Miten lomat kertyy, jos olen vanhempainvapaalla
ja ensin siis äitiyslomalla siitä lomanmääräytymiskaudesta 1.4.-15.2. välisen ajan?
Olen kunnalla töissä ja minulle on kertynyt 30pv vuodessa lomia.
Saanko tuolta huhti-helmikuulta sitten vain 2pv x 11kk ? Eli 22 lomapäivää??
Vai pitäisikö yrittää pitää kertyneitä lomia niin, että saisin koko vuoden täyteen sinne 31.3. asti ja silloin kertyisi se 30 lomapäivää?
Edelliset 30 lomapäivää ei silti taida ihan riittää tuonne 31.3. asti vaan jää parista päivästä kiinni. Pitäisikö siinä välissä käydä sitten tekemässä pari työpäivää ja sitten vasta jäädä hoitovapaalle?
Kommentit (10)
että vanhempainvapaalta kertyy normaalisti, mutta jos ei ole tuota koko vuotta "töissä" niin menettääkö siinä noita lomapäiviä?
Jos ymmärsin oikein, jäät hoitovapaalle 16.2. Eli vanhempainvapaan jälkeen. Lomapäivät kertyy siis siihen 15.2 asti. Jos sulla on 30 päivää lomaa, saat 2,5 lomapvä/kk.
eli onko se 2,5 x 11 = 27,5 päivää sitten 28 lomapäivää?
Eli ilmeisesti ei sitten kannata siihen perään pitää edellisestä vuodesta kertyneitä lomia vaan vasta kesällä, jotta voi miehen kanssa silloin olla samaan aikaan kotona? (hän siis isävapailla)
Kvtessissä se ei oo ihan yks yhteen noi lomat. Siihen on tietty taulukko. Riippuu siitä miten kauan oot ollu palveluksessa. Soita huomenna omalle palkanlaskijalle tai kato kuntatyönantajien sivuilta kt.fi
eli onko se 2,5 x 11 = 27,5 päivää sitten 28 lomapäivää?
Eli ilmeisesti ei sitten kannata siihen perään pitää edellisestä vuodesta kertyneitä lomia vaan vasta kesällä, jotta voi miehen kanssa silloin olla samaan aikaan kotona? (hän siis isävapailla)
Eli jos olet tuon päälle kuukauden lomalla, niin saat 2,5 päivää siitäkin lomaa.
sen takia kyselenkin, kun mietin kannattaako sitä vanhaa kertynyttä lomaa sitten pitää tuossa heti vanhempainvapaan päätteeksi helmi-maaliskuussa vai vasta sitten kesällä. Kun kesällä olisi kuitenkin kiva saada miehen olla enemmän kotona (ja minä pitäisin sitten niitä lomia)
Miksi pitäisi käydä tekemässä pari työpäivää? Miksi haluat lomat täyteen?
siis ajattelin, että jos menetän siinä jotain lomapäiviä ellen saa koko vuotta täyteen ja vuodesta siis sitä 30 lomapäivää.
(laskin siis ensin väärin, että saisin vain jotain 22 päivää tuosta 11 kuukaudesta)
ap
Hoitovapaalta ei kerry.