärkeimpien kavereiden kutsut muistetaan, mutta yleensä niiden tärkeimpien kavereiden vanhempienkin kanssa ollaan tekemisissä ja tulee juteltua muutenkin. Siinä samassa tulee vanhempien kesken sovittua kutsut.
Nämä kutsut, missä ei tunneta edes lapsen vanhempia ja tulee vain joku lappu, on vähän sellaisia, että unohtuvat monesti jonnekin. Yleensä yrittää muistaa ilmoittaa jos ei pääse. Ja yleensä en kovin pieniä ole päästänyt perheisiin, joiden vanhempia en kunnolla tunne.
että vain silloin ilmoitetaan, jos EI pääse tulemaan. Ei mun omassakaan lapsuudessa kukaan ilmoittanut siitä, että pääsee paikalle. Toki eri asia, jos ap on laittanut kutsuun, että ilmoittakaa tuletteko/ettekö tule.
Tyttö oli aloittanut syksyllä uudessa eskarissa ja marraskuun alussa oli synttärit. Kutsui 10 tyttöä, kolme ilmoitti, lopuista ei kuulunut mitään eivätkä tulleet. Kutsut olivat siis lokeroissa, eivät missään repuissa. Mulla ei ollut kuin yhden vanhemman yhteystiedot jolta sitten kysyin synttäreitä edellisenä päivänä ja hän silloin sitten viitsi ilmoittaa ettei lapsensa pääse.
Olin myös varautunut askarteluin ja pikkulahjoin, otti todella päähän kun ei voinut tietää moniko tulee. Ja lapsella oli myös paha mieli kun niin harva pääsi, jos olisin tiennyt niin olisin kutsunut muita kavereita samana päivänä.
Toisaalta edellisenä vuonna tuli 2 ylimääräistä lasta kun kahden lapsen vanhemmat tuuppasivat iso/pikkusisaren mukaan. Ja ei, ei todellakaan olleet mitään meidän tuttuja!
Tunnen vain kaksi äitiä sen verran hyvin, että minulla on heidän numeronsa ja toiselle laitoinkin viestin, että pääseekö lapsi synttäreille, toinen ilmoitti tänään itse, että tulee.
Muut vanhemmat olen nähnyt muutaman kerran koulun vanhempainilloissa/muissa tapahtumissa, mutta ei siellä mitään puhelinnumeroita ole vaihdettu.
Lapsellakaan ei ole kaikkien kutsuttujen puhelinnumeroita, vaikka ystäviä ovatkin, koska lapset eivät ole omistaneet puhelimia kauaa, joten eivät muista numeroitaan ulkoa, eikä muutenkaan kovin aktiivisesti vaihda puhelinnumeroita. Pyysin lasta lähettämään viestiä niille kenen numerot hänellä on, yksi vastasi, että on näyttänyt kutsun äidilleen ja ei pääse juhliin, muut eivät ole vastanneet lapsellekaan.
Eli tiedän nyt varmasti, että juhlissa on 5-10 lasta... Menen huomenna kauppaan, toivottavasti jotkut vielä huomenna ilmoittelisivat!
Ap