Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikääs ruokia näistä aineksista:

Vierailija
09.01.2013 |

- luumutomaatti

- appelsiini

- tuorepuristettu mehu

- jälkiuuniruispalat

- marjakeitto

- kiivi

- lohi

- sei

- omenatäysmehu

- maustettu jogurtti

- broilerin fileesuikale

- porsaan ulkofilee

- omena

- parsakaali

Ajattelin näin uuden vuoden kunniaksi ottaa tavaksi kerätä mainoksista hyvät tarjoukset ja ostaa ne ainekset seuraavaksi viikoksi. Tässä nämä tämän viikkoiset tarjoukset, ja osan voin pakastaakin.

Ruokaideoita joissa käytettäsiin mahdollsimman paljon näitä tuotteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko marjakeittoa ja mehua? Korvaa jollain mitä itse tarvitset:)

mitä kuvittelen tarvitsevani. Marjakeittokin on oiva lisä riisipuurolle, esimerkiksi. Sellaisen voisinkin tehdä jonain päivänä lounaaksi mukaan töihin. Tuorepuristettua mehua en raski ostaa kuin tarjouksesta, siksi nekin listassa. ap

Vierailija
2/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen säästää, että ensin katsot tarjoukset, sit funtsit ruuat ja SIT meet kauppaan!

Mutta joo, possun file ja omenainen kastike,perunat. Seuraavana päivänä viipale fileestä ruispalalle, sinappia ja juustoa vähän ja lämpimäksi leiväksi. Broilerin suikaleita, parsakaalia, luumutomaatit (halkaise ja purista siemenet pois) ja nuudeleita wokiksi.

Sein ja lohen keität keitoksi, jos ruispaloja on jäänyt, niin onpa herkkua.

Mehut ja muut höystöt on kylä säästömielessä turhia, mutta onpa herkulliset välipalat :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen säästää, että ensin katsot tarjoukset, sit funtsit ruuat ja SIT meet kauppaan!

Mutta joo, possun file ja omenainen kastike,perunat. Seuraavana päivänä viipale fileestä ruispalalle, sinappia ja juustoa vähän ja lämpimäksi leiväksi. Broilerin suikaleita, parsakaalia, luumutomaatit (halkaise ja purista siemenet pois) ja nuudeleita wokiksi.

Sein ja lohen keität keitoksi, jos ruispaloja on jäänyt, niin onpa herkkua.

Mehut ja muut höystöt on kylä säästömielessä turhia, mutta onpa herkulliset välipalat :-)

Eikä mun tarvi ihan säästöbudjettia vetää mutta jos sais sukanvarteen vähän enemmän mihin on totuttu ;) ap

Vierailija
4/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tää on kovasti järkevämpää, olin vähä hidas.

Kaiken kaikkiaan vinkkaan, että paljon perunaa ja puuroja, täysjyväpastaa, kananmunia, pakastevihanneksia kaiken pohjaksi. Sit mauksi vaan lihaa ja muuta kalliimpaa. Ainakin muutaman viikon vuodessa kun kunnolla köyhäilee ja tyhjentelee kaapin ja pakastimen pohjia, niin voi sit välillä löysäilläkin budjetin kanssa.

Ja suurin säästö tulee, kun käyttää kaiken minkä ostaa ja tekee, taloudet haaskaa hirveesti syömäkelpoista ruokaa :-( Tähän yritän itse tehdä parannusta, töissä raadan, selkä märkänä raahaan ruokakassit kotiin ja seuraavalla siikolla ihan liian ison määrän biojätteeseen... Tyhmistä tyhmintä.

Vierailija
5/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin säästö tulee, kun käyttää kaiken minkä ostaa ja tekee, taloudet haaskaa hirveesti syömäkelpoista ruokaa :-( Tähän yritän itse tehdä parannusta, töissä raadan, selkä märkänä raahaan ruokakassit kotiin ja seuraavalla siikolla ihan liian ison määrän biojätteeseen... Tyhmistä tyhmintä.

Vierailija
6/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaa päälle ja parsakaalia viereenja uuniin.

Meillä juodaan välillä marjakeittoa ruokajuomana.

Seitistä saa hyvää mantelikalaa. Dippaat seitin munaan ja pyöräytät suolassa ja mantelilastuissa. Jogurtista voi tehdä jäädykettä. Jogurttia syödään myslin kanssa välipalalla. Porsaan ulkofileestä saa pihvejä ja suikaleita tai sen voi paistaa uunissa. Voi käyttää kermaa tai omaattikastiketta jos haluaa,mutta mun miwlestä on parasta kun maustaa ihan suolalla ja pippurilla. Kanansuikaleista risottoa,wokkia,kastiketta,keittoa... Hedelmistä hedelmäsalaattia,kiisseliä tai sellaisenaan välipalalla.

Vierailija
7/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
8/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa niin ihan sama hakea yks kassillinen Lidlistä ja yks Supermarketista ja vielä työpaikan vierestä Cittarista osa. ap

Vierailija
9/9 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumutomaateista tulee kiva lämmin lisuke, kun ne halkaisee ja laittaa uuniin. Päälle hieman öljyä ja mustapippuria.

Possun voi vaikka marinoida omenaisessa kastikkeessa ja laittaa kaveriksi omenahilloketta tai kuutioita, jotka on paahdettu.

Lohen kanssa passaisi kivasti tuo appelsiini. Googleta vaikka appelsiinilohi, niin saat kivoja ideoita.

Omenasta, appelsiinista ja kiivistä saat hedelmäsalaattia ja niitä voi sotkea myös tuohon jogurtiin.

Appelsiinia voi yhdistää myös broilerin kanssa tai tehdä vaikkapa wokin, johon menisi parsakaaliakin.

Hauska idea sinulla, jos vain jaksaa käydä useammassa kaupassa. Vaikka säästöä ei tulisikaan, niin tuleepahan ainakin tehtyä eri ruokia kuin normaalisti, kun joutuu yhdistelemään uusia raaka-aineita keskenään. Minulla on tavoitteena tutustua itselleni aiemmin vieraisiin raaka-aineisiin. Testiin on päätynyt jo ruusukaali ja maa-artisokka.