Mikä avuksi haavaisiin rutisevan kuiviin käsiin? :(
Käytössä decubal ja bepanthen mutta eivät auta tarpeeksi näköjään,ei vissiin kortisonirasvaakaan voi laittaa jos on ihan haavoilla iho?
Kommentit (12)
Purkki Tummelia. Olen joskus ainakin Tarjoustalosta ostanut. Sitä runsaasti käsiin yöksi ja puuvillahanskat päälle. Toimii!
on lääkäri kirjoittanut rasvaa nimeltä Elocon. Sitä on eri vahvuisena. Tepsii jopa mun kamaliin käsin:)
rasva, sellainen tosi rasvainen, kova.
Sinulla on atooppista ihottumaa tai joku muu ihosairaus. Tarvitset lääkäriltä diagnoosin ja voideteseptin. Kun iho on haavoilla ja halkeilevan kuiva, ei riitä nuo ilman reseptiä saatavat voiteet.
onko sinulla jotain muuta perussairautta?
Ravinto ja sisäinen rasvoitus kannattaa laittaa kuntoon. Allergisoivat ruoka-aineet, hivenaineiden ja vitamiinien puute, hyvien rasvojen vähyys ruokavaliossa ja suoliston ongelmat muun muassa vaikuttavat ihoon.
Suolakylvyt ja hauteet käsille auttavat myös. Tietysti vähän kirvelevää touhua mutta tekee hyvää iholle ja desinfioi myös.
Pakkaselta olet varmaan kädet suojannutkin ja vältät turhaa pesemistä ja käytät hanskoja kun käytät pesuaineita yms? Ja rasvojen kanssa yöksi sellaiset valkoiset puuvillakäsineet ja muulloinkin.
Syön säännöllisesti Möllerin Omega 3 ja jos se pääsee loppumaan, enkä heti muista ostaa uutta, niin sormenpäät alkavat heti halkeilemaan ja kuivumaan.
Paksut puuvillakäsineet on kyllä ihan paras apu. Laita ainakin yöksi kunnon kerros hyvää perusrasvaa ja hanskat päälle. Mieluusti myös muulloinkin aina, kun vain on mahdollista. Esimerkiksi telkkaria katsellessa, koneella istuessa. Muistathan myös juoda kunnolla ja nauttia rasvaa myös sisäisesti. Jos viikossa ei tilanne muutu lainkaan, niin lääkäriin näytille. Niitä puuvillahanskoja saa apteekista ja sielläkin varmaan osaavat suositella joitain tuotteita.
http://www.neutrogena.fi/product/hand/norwegian-formula-unscented-hand-…. Perusvoiteista Helosan toimii myös.
eli rasvat, missä ei oo yhtään vettä. Ja sitten ne puuvillahanskat käteen yöksi. Mulla on jotkut siivoushanskojen aluskäsineet.
http://www.apteekkituotteet.fi/Locobase-Repair