Soittaako ne kaikki postinjakajat ovikelloa, jos paketti ei mahdu luukusta?
Kauhea tappelu, kun mies valittaa, kun joutui hakemaan paketin postista.
Lapussa luki jotain "olen yrittänyt jakaa, mutta ei mahtunut luukusta", mutta mä olen kyllä ollut kotosalla, enkä ole ehtinyt muuta kuulla, kuin kirjepostin solahtavan luukusta alas.
Mitään ei ole perkele pimputellut, tuo ei vaan usko.
Kommentit (36)
Tästä oli vasta juttua jossain. Puhuttiin "ninjapostimiehistä", sillä ihan tavallinen tallaaja ei kykene siihen että voi liikkua rapussa niin ettei sitä huomata, kun paketin odottaja nimen omaan odottaa ja yrittää vahtia että milloin posti tulee yrittämään pakettia postiluukkuun. Yhtäkkiä vain ilmestyy lappu, jossa kerrotaan että paketin voi noutaa postista. Vähän epäiltiin että eivtä edes ota pakettaja mukaansa ja juuri siksi yrittävät ohittaa kyseisen osoitteen vähin äänin.
Meillä posti jaetaan autosta laatikkoon, eikä varmasti lähde soittamaan ovikelloa jos paketti ei sovi postilaatikon aukosta sisään.
Minusta olisi parempi että paketit voisi tilata haluamaansa postiin noudettavaksi. Siis siten että paketit menisi automaattisesti tiettyyn postiin ja siitä tulisi ilmoitus netpostiin. Itselläkin on posti työpaikan vieressä, mutta oma posti on kaupugin toisella puolella.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2013 klo 20:06"]
Ja asia on juuri niin joku tossa aiemmin kirjoitti. Jos postit jaetaan postiluukkuun, pitäisi jakajan ottaa kirje mukaan ja soittaa ovikelloa, jos se ei mahdu luukusta. Jos posti jateaan postilaatikoihin, ei kirjettä tarvitse ottaa mukaan vaan voi suoraan laittaa tuon lapun. Tosin ainakin mun kollegoistani aika moni jätti isokokoiset kirjeet vaan suoraan postiin ja vei ne laput
[/quote]Tietysti ne jättää paketit pois matkasta, eihän ne mahdu niiden postilaukkuihin.
Mutta miksi postista ei saman tien laiteta ilmoitusta asiakkaan netpostiin kun siellä on paketti joka ei mahdu postiluukusta? Asiakas saisi pakettinsa vuorokautta nopeammin.
Yritin ehdottaa tätä postin asiakaspalautteessa ja sain vastaukseksi jotain joka ei liittynyt tähän aiheeseen mitenkään. Siellä ei vaan haluta kehittää toimintaa.
missä luki tyyliin "Olin jakamassa postia klo 13.45, eikä paketti mahtunut luukusta" jne, ja "pakettisi on noudettavissa postista klo 13.00 alkaen". Että näin.
missä luki tyyliin "Olin jakamassa postia klo 13.45, eikä paketti mahtunut luukusta" jne, ja "pakettisi on noudettavissa postista klo 13.00 alkaen". Että näin.
ellei sua varten ole sitten painettu ihan omia kortteja...
Se päivämäärä myös mainitaan. Olisit itse huolellisempi.
Jos ei mahdu postilaatikkoon, eivät kävele ovelle soittamaan ovikelloa vaan vain vievät paketin postiin.
käytännössä jotkut eivät syystä tai toisesta edes ota niitä reitille mukaan, vaan tekevät suoraan nuo laput isokokoisesta kirjeestä.
Itsellä on ollut tuuria ja postinjakaja on hyvä tyyppi, ja toimii ohjeiden mukaan.
Mutta sen kirjeenhän voi sieltä postista hakea kuka vaan, kun ei siinä henkkareita kysellä.
"Kirje ei mahtunut luukusta" lappunen. Olin tosin juuri lähdössä koiran kanssa ulos ja postinjakaja oli vähän nolona, kun kävi ilmi ettei ollut vaivautunut edes ottamaan kyseistä kirjettä mukaansa...
Eivätkä vaivaudu talolle asti, jos postilaatikko on liian ahdas. Lappu vaan sisään *SIUH* ja karkuun...
Edellisessä kodissamme ne kirjalähetykset mahtui postilaatikkoon. Nykyisessä kodissamme joudun hakemaan melkein aina Postista. Ei paljoa kiinnosta enää tilailla, kun samalla vaivalla voin ostaa sen kirjan kaupastakin.
8
ellei sua varten ole sitten painettu ihan omia kortteja...
Ja päivämääräkin oli sama, sitä ihmettelin.
Edellisessä kodissamme ne kirjalähetykset mahtui postilaatikkoon. Nykyisessä kodissamme joudun hakemaan melkein aina Postista. Ei paljoa kiinnosta enää tilailla, kun samalla vaivalla voin ostaa sen kirjan kaupastakin.
8
Meidän posti on niin vaikeessa paikassa, minne ei oo mitään asiaa muuten. Joten en sitten jaksanut enää niitä kirjakerhon kirjoja hakea sieltä.
meillekin tullut noita lappuja postissa, vaikka olen ollut koko päivän kotona ja jopa huomannut kun posti on jaettu. Arvelen, ettei tuo "isokokoinen kirje" ole edes ollut mukana matkassa.
käytännössä jotkut eivät syystä tai toisesta edes ota niitä reitille mukaan, vaan tekevät suoraan nuo laput isokokoisesta kirjeestä.
Itsellä on ollut tuuria ja postinjakaja on hyvä tyyppi, ja toimii ohjeiden mukaan.
Mutta sen kirjeenhän voi sieltä postista hakea kuka vaan, kun ei siinä henkkareita kysellä.
joo voi, vaan kun se posti muutti kauemmas, ja nyt toi syyttää mua, etten avannut ovea, vaikkei kelloa kyllä ole soitettu. Minäkin uskon, etteivät aina edes yritä, tai ota niitä edes matkaan.
Asun omakotitalossa ja odotin pakettia postista saapuvaksi, joten tarkkailin keittiön ikkunasta milloin postiauto paikalle saapuu. Tarkennuksena vielä, että meillä on lukittava postilaatikko, joten normaalisti vain kirjeet mahtuvat laatikkoon.
Näin postiauton pysähtyvän laatikolle ja lähdin rientämään ulos. Olin 10 metrin päässä kun jakaja katsoi minuun kohti ja jatkoi matkaa. Laatikosta löytyi se perusvarma lappu, että yritin jakaa jne.
Heräsikin auttamatta ajatus, että paketti ei mukana ollutkaan. Onhan se kieltämättä hankalaa siellä auton takaosassa sitä kuljettaa.
Näin meillä Kouvolassa