Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raskaita juttuja sitä saa tehdä raskaana ollessaan?

Vierailija
14.01.2013 |

Kannoin just kauppakassin kotiin ja nyt on huono omatunto. Onko väliä missä raskauden vaiheessa raskaita juttuja tekee?

Ois kiva jos jaksat vastata asiallisesti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no problem:)

Vierailija
2/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä oletat, että raskaana olevat selviävät esim. taapero- ja uhmaikäisten lastensa kanssa jos yhden kauppakassin kantaminen on liian vaativaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletty, niin kyllä kauppakasseja saa kantaa ja lapsia nostella. Mua kiellettiin erikseen, joten en sitten nostellut juuri.

Vierailija
4/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vointisi on hyvä, voit tehdä kaikkea, mitä ennen raskauttakin teit. Ehkäpä kannoit aikaisemminkin kauppakasseja? Ei siitä huonoa omaatuntoa kannata kehittää.:)

Minäkin olen raskaana, ihan alussa kylläkin. Itse mietiskelen täällä, että kuinka jaksan väsymyksen+flunssan+kuormittavan työn kanssa, vai jäisinkö suosiolla kotiin lepäämään...

Vierailija
5/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus on sujunut ongelmitta eikä lääkäri ole antanut mitään lepomääräystä, niin mitään rajoitteita ei ole (siis poislukien joku extremeurheilu, kamppailulajit jne). Itse olin kuopusta odottaessa vielä rv36 vuodeosastolla mummoja kääntämässä että sain harjoittelut suoritettua pois alta ennen äitiyslomalle jäämistä. :)

Vierailija
6/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskaus on edennyt normisti. Saat myös elää ihan normisti. Kyllä kroppa ilmoittaa sitten jos/kun teet jotain liian raskasta.

Vierailija
7/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki uutta ja haluaisi tehdä kaiken siten, että lapsella on hyvä olla. Kauppakassi oli painava ja välillä olin tuntevinani painetta alavatsan kohdalla, mutta saatoin kuvitella. Osittain arvasinkin, että vähän liioittelen itselleni, ja että kauppakassin kantaminen todellakin on ok.

Kiitoksia asiallisista vastauksista ihanat av-mammat :)

Vierailija
8/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikanani ja kun meni hermot muuttoapulaisten toilailuihin niin siirsin parisänkyä ja kirjahyllyä yksikseni. Vähän seuraavana päivänä väsytti. Silloin raskauden puoliväli menossa nyt terve puoli vuotias sylissä :)

Vierailija
9/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannoin painaviakin taakkoja mm. 40kg:n rehusäkkejä, purupaaleja, kivennäissäkkejä. Vedin synnytyskanavaan jumittunutta vasikkaa ja kääntelin halvaantunutta lehmää. Näitä tein vielä kolme kuukautta ennen laskettua aikaa kunnes lääkäri puuttui peliin. Sanoi, että jos meinaan pitää vauvan sisuksissani laskettuun aikaan asti, on pakko jättää kaikki ponnistelut, oli meinaan kohdunkaula lyhentynyt dramaattisesti.

Jos raskautesi on edennyt muuten ihan normaalisti, niin voit kyllä turvallisin mielin kantaa mitä vaan jaksat.

Vierailija
10/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kannoin tuossa viime viikolla aika painavan kauppakassin kotiin ja kyllä tuntui inhottavalta vatsassa + alapäässä loppuillan. Päätin jättää isommat ostokset jatkossa miehen huoleksi.

Vierailija
11/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon rv 37 ja noin kuukauteen en ole enää kanniskellut painavia kauppakasseja, koska vatsassa alkaa tuntua pahalta. Tuskin vauva siitä kärsisi vaikka kasseja kanniskelisinkin, mutta kun ei ole pakko kanniskella niin mielummin otan rauhallisesti ilman ikäviä tuntemuksia. Jos ei tunnu pahalta eikä ole kielletty niin kai sitä silloin voi raskaitakin juttuja tehdä, omalla järjellä harkiten.

Vierailija
12/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vasta aloitat niitten kassien kantamisen ja et aikaisemmin ole mitään tehnyt asia on ihan eri kuin tuolla maatalon emännällä, joka on ollut ennen raskautta kuin muuli.

Kuuntele kehoasi, mutta ei liian tarkkaankaan joka rapsahdusta. Sinulle tulee todennäköisesti noissa puuhissa nopeammin huono olo kuin lapsellesi, jos kyse on kuitenkin noin kevyistä hommista.

Itse olin omalla raksalla auttamassa ja kun kannoin tiiliä, en ottanut niin suurta kuormaa kuin normaalisti, mutta kannoin niitä kuitenkin.

Liikunta kuitenkin auttaa paljon enemmän kuin se vahingoittaa.

Vierailija
13/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaus on sujunut normaalisti, voit tehdä vaikka muuton.

Minäkin raskaana ollessa hoidin muuttoa, miehestä ollut mihinkään, joten siinä sitten kantelin painaviakin tavaroita. Tosin heti, kun oma isä tuli apuun, hän kielsi minua sitten kantamasta enää raskaita tavaroita :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan