Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neliöliinasta kokemuksia!!

06.12.2005 |

heissan!!!

Kokemuksia neliöliinasta, onko näppärä ja käytännöllinen?

Itsellä käytössä pitkä trikoinen ja nyt haluisin jonkun " keveämmän" ja nopeamman varsinkin sisäkäyttöön???

t.hope-a

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se sopii vähän isommalle lapselle. Ihan hyvä siinä on ollut kantaa reppuselässä. JOskin selkään saaminen voi olla vaikeaa, jos lapsi ei vaikka pysy aloillaan. Useimmiten joku toinen nosti meillä lapsen selkään. Viimeksi käytettiin liinaa 3v lapsella ulkomaan matkalla.

Ergo-repusta olen kuullut hyviä käyttökokemuksia. Itse en ole sitä kokeillut.

Vierailija
2/2 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös käyttänyt 5m pitkää liinaa aiemmin ja nyt harmittelin, kun en ole aiemmin älynnyt tehdä/ostaa neliöliinaa. On niin nopea ja kätevä käyttää! Paino jakautuu ihan yhtä tasaisesti hartioille, kuin pitkässäkin liinassa. Ehkä pitkällä matkalla hieman enemmän rasittaa selkää, kun ei tule niin tukevaa sidosta vyötärölle, mutta kauppareissut yms menee tosi kätevästi. Ja on paljon miellyttävämpi kantaa kuin rintareppu, jonka hihnat painavat olkapäitä jo 5min jälkeen!

Tein neliöliinan itse lakanakankaasta. Varmaan joku tukeva, ostettu malli voisi olla vielä parempi.

Olen toistaiseksi kantanut vatsan päällä, kuten pitkällä liinallakin. Selkäasentoa olisi kiva kokeilla kun vaan vauva rauhoittuisi niin että sen saa aseteltua selkään :)

Suosittelen kuitenkin neliöliinaa lämpimästi. Ja jos yhtään mietityttää, niin tee eka versio itse ja kokeile, osta vasta sitten, jos tuntuu hyvältä. Ohjeet löysin netistä, olikohan kantoliina.fi -sivuilta. Mutta periaatteessahan on siis neliö 40cm x 40cm ja kulmiin 45 asteen kulmassa esim 20cm leveät pitkät nauhat. Minä tein yhden illan aikana valmiiksi. Korkeutta hieman lyhensin eka käytön jälkeen, kun jäi vauvan kädet ikävästi liinan reunalle painuksiin. Itsetehdyn liinan kustomointihan on helppoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla