Viking Grace, tarviiko passin? Helppiä!
Ollaan ensi kuussa menossa mieheni kanssa Viking Gracelle, turusta - tuhkholmaan risteily.
Eikös ajokortti riitä henkilötodistukseksi Routsiin matkatessa? Vai pitääkö olla passi?
Kommentit (15)
kuhan varmistelin,jottei ole ikävää yllätystä satamassa.
Anteeks maalaisuuteni,huomenna menen kaupunkiin.
Joten ei käyne, henkilökortilla menin itse viime viikolla, kelpasi hyvin.
Ajokortilla olen mennyt Ruotsin koneeseen ja kelvannut.
Kyllä kelpaa, niin laivalle kuin lentokoneeseenkin mennessä.
Kyllä se ajokortti kelpaa Pohjoismaissa.
Kyllä se ajokortti kelpaa Pohjoismaissa.
Jopa Pohjoimsmaissa pitää kuulemma todistaa olevansa Pohjoismaiden kansalainen, ja siihen kelpaa vain sen osoittama asiakirja, eli henkilökortti tai passi.
Henkilöyden todistaminen
Suomi-Ahvenanmaa-Ruotsi ja päinvastoin:
Pohjoismaiden kansalaisilta ei vaadita passia. Kaikkien matkustajien on
kuitenkin pyydettäessä todistettava henkilöytensä voimassaolevalla
henkilötodistuksella, esimerkiksi:
Ajokortti
Passi
Kuvallinen kela-kortti, alle 15 v. lapselle käy myös tavallinen kuvaton kela-kortti
Kuvallinen henkilökortti *
Pohjoismaissa (Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) ei tarvita matkustusasiakirjaa, mutta henkilöllisyys on aina kyettävä osoittamaan luotettavasti sitä vaadittaessa.
Pohjoismaissa (Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) ei tarvita matkustusasiakirjaa, mutta henkilöllisyys on aina kyettävä osoittamaan luotettavasti sitä vaadittaessa.
Ajokortti kertoo ajo-oikeudesta ei sitä onko suomalainen vai ei, eli poliisi, jolta kysyin oli oikeassa. Jos varustamoilla on eri käytännöt, se on eri asia.
Ollaan ensi kuussa menossa mieheni kanssa Viking Gracelle, turusta - tuhkholmaan risteily.
Eikös ajokortti riitä henkilötodistukseksi Routsiin matkatessa? Vai pitääkö olla passi?
Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja
Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus
Ajokortilla pääsette matkustamaan niin laivalla kuin lentäenkin Pohjoismaissa.
Ajokortti ei ole virallinen matkustusasiakirja
Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus
pohjoismaissa sillä silti pääsee liikkumaan.
Ja sitähän ap kysyi, vai mitä?
"Pohjoismaiden kansalaiselta ei vaadita Ruotsiin matkustettaessa passia. Henkilön on kuitenkin voitava todistaa henkilöllisyytensä viranomaisen myöntämällä kuvallisella henkilötodistuksella (passi, henkilökortti tai ajokortti). Myös lasten tulee voida todistaa henkilöllisyytensä. Muiden maiden kansalaisilla tulee olla passi tai EU-jäsenmaiden kansalaisilla henkilökortti."
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=66234&nodeid=157…
on yleistieto hallussa, ei saatana!