elatusmaksuista asiaa kuka tietää?
persaukinen eksä maksaa minimiä lapsestaan minulle ja nyt haluaa sopia lastenvalvojalla asiasta koska ei voi maksaa edes minimiä kokonaisuudessaan. Haluaa sopia valvojalla että maksaa osan ja ilm Kela osan. Miksi minun pitää ottaa työstä vapaapäivä ja mennä sopimaan asiasta valvojalle? Kuinka Kela voi suostua tämmöiseen sillä hän on kuitenkin uudessa liitossa ja käsittääkseni uusi vaimo tienaa suht hyvin. Eikö puolisoiden tulot katsota yhtenäiseksi maksukykyä ajatellen? Ei ihme jos Suomen talous on persiillään kun kaikkien maksukyvyttömien maksuja maksellaan. Minä joudun ottamaan palkattoman vapaan jos menen valvojalle ja asia ottaa päähän.
Kommentit (9)
Ei se uusi eukko ole velvollinen elättämään sun lapsia.
Ei kai sun koko päivää tarvi vapaaksi ottaa, että käyt nimen pistämässä alle?
Mä olen itse etänä joskus hoitanut nämä nollasopimukset omassa sossussa, ja lähi on sitten käynyt omalla paikkakunnallaan kuittaamassa sopimuksen.
saat paprut kotiisi, jossa uusimmat laskelmat. Nimi alle ja postitus takas
Puolison tulot eivät voi lisätä elatusmaksua, jos tulot ovat korkeat, mutta voivat alentaa sitä, jos tulot ovat alhaiset tai niitä ei ole.
Meillä mies maksaa minimit, on työtön ja kelan päivärahoilla. Minä käyn töissä, eikä tulisi mieleenikään, että mun tuloista lähdettäisiin miehen lasta elättämään! Toki maksan meidän asumis- ja ruokakulut, jotka tavallaan liittyy myös lapseen ja hän on aina tervetullut meille. Mutta en näe miksi ihmeessä miehen pitäisi muka maksaa enemmän lapsen äidille jos puolison tulot on suuremmat? :D
ajattelen aina, että olettepa onnellisia kun saatte rahaa ollenkaan. Eksäni asuu ulkomailla. Hän ei maksa mitään, ja pitää asia viedä oikeuteen asti että saisin edes Kelalta minimit. Kela vaatii elatussopimusta jotta saisi rahoja, mies ei sellaisia suostu allekirjoittamaan.
Mutta ei voi kukaan tulla sanomaan että elelen leveästi jonkun muun rahoilla.
Jos noin huolissasi olet Suomen taloudesta sinä voit ihan hyvin olla ottamastta vastaa elatusmaksua.
Vai oletko niin persaukinen, että taloutesi menee kuralle yhdestä palkattomasta päivästä.
Joo, tiedoksi että minä en ole korottamassa maksuja. Kyllä ottaa päähän ottaa palkaton vapaa ja menettää 200 e sen vuoksi että joudun mennä eksän raha-asioita setvimään. Lastenvalvoja on toisessa kunnassa ja palkaton päivä on ainoa vaihtoehto. Mutta hyvä tietää jos asian voi kuitata kirjeellä.
Yhteisiä tuloja ihmettelin siksi, että loppuuhan yksinhuoltajiltakin tuet heti jos on puoliso. Ihme että tässä tapauksessa Kela maksaa..hmm.
Meillä on nykyisen mieheni kanssa yhteinen talous ja hoidetaan sen mukaan kaikki lapsemme. Molemmilla on entisistä suhteista lapsia ja on myös yhteisiä, emmekä erottele maksuja niiden mukaan.
En ymmärrä kommentteja miksi uuden vaimon pitäisi elättää eksän lapsi?? en ole niin vaatinutkaan.
Mutta joo, eksä on persaukinen ja olen muutaman kerran vuodessa jopa ilman elatustukea. En ole niitä jaksanut periä koska alkaa hirveä vinkuminen ja hän kostaa sen lapselle olla pitämättä häntä hänen vuorollaan. Haluan että lapsi säilyttää isäänsä hyvät suhteet kuitenkin.
Mutta näillä mennään ja en mene sinne valvojalle.
sinne valvojalle kuitenkin, ja kysy miten muuten voit asian hoitaa. Noita ei takautuvasti maksella, ja ajat ovat melko helvetin tiukassa.
Äkkiä sulle tulee sitä elarin menetystä sen yhden päivän verran kans.
t. se asian omalla paikkakunnalla joskus hoitanut
sanot vaan, ettet suostu, mies maksaa minkä kykeenee ja kela loput. Siis onhan teillä nyt olemassa soppari, että maksaa jonkun x määrän?
Onko eksäsi naimisissa sen naisen kanssa?