Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunulkoinen raskaus??

Vierailija
14.01.2013 |

Eli tänään olis rv 5+4 kuukautisista laskettuna,mutta kierto ei aina ole kovin säännöllinen. Perjantaina ultrattiin ja viikkoja silloin 5+1 ja hcg 1120,mutta kohdussa näkyi vain jokin rakkula? Tänään uusi ultra ja samainen rakkula vain näkyi ja hcg 3000. Lääkäri ei tehnyt havaintoja kohdunulkoisesta,mutta silti epäilee sitä. Torstaina uus aika taas ja jos mitään enempää ei silloinkaan näy niin sitten tyhjennys. Millään en haluis sitä tyhjennystä,koska jos viikkoja onkin vasta 4+. Onko kokemuksia? Ja mikä tämä rakkula on? Kiitollinen olen kaikista vastauksista!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko todella olla sikiöpussi, koska silloin pieni toive tulevasta..

Kävin tänään rv 6+0 (melko vähäisten) kipujen takia ultrassa ja lääkäri kylmästi totesi että kolme rakkulaa on mut ei ole normaali raskaus koska ei muka voisi olla hedelmöittynyt myöhempään kun olen kaupan testillä saanut plussan(plussa vasta 2 pv menkkojen alun jälkeen ja haalea viiva, esikoisen kohdalla haalea viiva 3 pv ennen menkkojen alkua) sanoi että tule torstaina kaavintaan??? sain lisä aikaa ensi viikkoon koska mielestäni voisi olla vain myöhemmin hed. eli silloin ei välttämättä tuon enempään vielä näkyisi? eli ensi viikolla varatulla ajallani olisi kasassa 7+2, pitäisikö syke silloin jo näkyä jos myöhemmin hed? Anonko mahdollisen kasvun takia, vaikka sykettä ei näkyisikään, lisä aikaa viikon? koska tuo lääkäri tuntui hoitavan liukuhihnalla näitä hommia.. "ja seuraava, ei älä ota housuja pois, kaavintaan, ei siellä mitään näy"

ja tarkoittaako tuo kolme kolmea mahdollista raskautta? :D

Vierailija
2/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kyllä kovaa alavatsakipua. Siis todella kovaa. Kipu helpottaa siinä vaiheessa. kun munatorvi puhkeaa, mutta silloin on jo kova kiire leikkaussaliin.

Mites tuulimunaraskaus, nostaako hcg:tä? En tiedä.

Itse olen kokenut tuon kohdunulkoisen, joten kokemuksesta puhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaavintaan en ainakaan lähtisi. Ei auta muu kuin odotella ja seurailla.

Tuulimunaraskaus nostaa hCG:ta, se on muuten ihan täydellinen raskaus, mutta sikiö vain puuttuu. Ja hCG on istukkahormonia, ei sikiöhormonia.

Vierailija
4/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se rakkula joka näkyy kohdussa? En mäkään kyllä tyhjennykseen vielä mielellään lähtisi. Ja minkäänlaisia kipuja ei ole kuitenkaan...

Vierailija
5/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut tuon kohdunulkoisen, joten kokemuksesta puhun.

verenvuotoa ja toispuoleista jomotusta.

Vierailija
6/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kaksi kohdun ulkopuolista raskautta - toisella kertaa vasen munajohdin poksahti, siis konkreettisesti ja se jouduttiin poistamaan.

mutta sen voin sanoa että kohdun ulkopuolinen raskaus on TOOOSI kipeä.

Vierailija
7/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli siis maanantaina se hcg arvo 4170 ja keskiviikkona 7340 eli tuon mukaan uskaltaisin ehkä toivoa että viikot oli vaan liian pienet sydänkaiun saamiseksi. kohdun ulkoinen tämä ei ole lääkärin mukaan joka ultrasi..

soitin ke yksityiselle mielipiteen saamiseksi ja sanoi että ei ne viikot hänen laskujen mukaan ma ollut vielä 6.. ekks lääkärihän totesi ma yhden ainoan vilkasun kautta ilman mitään verikokeita että tule to kaavintaan. jos siellä elämää näkyykin niin abortinhan se olis tehny tahtomattani..

eka raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka kaavittiin rv 8, toinen oli tuulimuna joka yritettiin tyhjentää lääkkeellisesti mutta kaavintaan jouduin jälleen rv 7, tähän väliin ihanainen esikoinen ja tällä taas mennään! kyllähän ensimmäistäkin odotettiin pari vuotta ja parit clomit kului, eihän tässä vielä ole yritetty ku puoli vuotta ja clomeilla tämäkin..

kiva kuulla kun selvis että raskaus on normaali, toivottavasti jatkuu loppuun asti ongelmitta :)

ja jos vastaavia kokemuksia muilla niin olis kiva kuulla!

Vierailija
8/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään ultrassa ja normaaliraskaus on:)

Vierailija
9/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinkin jo vastata ettei noin aikaisin vielä ultra kerro kaikkea.

Itse kävin ultrassa rv8 ja näkyi vain se ruskuaispussi eikä muuta esim. sykettä.

Mutta kaavinta tehtiin vasta vko11 ja sitä ennen tehtiin vielä varmistusultra äippäpolilla keskussairaalassa.

Vierailija
10/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuulimuna, joka kaavittiin vk 10. Viikosta 5 lähtien seurattiin ja joka toinen viikko annettiin toivoa ja joka toinen viikko ei.

Vierailija
11/17 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiini siis ei nää asiat kivoja oo mut jos jollai on valitettavasti käyny jotenki huonosti ni tietäsin mitä odottaa :( pari kokemusta takana mut tää on taas nii erilaine.. Liikkuessa koskee alavatsaa iltasin ehkä enemmän, voisko se olla joku venähdys ku lenkkeilessä kaaduinki? Vai olisko sektiolla jotai tekemistä tässä asiassa? Useita päiviä pahaa oloa, ei oo oksu kaukana ollu, kuvittelenko senki? Keskiviikkoon on odottamista ku selviää mikä edessä..

Vierailija
12/17 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoko lääkäri tarkemmin mitä ne rakkulat on? Mullaki tuollainen joku rakkula kohdussa,mut en saanu selvää mikä rakkula..

Vierailija
13/17 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitin että niiden sisällä olisi pitänyt hänen mielestään jo näkyä pallo jossa syke.

oli siis määräämässä kaavintaan pari pv eteenpäin ilman verikokeita tai tarkempaa "zuumausta" näihin. ei tarkentanut asiaa muutoin kuin että ei normaali raskaus, elon olisi pitänyt näkyä??? kun sain siirrettyä kaavinta aikaa ensi viikolle niin sanoi, että no käy pois lähtiessä verikokeissa joissa hcg oli n.4200. en tiedä vastaako tuo arvo yhtään viikkoja 4-6 välillä?

huomenna uusi labra jonka sain neuvolan kautta ja näillä viikoilla pitäisi arvon ilmeisesti kaksinkertaistua päivässä eli jo maalaisjärjellä tiedän itse enemmän huomenna.

Vierailija
14/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten sen pitäisi kasvaa n. 1 mm päivässä. Pussi tulee näkyviin 4+0 ja kasvaa siitä sen 1 mm, eli sillä tavalla koosta katsotaan viikot. 4+3 pussi on 3mm, 5+1 8 mm, 5+4 11mm. Eli jos tuo takkula oli saman kokoinen 5+1 ja 5+4 niin sitten ei vaikuta normiraskaudelta. Jos oli kasvanut n. 3 mm niin sitten odottelisin. Kohdunulkoinen ei vielä aiheuta kipua, mutta jos on ku niin edessä ei ole mukavat ajat, mikäli annetaan kasvaa.

Vierailija
15/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen voin sanoa että kohdun ulkopuolinen raskaus on TOOOSI kipeä.

t: 5

Vierailija
16/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin monta kertaa eri ultrissa eikä kohdunulkoista meinannut löytyä. Jomotteli oikealle puolelle ja tuli verensekaista vuotoa pyyhkiessä.

Hoidettiin piikillä ensin sairaalassa, en ehtinyt jälkitarkastukseen kahden viikon päähän kun puhkesi ennen sitä, sitten olikin jo kiire leikkaukseen.

Vierailija
17/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi tuplaantua kahdessa päivässä. Mutta samanlaisesti hcg voi nousta esim kohdunulkoisessa kuin normaalissakin raskaudessa:( mulla taas huomenna ultra,saa nähdä mikä tuomio tulee:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi