Syön tässä pizzaa ja laihdun
Samalla mietin että laihtuisi moni muukin (unohdetaan se pizza tässä kohtaa) jos ymmärtäisi kehon perustoimintoja kuten hormoneja.
Eli että on ihan turha yrittää laihduttaa jos keho on stressin vuoksi täynnä kortisolia, jos on aktiivisessa sokerikoukussa, ei tiedä että jatkuva huonon ruoan syöminen saa kehossa aikaan kaloreiden lisäksi lihottavia prosesseja, koittaa sotia omaa kehoaan vastaan sen sijaan että koittaisi parantaa sen, ei ymmärrä että vitamiinien ja hivenaineiden puutostilat voivat aiheuttaa mässäilyä jne.
Olen vain niin kyllästynyt näihin "laihdut kun kulutat enemmän kaloreita kuin syöt", "laihdunko jos syön alle XXXX määrän kaloreita" ja "vaikka syön vain 200 kcal päivässä en laihdu, alkaa ärsyttää tämä laihdutus".
Kun ihmiset ovat niin vähällä tiedolla liikenteessä ja seuraa vain epäonnistuneita yrityksiä toisensa jälkeen. :(
Niin ja sitä pizzaa voin syödä ja silti laihtua ihan siksi että olen luopunut tarpeesta rangaista itseäni ja ottanut viimein asioista itse selvää. Pizzaa en tietenkään lähtisi suosittelemaan yllä olevista asioista kärsiville ylipainoisille mutta pointti on se että siinä vaiheessa kun kaikki muut asiat on kunnossa ja oma keho hallinnassa, jollain yhdellä pizzalla ei ole liiemmin mitään väliä.
Kommentit (2)
Minä laihdutin ainakin onnistuneesti vaikka olikin kova stressi, unettomuutta ja vastaavaa minkä pitäisi kovastikin hormonaalisesti haitata laihtumista.
ja söin minäkin pizzaa, pastaa, vaaleaa leipää ja mitä vaan, mutta pidin vaan päivän kokonaiskalorit aina riittävän alhaalla. Ei siihen tosiaan tarvittu mitään sen ihmeempää kuin tiukkuus kalorinsaannin suhteen.
up