Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa mulle ylipainoiselle!

Vierailija
14.01.2013 |

Olen reilusti ylipainoinen (40 kg). Alan nyt laihduttamaan silleen, että vaihdan pikku hiljaa tuotteita, tottumuksia ja rupean esim. syömään aina aamupalan.

En syö epäterveellisesti (pikaruokaa , sipsiä, karkkia ym.) kuin hyvin harvoin, annoskoot vain ovat isot. Veriarvot ym. ovat kaikki hyvät.

Liikunnalla haen kunnon kohotusta ja piristystä itselleni. Olen entinen himoliikkuja, joka saattoi vetää peräkkäin 2 x 1,5 h jumppatuntia ja olla vielä ok.

Sen jälkeen olen saanut 2 lasta ja lihonut.

Millä nyt alkaisin? Tykkään: uinti, hydrobic, kaikki tanssilliset lajit, jossain määrin kuntosalikin ok.

En tykkää: luistelu, suksia ei ole enkä nyt heti hankikaan, paljon käsivoimia vaativat lajit. Hölkkä on musta näille kiloille vielä liikaa.

Mistä aloitan pitkän tauon jälkeen? 1 x viikossa uinti/hydrobic, 1 x viikossa joku tanssilaji? Mikä??? Ja muuten olen kyllä aktiivinen, siis ei ole autoa ja hoidan kaikki kauppa- ym. asiani kävellen tai pyörällä. Töihin on 14 km ja menen bussilla.

Toivomus: ei riko paikkoja, ja kunto kasvaa, kiinteytyy.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se vain kiinnostaa.

Vierailija
22/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin liikkua luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

venyttelytunnit ovat?

Joogannut en ole koskaan, on pitänyt kokeilla. Ja Pilatestakin olen meinannut kokella, samoin spinningiä. Olen aika notkea, mutta mulla lähes kaikki ylipaino on mahassa ja pelkään että se haittaa joogassa. Jalat ja kädet ovat normaalit, ei "löllyvät".

ap

voisit kokeilla myös vesijuoksua muutaman ekan kerran.

Kuntosalia suosittelen ainaki kerta viikkoon ja arkiliikunnan lisäämistä vielä vähän, kesän tullen voit harkita hurauttavasi pyörällä töihin ja takas. Entäs joku jooga/venyttely? Auttaisi pitämään paikat vetreinä.

Vierailija
24/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti, vesijuoksu, pyöräily ja kuntosali. Ei tarvitse poissulkea niveliä rasittavia lajeja, kunhan ei liikaa niitä harrasta.

Laihduttamisen kannalta tärkeintä on tietysti syömisen kontrollointi, ei liikunta.

Vierailija
25/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka liikkui oikeasti 3-4 h päivittäin, joskyus enemmänkin, lähes joka ainut päivä, ja oli hyvä kunto. Pidän siitä. Se vain jäi...

Jos johonkin lajiin tarvii vartalon mittasuhteita, olen siis pitkä naiseksi, lähes 180 cm.

ap

Vierailija
26/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokavalio kuntoon. Se on kaiken A ja O!!!!

Ylimääräiset hiilarit pois; peruna, riisi, pasta +valkoiset jauhot. Pastaa voi joskus syödä, mutta täysjyvää. Lounaaksi keittoa tai salaattia+ lihaa. Herkutella voi, mutta kohtuudella. Pienet annokset ja säännölliset ruoka-ajat.

Itselläni on huomattavasti parempi olo kun jätin ylimääräiset hiilarit. Ylipainoa mulla ei ole koskaan ollut, mutta kiinteytynyt olen säännöllisen liikunnan myötä ja mietin nykyään mitä syön.

Vierailija
27/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan etten ole koskaan sauvakävellyt :). Mutta voin koettaa.

Meinaat että jos vaikka aluksi (montako viikkoa??) vain kävelen noin tunnin, ja venyttelen??

Itse mietin että jos uisin kerran viikossa aikaa, siis tyyliin puoli tuntia uimista ja lasken montako kertaa pääsen päästä päähän. Mulla on hyvä uintiteknbiikka, olen joskus ollut uimaseurassa (tosin en kilpaillut).

Ja toinen kerta olisi joko tuo kävely tai kuntosali?

Ja jos energiaa riittää, niin sitten vaikka lisäöä, aluksi joka toinen päivä ja joskus sditten päivittäin?

ap

Sulle riittää ihan oikeasti vaan se että alkuunsa käyt kävelyllä ja venyttelet. Jos siihen päälle käyt vielä kuntosalilla, uimassa ja ties mitä niin alkaa nopeasti motivaatio laskea.

Ei siis liikaa!

On hyvä että sinulla on tuota tykkää-listaa josta voit VALITA vaikka parin viikon välein toiseen lajiin.

Sun kannattaa ensin lähteä siis vaikka vaan kävelemään. Ota joku lenkki johon menee vaikka tunti. Sitä sitten laitat raskaammaksi kun lähdet reippaasti sauvojen kanssa, otat repun selkään tai juokset osia matkasta. Kunto kohenee, fiilis nousee mutta tee niin että aloita rauhassa, mielummin niin että sulla jää tunne että olisit tehnyt enempikin kuin taas tarttee lähteä.

Ja näitä kertoja vaikka 2 kertaa viikossa kun lähdet harrastamaan liikuntaa. Merkkaa vaikka kalenteriin niin et pysty huijaamaan itseäsi.

Muista että venyttely on myös liikuntaa! Se notkistaa, estää vammoja ja ryhti paranee jolloin näytät taas lisää hoikemmalta. ;)

Keväällä sulla on paljon lisää energiaa ja jaksat sen tunnin lenkkisi nopeammin ja jaksat lisätä uusia urheilupäiviä. Ja kesällä taas lisää.

Näin itse teen, onnea laihikseen!

Vierailija
28/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa on jotain aikoja, jolloin siihen ohjataan, meen sinne eka kerran. Saako uimahallista sen vyön kuten hydrobicissä? Vai pitääkö olla oma?

Mulla on hyvä vartalon kontroli. Harrastin yhdessä vaiheessa hydrobicciä 2-3 krt viikossa ja pysyn hyvin paikoillaan ja saan tehtyä liikkeet. Meillä oli juuri työpaikalla tyky-päivä ja mä sain ne hyvin tehtyä vaikka olen lihava, koska osaan sen tekniikan millä pysytään vedessä eikä menmnä minne sattuu.

ap

ja kohottaa oikein tehtynä kuntoa hyvin. Kannattaa pyytää uimahallissa opastus siihen, että et päädy puoliksi uimaan (yleinen virhe on, että vesijuoksija ei ole tarpeeksi pystyssä asennossa, oikeassa asennossahan poljet liki paikoillasi - eli jos etenet nopeasti, teet sen väärin!)

Toinen ehdotus olisi pyöräily. Siinäkään ei ole riskiä sille, että rikot nivelet. Jos työmatkat vievät pyöräillen liikaa aikaa, hommaa kuntopyörä kotiin ja aja tv:tä katsellessasi.

Vierailija
29/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkkaillut ym. ja käyttänyt uimahallissa jne-. Mutta ma kunto ei heidän kanssa liikkuessa paljon nouse. Toinen on niin pieni. (7 ja 4).

ap

ja muutenkin liikkua luonnossa.

Vierailija
30/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä tehokasta kuin vesijuoksu.

Vesijuoksu vaan sopii niillekin, jotka ei osaa uida kunnolla, niska jumiutuu tms..

Vierailija
31/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se auttaa- Laihdutin kerran 20 kg pelkästään lisäämällä liikuntaa. Mutta lisäsin sitä todella paljon, joka päivälle.

Tykkään ruuasta, mutta ruoka mitä syän on sinänsä terveellistä. Syän vain liian isoja annoksia.

ap

Uinti, vesijuoksu, pyöräily ja kuntosali. Ei tarvitse poissulkea niveliä rasittavia lajeja, kunhan ei liikaa niitä harrasta.

Laihduttamisen kannalta tärkeintä on tietysti syömisen kontrollointi, ei liikunta.

Vierailija
32/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön täysjyvää nytkin, perunaa joskus. Syön salaattia ja hedelmiä.

Syön arkisin lounaan töissä (näissä valinnoissa voin petrata, ottaa aina kevyemmän) ja kotona kevyemmin, jonkun salaatin vain ja leipää. Joskus vain kahvia ja leivän. En syö pelkkää vehnäjauholeipää. Tänään meinaan syödä salaatin johon heitän eiliset uunilohen loput. Lapsille ja miehelle teen just jauhelihakastiketta.

ap

ja ruokavalio kuntoon. Se on kaiken A ja O!!!!

Ylimääräiset hiilarit pois; peruna, riisi, pasta +valkoiset jauhot. Pastaa voi joskus syödä, mutta täysjyvää. Lounaaksi keittoa tai salaattia+ lihaa. Herkutella voi, mutta kohtuudella. Pienet annokset ja säännölliset ruoka-ajat.

Itselläni on huomattavasti parempi olo kun jätin ylimääräiset hiilarit. Ylipainoa mulla ei ole koskaan ollut, mutta kiinteytynyt olen säännöllisen liikunnan myötä ja mietin nykyään mitä syön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi