Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella koulussa huono tuoli, rikkoo housut, mitä tehdä?

Vierailija
09.01.2013 |

Koululainen totesi tänään, että yhdellä tunnilla(joka ei ole omassa luokassa) hänellä on niin huono tuoli, että housuihin tulee reikiä( jostain metallisesta ruuvista tms). Huomasi vasta kotona, että housujen takaosassa reikiä ainakin kuusi. En kyllä suostu siihen, että joka keskiviikkoisen tunnin jälkeen housut rikki. Lapsi vasta alakoulussa, ja kokee ettei asiasta saa tehdä numeroa, mutta itse en halua että housujen menekki kasvaa viikko viikolta. Miten itse hoitaisit asian, laittaisitko lapsen omalle opettajalle viestin, kun lapsi itse ei halua ottaa asiaa esille, kun nolostuu tilanteesta jotenkin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei itse osaa puhua vielä, liian suuri tehtävä hänelle. Opettaja taas ei voi tietää ongelmasta jos kukaan ei kerro. ja ongelma on helppo hoitaa tuolia vaihtamalla tai sen korjaamalla, kunhan sen tietää.

Vierailija
2/3 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsi tavalliset asiat hoitaa ihan itse, mutta tämä nyt on vähän erilaisempi asia. Lisäksi opettaja on nyt ihan uusi, joten sekin vähän ehkä hankaloittaa asiaa. Luulen että, lapsi ajattelee, että on niin hassua selittää rikkimenevistä housuista koko luokan kuullen, jotenkin kyllä ymmärrän häntä...ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo lastasi näyttämään tuolia opettajalle.

Ei rikki menevistä housuista tarvitse mitään puhua. Vasta sitten voi sanoa jotain, jos opettaja ei ota asiaa tosissaan.

Ohjeista lastasi puhumaan tuolissa olevasta ruuvista (ei housuista!) sellaisella sopivalla hetkellä, kun opettajalla näyttää olevan aikaa.

Vaikka välitunnille lähtiessä, koulun päättyessä tai vaikka ennen tunnin alkua, jos opettaja on ajoissa luokassa.

Kannattaa opettaa lapsesta saakka löytämään asiasta olennainen. Tässä se on ruuvi, josta on tuolissa haittaa. Eikä housut, joka on aivan sivuseikka opettajan ja koulun kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi