Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoulun valinta

Vierailija
15.01.2013 |

Meidän esikoinen on nyt 4. luokalla. Hän on selkeästi todella lahjakas kuviksessa ja liikunnassa.

Käy nyt kielikoulua (joka menee ihan ok, todistus vähän alle 9), mutta olen alkanut miettiä, mitenköhän vaikeaa olisi vaihtaa kuvataidepainotteiseen kouluun.

Minua hirvittää se koulun vaihto kesken murrosiän, mutta toisaalta tuntuu, että jos lapsi ei itse koe kamalan mielekkäänä sitä kielipainotusta ja sieltä irtoaa kunnon todistus vain valtavalla rutistuksella (tarkoitan siis sitä, että yläkoulun todistuksen pitää olla kunnolla yli 9, että täällä pääsee kunnon lukioon) niin mitä järkeä siinä on?

Jos lapsi vaihtaisi suomenkieliseen kouluun painotettuun opetukseen, todistus olisi takuulla yläkoulun lopussa ainakin 9,5 koska kieliin ei tarvitsisi käytännössä panostaa yhtään ja muukin koulunkäyntitaito on sitä luokkaa, että sillä takuulla irtoaa tavallisessa koulussa hyvät numerot.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele lapsen mielipiteitä, kenelle perheessänne on todella tärkeää valmistua huippulukiosta, sinulle vai lapselle?

Vierailija
2/4 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan 10-vuotiaat. Kilpailu on nykyään kovaa.

Ja täällä nimenomaan se kuvataidelukio on kovatasoinen ja tiedän, että sinne lapsi menisi, jos valita saisi.

Lapsi on lahjakas. Näkeehän sen todistuksestakin. Tuo on tullut sen kummemmin rutistamatta. Jos tosissaaan paiskisi töitä, todistus olisi parempi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vaan, että sinä kilpailet lapsesi menestyksessä.

Vierailija
4/4 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu työelämässä ja sitä ennen koulumaailmassa.

Ei tässä maailmassa mitään ilmaiseksi saa - paitsi ne sossun tuet. Ja sinne sossuluukulle minä en lapsiani kasvata.

Mutta kukin tavallaan. Hukkaa sinä vain oman mukulasi lahjat ihan vain laiskuuttasi.

Muita vastaajia, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän