Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisi asiaa, jotka olisit halunnut tehdä toisin elämässäsi?

Vierailija
16.01.2013 |

Minun listani:

1. Minun olisi pitänyt lukea paremmin pääsykokeisiin, jotta olisin päässyt yliopistoon sisälle.

2. Olisi pitänyt ottaa asuntolaina 10 vuotta aiemmin, kun oli vakituinen työpaikka.

3. Olisi pitänyt hankkiutua ravitsemusterapeutille 15-vuotiaana, eikä vasta 30-vuotiaana ylipainoisena syömishäiriöisenä.

4. Luotolla elämisen katkaiseminen jo alkuunsa.

5. Olisi pitänyt harrastaa tosissaan ja jatkaa vielä teini-iässä, olisi saanut harrastuksesta loistavan työpaikan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kaduttaa kun en lähtenyt amk:ssa vaihtoon

2. Työelämässä tarjottiin lähtöä komennukselle ja minä suuri idiootti 26v en lähtenyt

3. Ja neljän vuoden teinisuhde olisi pitänyt katkaista,jumitin kotona poikaystävän kanssa ja muut teki hauskoja juttuja. Liian nuorena ei kannata vakiintua.

Vierailija
2/26 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Olen asunut koko ikäni etelä-pohjanmaalla,olisi pitänyt lähteä opiskelemaan ihan muualle suomeen

2.Nyt on pyöritty 35 vuotta samoissa kuvioissa,ei hyvä.

3.Olisi pitänyt nuorena hengailla festreilla enemmän,siis muuallakin kuin vain Provinssi Rock:ssa :).

4. Matkustella enemmän

5.Asua yksin ennen parisuhdetta. Tuli muutettua äidin luota miehen luo 20v. Ihan väärä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liikunnallinen harrastus nuorena vaikka väkisin vanhempieni toimesta.

2. Ylempi kohta olisi estänyt minua ajautumasta huonoon seuraan ja tekemään tyhmiä.

3. Nyt vanhemapana kaduttaa, etten ole ollut sosiaalisempi ja minulla ei ole jäänyt juurikaan kivoja ystäviä ympärille.

Vierailija
4/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mennyt juuri niin kuin vähän yli 10-vuotiaana suunnittelin.

Vierailija
5/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi alkanut juoda alkoholia, se on tärkein.

Vierailija
6/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tärkeysjärjestyksessä...

1.Opiskella pidempään jotta nyt vois melkein valita työ- ja asuinpaikkansa

2.Herätä aikaisemmin kilojen kerääntymiseen

3.Ostaa asunto tai ainakin sijoittaa rahaa silloin kun sitä vielä oli, kun asuin ulkomailla

Häh, aattelin et näitähän löytyy vaiks kuinka, mut nyt kun tosissani mietin niin ei montaa asiaa oo jotka tosissani tekisin toisin...

Vierailija
7/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mun olisi pitänyt jaksaa käydä edes joku koulu loppuun. Takana yhdet keskeytyneet amk-opinnot ja kesken jääneet yliopisto-opinnot. Olen kyllä ollut tuon yliopistossa opiskelemani alan töissä koko ajan ilmankin tutkintoa, mutta silti harmitttaa.

2. Olisi pitänyt hankkia mies ja lapsia ajoissa. Minä vaan jotenkin ajelehdin ja odotin että kyllä se unelmien prinssi vastaan tulee kun vaan elelee. Nyt huomaan olevan 38-vuotias, miehetön ja lapseton.

3. Olisin pitänyt hankkia oma asunto. Olen heittänyt valtavasti rahaa vuokriin hukkaan kaikkina näinä vuosina. Tämäkin liittyy siihen että aina ajattelin että sitten kun löydän miehen niin hankitaan yhdessä asunto...

4. Olisi pitänyt jättää väliin ikävuosien 25-35 bileiden ja alkoholin huuruinen jakso ja keskittyä järkeviin elämäntavoitteisiin.

5. Olisi pitänyt jatkaa pianonsoittoa jossa olin tosi lahjakas. Lopetin kaikki harrastukset teininä.

Vierailija
8/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olisi pitänyt käydä lukio loppuun hyvillä arvosanoilla ja siten päästä haaveammattiin paremmalla palkalla

2. Olisi pitänyt hoitaa "teinisuhdetta" aikuismaisemmin, mies oli ihana....

3. Olisi pitänyt tehdä lapset kakskymppisenä, enää ei saa...

4. Ei olis kannattanu ottaa tätä nykyistä työpaikkaa

5. Eikä tätä nykyistä miestä...

Vierailija
10/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos unohdetaan se niin mun lista olis:

1) Olisin pitänyt nuoruudenrakkauteni, paras miestä jonka olen ikinä tavannut (petin häntä ja jätin hänet, tosin olin 17v enkä tajunnut mistään mitään)

2) Olisin ollut esikoiseni kanssa pidempää kotona enkä rynnännyt töihin niin pian

3) Ei olisi pitänyt ikinä lähteä kahden nuorimman lapseni isän matkaan. Meni elämästä 10v "hukkaan" tappelemalla luonnehäiriöisen ilkeän miehen kanssa. Mutta kuten aloitin, olen maailman onnellisin lapsistani enkä ikinä toivoisi elämää ilman heitä

4)Olisin hoitanut paremmin nuoruuden ystävyyssuhteita

5) Olisin valinnut "elämäni miehet" ihan eri kriteerein

Vierailija
11/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei olis pitänyt lähteä 15-vuotiaana sen erään pojan matkaan. Seurasi 3 vuoden tuska, masennus, lihominen, 5 vuoden mielialalääkkeet. Ilman tätä jätkää olisin varmasti eri ihminen nykyään.

2. Olisi pitänyt lukion jälkeen valita tuleva opiskelupaikka järjen, ei tunteen mukaan. Menin ammattikorkeaan alalle jolle halusin, en yliopistoon alalle jossa olin lahjakas ja jolla olisi ollut töitä. Jos olisin päässyt yliopistoon heti lukion jälkeen olisin jo maisteri. Nyt olen työtön ja minulla on amk-tutkinto.

3. Olisi pitänyt jättää seurustelematta edellisen poikaystäväni kanssa. Hukkaan heitettyä aikaa melkein vuosi!

4. Itsemurhayritys. Hävettää, kaduttaa. Vaikka silloin tuntuikin ainoalta ratkaisulta, ja sainkin sitten apua jota kiihkeästi kaipasin ja loppujen lopuksi parannuin. Ehkä tämä sitten kuitenkin oli hyvä asia?

5. Olisi pitänyt heti valmistumisen jälkeen hakea ahkerasti töitä eikä jäädä roikkumaan osa-aikaisiin ja pätkätöihin. Olen nyt niin tottunut tähän, että tuntuu etten koskaan saa vakitöitä (koska en niitä hae, osaksi koska töitä ei ole mutta osaksi koska osarina on helpompaa).

Vierailija
12/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olisi pitänyt häipyä Suomesta kun vielä oli mahdollisuus

2. Olisi pitänyt jo nuorena mennä töihin, ihan mihin tahansa kunhan vaan olisi ollut töitä. (nyt olen kolmekymppinen lähes kokonaan ilman cv:tä ja arvatkaa vaan palkkaako mua enää kukaan)

3. Olisi pitänyt jättää menemättä yliopistoon ja käyttää sekin aika töiden etsimiseen

4. Olisi pitänyt jättää lapsi tekemättä (lapsessa ei mitään vikaa mutta aviottomuutta ja isävalintaa kadun)

5. Ei olisi pitänyt ottaa vain parikymppisenä ainoata miestä joka kelpuutti vaan etsiä pidempään parempaa

Vierailija
13/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä metsään piilon pilleripurkin ja vesipullon kanssa, ettei olisi löydetty ajoissa.

Vierailija
14/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi muuta nyt

Vierailija
15/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Aloin seukata 16-v ja avoliittoon 20-v.

Eli olisi pitänyt ensin asua yksin ja itsenäistyä,opetella tuntemaan oma itsensa ja sitten vasta kimppaan.

2. Kun muut eli vilkasta opiskelijaelämää ja biletti,matkusteli,kiertelivät festreilla ja konserteissa. Minä kyhjötin kotona miehenkanssa.

3.Ed.mainitusta johtuen en lähtenyt au-pairiksi enkä yliopistolla vaihtoon,jos jotain olen katunut niin noita juttuja.

4.Hippavaihe iski 28-vuotiaana ja silloin vasta itsenäistyin ja kasvoin aikuiseksi. Olin elämässäni ensimmäistä kertaa yksin.No,kaverit perusti perhettä ja olivat ihan eri elämäntilanteessa kuin minä.

5.Pitkän avoliiton jälkeen olevat laastarisuhteet olivat ihan kauheita,mutta kaikkia piti kokeilla kun se nuoruus meni yhden kanssa nyhjätessä.

Lapsilleni olen opastanut tuhat ja yksi kertaa että menkää,matkustelkaa,bilettäkää yms.

Vierailija
16/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen surkeampaa tunnuslausetta en ihmiselle tiedä kuin "olisi pitänyt". Menneiden valintojensa kanssa tuskaileva ihminen on sekä onneton että rasittava.

Vierailija
17/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. talonrakentamiseen en olisi ryhtynyt

3. olisin opiskellut kätilöksi

Vierailija
18/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Elää säästäväisemmin nuorempana, kun oli hyvät tulot eikä perhettä

2. Olla menemättä naimisiin ex-miehen kanssa. Toisaalta saimme ihanat lapset, joten annetaan olla sittenkin.

3. En olisi sählännyt miesten kanssa nuorena niin paljoa

4. Olisi pitänyt jatkaa musiikkiharrastusta

5. Olisi pitänyt osata sanoa ei äidilleni useammin

Vierailija
19/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. olisi pitänyt valmistua yliopistolta

2. olisi pitänyt tajuta, että kaveri tosiaan soitti jäähyväispuhelun ja tappoi itsensä sen jälkeen, eikä kuvitella että tunsin väärin.. voisi olla vielä elossa, ehkä

3. ei olisi pitänyt tehdä kolmatta lasta, vaikka rakastin poikaa yli kaiken, mutta kaikki on sen jälkeen ollut yhtä helvettiä

4. ei olisi pitänyt antaa periksi ja muuttaa omakotitaloon

5. olisi varmaan pitänyt kertoa äidin äidille että äiti siirrettiin saattohoitoon eikä vasta sitten kertoa kun hän kuoli, tuli vähän turhan suurena yllärinä kasikymppiselle

Vierailija
20/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ostaa asunto heti kun oli työpaikka, vaikka tulot olivatkin pienet

- pistää se asunto vuokralle muutaman vuoden kuluttua ja muuttaa ulkomaille

- avioitua nykyisen aviomieheni sijaan jonkun mukavan ulkomaalaisen kanssa ja synnyttää lapset ulkomailla

- olla juomatta liikaa alkoholia

- varoa hulluna lihomista raskausaikoina, koska nahka ei palautunut niistä mittasuhteista (vrt. erittäin paljon laihtuneet, joiden nahka roikkuu tyhjinä säkkeinä ympärillä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän