Onko rastat jotenkin ekologiset vai miksi niin monilla ekohipeillä on sellaiset?
Kommentit (52)
Kyllä rastoja pestään. Ehkä kaikki ei muutenkaan huolehdi hygieniasta, mutta ne jotka huolehtii pesee rastatkin.
Miten ne sit saa värjättyä? Siitä päältäkö? Itsekki tiiän yhen jonka pää haisee aivan v tun pahalle :x
Eivätkö ne kuivu erittäin hitaasti ja jopa ehdi homehtua? Kampaaja joskus kertoi tällaisia juttuja...
Miten hiusten leikkaamattomuus on ekologisempaa kuin leikata ne? Joo okei sakset kuluu jonkin verran 50:ssä vuodessa. Onpas tarkkaa. Ja luulin, että minä elän ekologisesti...
Joillakin eohipeillä ehkä. Mutta ei todellakaan kaikilla ekologisesti elävillä ihmisillä. Ei ekologisuus ole ainoastaan hippien kiinnostuksenkohde.
:D joo määki oon kuullu noita et ne menee tosi pahaksi sit sielä rastapötkön sisältä xC
Rastat, tunkkaiset villapaidat ja pössyttely. Totaalinen turn off.
Minä saksikommentoija sanon vielä, että ei rastat ole sen ekologisempia kuin tavalliset hiukset. Niitä pestään yleensä ihan normaalisti. Mun tarvitsee pestä omia käsittelemättömiä hiuksiani joka neljäs päivä ja vain pienellä määrällä shampoota, koska mulla on kunnon shampoota eikä jotain silikoonimömmöä. Rastat on vaan ulkonäöllinen juttu, luulisin. Onhan ne ihan kivan näköiset.
Niihin tulee matoja ja niitä voi sitten syödä
Miten ne kuivuu? Tai siis pitääkö esimerkiksi föönata kauan? Luulisi että se rasta pötkö alkaa haisemaan jos jää kosteaksi? Joskus olen tutulleni niitä vahaillut ja tupeeraanut. Siis huoltanut niinkuin hän ohjeisti. Hänellä oli aika ohuet rastat, ei haissut.
Huhuu minne se nro 14 hävisi? Asiallisia kysymyksiä jotka odottelee vastauksia :)
Oksettavia kaikki hipit ja rastapäät! Yök
Ihan samalla tavalla värjätään eli väri vaan päähän, painellaan tietty yms.
Kyllähän sinne sisälle kertyy kaikenlaista pientä "likaa" toki. Mut ei nyt hometta sentään. Voi föönata, minä ainakin. Riippuu tietty paksuudesta ja pituudesta että kauan menee.. Pesen 3-4krt viikossa, mulla ei haise ainakaan yhtään.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2013 klo 19:31"]
Onhan se ekologista kun tukkaa ei tarvitse leikata ollenkaan eikä niitä rastalettejä pestäkään kuin kerran viikossa, muuten vaan niitä pyöritellään ja laitetaan jotain vahahommelia.
[/quote]
Sakset ei kulu? Mikä leikkaamattomuudessa on ekologista?
Itse pesen takkuni noin 3 viikon välein silloin kun en urheile, mutta liikuntaa säännöllisesti harrastaessa pesen kerran viikossa, samalla kun käyn kuntosalilla saunassa. Eivät haise tai ole mitenkään likaiset. Rastoittunut tukka käyttäytyy tämän suhteen hieman eri tavalla kuin suora hius + päänahkakin tottuu pitkään pesuväliin. Ihan aluksi oli kyllä tosi rasvainen ja likainen päänahka ja tukka, kun aloin pidentää pesuväliä.
Läpikastuttuaan tukka kuivuu kokonaan noin 12-24h, mutta kyllä sen pintakuivaksi saa nopeammin pyyhkeellä ja tarvittaessa föönaamalla vähän. Mutta yleensä ajoitan pesun viikonlopulle, jotta saavat kuivua rauhassa ja auki -jos kostean tukan laittaa ponnarille/nutturalle/muuten kiinni, niin kuivuu hitaammin ja varmasti sitten myös homehtuu herkemmin. Ja jos menee märällä tukalla nukkumaan, niin on kyllä aamulla vielä ihan kostea, joten mieluummin pesen aamulla ja kuivattelen niitä päivän.
Ekologisuudesta en tiedä, ekologisin hiustyyli lienee ihan rehellinen kalju/siilitukka, mutta itselläni on takut, koska tykkään niiden ulkonäöstä, helppohoitoisuudesta ja persoonallisuudesta. Ovat mielestäni kaikista persoonallisin hiustyyli, koska kaikkien takut on aina erilaiset ja yleensä just niin kantajansa näköiset. Lisäksi itselleni takut on myös osa mun henkistä kasvuprosessia, ne on opettanut tosi paljon kärsivällisyyttä ja sitä, että kaikkea elämässä ei vaan voi hallita. Ja ylipäätään tykkään hieman huolettomasta ja luonnollisesta ulkonäöstä :).
Itse en oo värjännyt takkuja, mutta jos niitöä värjää niin aika monta väripurkkia saa kulutettua. Ne kuitenkin ihmee itseensä nestettä aivan hemmetisti, niinkuin pesusienet; niissä on kuitenkin monen vuoden hiukset, myös ne irronneet, mukana! Kun suoralla tukallahan päänahasta irtoava hius vaan tippuu pois, niin rastatukassa se ei tipu vaan jää sinne rastaan.
Ihmisen kynnenaluset ja suu ovat varmasti likaisemmat kuin rastat.
Hyi oksettaa kaikki joilla kynnenaluset ja suu! Yök
Rastat joista ei pidetä huolta saattaa mädäntyä keskeltä ja tästä johtuu se kamala haju.
Rastat valkoisella on kuin lyhyt kulli neekerillä. Ei vaan sovi.
Mun mielestä suomalaisille miehille ei sovi rastat. Mut perus vaaleanruskeat/"maantienharmaat" pitkät rastat sopii naisille.
Itselläni on kohta 9 vuotta rastat heiluneet päässä, ja kyllä minä ainakin näitä pesen.. 2-3 kertaa viikossa, joista 1-2 kertaa pesuaineella.. Mäntysuopa, palasaippua, hyvä suomalainen tarva shamppoo..
Oksettaa lukea tekstejä rastoista jotka eivät pese päätään.