Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heipä hei!

06.12.2005 |

Minä oon viihtynyt pitkään tuolla vauvakuumeilun pitkisten pinossa. Vauvaa on yritelty kohta puolitoista vuotta. Syynä pitkiin ja sekaviin kiertoihini oli PCO. Kesällä mulla oli hoitona vain laihdutus. Ja onnistuinkin pudottamaan 10kg. Syksykstä asti oon popsinut metformiinia. Kierrot ovatkin normalisoituneet syksyn mittaan ja parissa viimeisessä kierrossa oon varmasti ovuloinutkin.

No, tänään tein plussatestin!!!!!! Eli raskaana ollaan!!!!!! Oonkin nyt ihan pyörällä päästä ja uskomattomalta tuntuu. Pää täynnä ajatuksia ja kysymyksiä. Näin alkuun, jos joku osais informoida, voiko tosiaan metformiinin lopettaa nyt sitten ihan seinään? Eli ettei sitä pitäis loptetella vähitellen esim. pienentämällä annosta tms. niinku se vähitellen otettiin käyttöönkin????????? Lääkäri kyllä sanoi, että sitten kun plussaat, niin lopetat.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin HURJASTI PALJON ONNEA! Ihana saada tänne lisää pcolaisia plussanneiden puolelle. Me pinoudumme enempi vähempi ahkerasti myös täällä, joten tervetuloa. Siellä minä ja Sweet ollaan varmaan varhaisimmassa vaiheessa menossa.

Metuista sitten. Mulle sanottiin klinikalta, että jatketaan viikolle 12 asti samalla annostuksella. Tätä tukee mm. Aila Tiitisen tekemät tutkimukset. Olen nyt Amerikassa ja täällä sanottiin myös, että ehdottomasti jatketaan 12 vkolle asti. Tämä siitä syystä, että nyt tuetaan kroppaa (ruskuaispussi?) siihen asti kunnes n.vkolla 10-12 istukka ottaa ravinnon jakamisen yms. kunnolla haltuunsa. Siihen asti siis pco potilaan on hyvä auttaa kroppaansa. Nämä saamani ohjeet on annettu minulle, ei-ylipainoiselle pcolaiselle. Joten en nyt ihan uskalla sinua kehottaa syömään vastoin lääkärin mielipidettä, mutta kysyisin kyllä vielä uudelleen ja ehkä toisenkin mielipiteen jostain muualta.

Vielä kerran onnea ja tsemppiä!

bisous rv 9+1

Vierailija
2/4 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulle sanottiin, että Diformin (lähes sama kuin Metformin) on lopetettava, jos tulen raskaaksi ja näin olen tehnyt. Sen sijaan käytän koko ajan Lugesteroneja, keltaruhashormoneja, suojaamaan kohdun limakalvoa käsittääkseni.

Kysy ihmeessa omalta lääkäriltäsi miten sinun tulee toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään lääkärille, ja se neuvoi lopettamaan tosiaanki metformiinin täysin ja heti. Joten teenpä sitten niin. Toivottavasti siitä nyt ei sitten ainakaan haittaa olisi. Käski syödä ihan normaalisti jne. Kysyin tarvisiko jotain muuta lääkitystä tueksi, ei kuulemma tarvi. Ei mun auta, kun luottaa, että lääkärini tietää, mkä on mulle hyväksi, mikä ei. Itse maalaisjärjellä ajattelen, että mitä mun kroppa tuumaa, kun on tottunut metuihin ja sitten ei niitä enää saakkaan. Lääkäri sanoi siihen, että metut lopetetaan siksi, ettei verensokeri mene liian alas raskausaikana tms. Ilmeisesti tässä on sitten monia käytäntöjä, näin täällä.

Vierailija
4/4 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maallikkona pitää pystyä luottamaan siihen mitä oma lääkäri sanoo. Eihän tästä muuten mitään tulisi.

Ihanaa ja turvallista masun kasvatusaikaa ja tulehan pinoilemaan tuonne plikkoihin!

bisous rv9+2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän