SAATANA! Kakara herää koko ajan itkemään,
Kommentit (15)
ei oo jatkuvaa, mutta jostain syystä koko tämä ilta on mennyt itkiessä. Ei muuten, mutta kun miehellä on ollut just tiiviimpi työputki ja mä oon ollut koko ajan lapsen kanssa, niin haluaisin omaa aikaa. Käskin miehen mennä lapsen kanssa, koko ajan kuuluu huutoa itkuhälyyttimestä.
Ap
no jo oot. nimen laittanu lapselles. kai sitä vähempiki itkettääis.
Oma lapseni huusi kolmen kuukauden koliikin ajan, mutta sitten huuto loppui.
helpottaa 18v kuluttua ei sitä osaa relata ku seinän takana hukkuu 12ja 14 vuotiaat
kun on noin empaattisen äidin saanut!
Tziisus! Ei tule mieleen että ehkä saattaa olla jokin hätänä lapsella? Eihän hän nyt teitä kiusatakseen itke.
Oikeasti jos olet noin hajoamispisteessä niin kannattais ihan suosiolla varmaan jättää se isä sen lapsen kanssa ja mennä itse vaikka 15min happihyppelykävelylle. Saisit sitä omaa aikaa edes pienen hetken..
Nukkuu se joskus kuitenkin. Koitappa hankkia yölaatuaikaa, kun on teini-ikäinen/-ikäisiä ja ovi lukoton. Ei tuu onnistumaan kovin helposti : /
No ei ole ihme jos itkee kun on noin empaattisen äidin saanut!
Tziisus! Ei tule mieleen että ehkä saattaa olla jokin hätänä lapsella? Eihän hän nyt teitä kiusatakseen itke.
Oikeasti jos olet noin hajoamispisteessä niin kannattais ihan suosiolla varmaan jättää se isä sen lapsen kanssa ja mennä itse vaikka 15min happihyppelykävelylle. Saisit sitä omaa aikaa edes pienen hetken..
odottanutkin, että löydät sopivan avauksen, että pääset nillittämään jollekulle? Taisit odottaa!
Mä olen todella empaattinen ihminen ja rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, mutta mäkin haluan välillä omaa aikaa.
Vaikutatko sä itse oman viestis perusteella jotenkin erityisen empaattiselta? Minusta et kyllä ollenkaan.
Ap
Hengitä syvään. Älä mene lapsen luo jos meinaa mennä maltti. Sinä olet hänestä vastuussa eikä hän kiusaa sinua tahallaan. Mies menköön jos on rauhallisemmassa tilassa. Tai sitten odotatte hetken kunnes jompikumpi saa itsensä kasaan. Jos kumpikaan ei onnistu rauhoittumaan ja olemaan lapselle turvallinen vanhempi, haette apua.
Liian kuuma? Liian kylmä? Nälkä? Jano? Vatsa kipeä? Kakka vaipassa? Tulossa muuten kipeäksi? Hampaat?
Onko ollut flunssaa? Korvatulehdus sen jälkitautina??
Mulla meinasi eilen palaa käämi, kun nukutin ja nukutin vauvaa vaunuihin ja se jumalauta vain huusi. Onneksi oli vauva siellä vaunuissa niin ei varmaan aistinut hermostuneisuuttani. Ei munkaan vauva yleensä huuda erityisemmin, mutta viime aikoina yöt on jostain syystä menneet päin honkia niin alkaa väsymys jo tuntua ja hermo kiristyä.
Ihan turha kenenkään jeesustella jotain "kai se huutaa kun on tuollainen äiti".
Heräilee joinakin öinä klo3-6 ja itkee tittiä Ei se parhaaseen uniaikaan paljon lohduta, mutta yleensä lapsella on syy itkuunsa. Uskon että useimmiten on kyse hampaidentulosta, tänäänkin lapsi jyysti puruleluaan kun ikenet vaivasivat. Hyvinä öinä hän herää vasta klo 5-6, ja nukahtaa uudelleen imetyksen jälkeen.. Toki yksin nukkuminenkin voi olla pienelle vaikeaa, joidenkin mielestä pienen lapsen kuuluu nukkua vanhempiensa vieressä....
Käpy tahtoo mennä jos lapsi ei rauhoitu. Jotenkin se itku on vaan niin hermoja raastavaa. Toki kaikkeni yritän, etten hermostuisi, mutta joskus on pakko vaihtaa huonetta ja jättää lapsi huutamaan omaan sänkyynsä hetkeksi jos en kykene lohtua antamaan. Siitä ei tosiaan ole mitään hyötyä, että menee paikalle ja äksyilee ja on hermostunut ja kiukkuinen vain.. Ensin pitää saada itsensä rauhalliseksi ja sitten yrittää selvittää missä syy huudolle. Jos on vain esim. yliväsynyt, niin sitten vauva vaikka vaunuihin/rattaisiin ja rivakalle lenkille niin toinen nukahtaa ja saa itse purettua aggressioita.
ei mitään sen kummempaa, ja jossain vaiheessa myös suuttui, kun sinne tulikin äidin sijaan isi. Totta kai mä tiedän, ettei lapsi ilman syytä itke, mutta kyllä se nyt silti ottaa vain päähän. Yrittäkää nyt kestää se.
Moni täällä ymmärtääkin, mistä puhun. Lapsi ei tänään nukkunut kunnon päikkäreitäkään, mä ehdin just käydä hätäseen hiihtämässä ja sillä välillä hän oli jo herännyt.
Ap
Ipana 1 v. Mä en osaa nykyään relata ollenkaan, kun koko ajan täytyy olla "valmiustilassa". Ääh, kyllä tää kohta jo varmaan helpottaa..