Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Suomen poliisista? Onko yleistä, että kansalaiset kokevat epämiellyttävänä?

Vierailija
11.01.2013 |

Mites nyt näin ja tämmöinen imago?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myyjänä että yksityishenkilönä.

Myyjänä tosi paljon joutunut asioimaan vorojen vuoksi ja kokemukset myönteisiä. Poliiseilla on liikaa töitä. Olen tavannut leipääntyneitäkin poliiseja mutta pääsääntöisesti poliisit on aina olleet asiallisia ja mukaviakin.

Vierailija
22/27 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pelotteli poliisilla, kun olin lapsi ja nuori. Että jos en ole kiltti, niin poliisi vie tai ainakin pitää puhuttelun. Yksi varhaisimpia muistamiani unia oli, kun ylipuhuin pienenä kahta poliisia kotonani, etteivät veisi minua pois. Näin aikuisena on toki kasvanut oma järki päähän, mutta alitajuinen ensireaktio vieläkin poliisin nähdessä on käyttäytyä mahdollisimman nuhteettomasti tai juosta karkuun. Siitä huolimatta, että on hyvät kokemukset poliiseista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on siinäkin hyvä maa, että täällä ei tarvitse rehellisen ihmisen poliisia pelätä. Ja "rehellinen" tässä yhteydessä tarkoittaa lakien noudattamista.

Ei poliisia toki ihaillakaan tarvitse, saatikka ylistää. He ovat pienellä palkalla raskasta työtä tekeviä virkamiehiä, eivät sen enempää tai vähempää.

Haittaa sitäkin enemmän.

Vierailija
24/27 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se, kun mun ex oli pahoinpidellyt mua ja hajoittanut mun kännykän ja pari muuta tärkeää tavaraa. Tästä on n. 10 vuotta aikaa. En yhtään tiennyt, voinko saada jotain oikeutta asiassa.

Menin poliisilaitoksen tiskille kysymään, mitä voisin tehdä. Poliisimies selitti, että minulla pitäisi olla todisteita siitä, että juuri ex on hajottanut kännykkäni ja muut tavarat. Exäni ei siis koskaan aiemmin ollut pahoinpidellyt minua, koko asia tuli ihan puun takaa ja olin järkyttynyt tapahtuneesta. Purskahdin itkuun enkä pystynyt asiointitilanteessa olemaan itkemättä kun tuntui niin surkealta. Poliisi selitti asiat kuten ne on ja muistan, kuinka hänen katseessaan oli myötätuntoa.

Vierailija
25/27 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien meidän turvallisuutemme hyväksi

Securitaksen vartijatkin tekevät parempaa työtä. Mikä pitäisi olla mahdotonta että joku tekee vielä surkeampaa työtä

Vierailija
26/27 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu! Sanon mä! Ei oo mitään hyvää sanottavaa niistä!

Vierailija
27/27 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2013 klo 11:54"]

Oikeuslaitos kokonaisuudessa toimii niin että kun kansalainen kokee kovaa onnea ja/tai vääryyttä ja yrittää saada jotain, on suhtautuminen todella nuivaa.

Mutta kun tekee pienenkin väärän liikkeen auktoriteettejä kohtaan niin ihminen alistetaan koko valtion voimalla.

[/quote]

Poliisi on todellinen tehtävä on toimia valtion väkivalta koneistona kansaa vastaan. Viime vuosina on lisääntynyt kaikenlaine kansalaisten kyttääminen ja poliisille on annettu lisää valtuuksia täysin välittämättä kansalaisten oikeuksista.

Liioittelematto voi sanoa että poliisi on nykyään suurempi uhka kansalaisten perusoikeuksille kuin rikolliset.

Poliiseista suurin osa on orjasieluisia typeryksiä jotka samaistavat itsensä valtioon.  Näyttöinä tästä on mm. poliisin erittäin agressiivinen toiminta mieltään osoittaneita kansalaisaktivisteja kohtaan ns. VR:n makasiinen mielenosoituksen aikana muutama vuosi sitten. Asevelvollisuusrmeijan haittapuoli valtion kannalta on että poliittinen eliitti ei voi olla täysin varma reserviläisten poliittisesta luotettavuudesta. Poliisilta pitäisi kerätä aseet pois. Aseettoman poliisin idea tulee muuten Yhdysvalloista jossa kansalaiset katsoivat joissakin kaupungeissa aseistettujen poliisien tuovan mieleen miehitysjoukot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä