Entisen työkaverini vaimo on pimahtanut?
Kirjoittelin joskus reilu vuosi sitten tänne tilanteesta, johon olin joutunut tahtomattani. Entinen työkaverini (mies) oli jostain syystä sotkenut puheissaan minut johonkin naiskuvioihinsa ja tämän työkaverin vaimo sitten kaikki on päättänyt, että olen ihastunut hänen mieheensä tai että koitan/koitin iskeä miestänsä. (Ja tilannetta sotki vielä entisestään se, että huonoksi onneksi lähetin kerran erään viestin vahingossa juuri tälle miehelle, vaikka sen piti mennä ihan toiseen osoitteeseen. Ja se asia kyllä selvitettiin, mutta ilmeisesti jotain jäi "vähän" hampaankoloon.)
Tällä miehellä ja minulla on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja samanlainen huumori yms, mutta "suhde" oli pienessä ja tiiviissä työyhteisössä kyllä ihan sisaruksellinen ja kaverillinen. Tämä vaimo käski miestänstä jo ajat sitten poistamaan minut esimerkiksi miehen fb-kaverilistoilta jne.
No nyt viikonloppuna olin (selvinpäin) ravintolassa, jossa oli myös tämä kyseinen vaimo, joka sitten ilmeisesti viinan huuruissaan tuli puolityhjässä baarissa aivan varmasti tietoisesti ja tahallaan takaapäin päälleni tönäisten aika rajustikin. Ja jatkoi sitte matkaa kuin ei mitään. Onko tälläinen käytös jotenkin yleistäkin aikuisten reilusti yli 30v keskuudessa?
Itselleni tuli lähinnä mieleen (anteeksi vaan vähän kulunut ilmaisu) joku wt-meininki. Kuka aikuinen nainen alkaa ravintolassa väkivaltaisesti tönimään toisia?
Kirjoittelin jo silloin vuosi sitten, että minulla on tunne, että ko. vaimo ei ole oikein tasapainossa, ja annoin silloin asioiden olla vaan. Ajattelin, typerä minä, että hullummaksi menee vaan, jos hänen kanssaan koittaa jotain keskustella.
Nyt en oikein tiedä mitä tehdä. Mitähän seuraavalla kerralla? Tuopista päähän? Autosta renkaat puhki? Miten te etenisitte?
Ajattelin, että jos laittaisin tälle miehelle viestiä ja kertoisin tapahtuneesta ja että selvittäisi itse asiansa vaimonsa kanssa, ennenkuin homma menee ihan yli.