Korvia vailla
Vikisen näin virtuaalisesti, kun en oikein tiedä kenelle muullekaan puhuisin.
Olen pienten lasten kotiäiti, mies toimii yrittäjänä. Hoidan kotona Kaiken. mies vastaa raha-asioista ja tietysti yrityksestä.Näin talviaikaan hänellä on töidensä puolesta rauhallisempaa, mutta vastuu kotiasioista ei jakaannu yhtään tasaisemmin.
Olen siis täysityöllistetty lastenhoitaja-kokki-siivooja-sairaanhoitaja-tsuppari-juhlavastaava-sosiaalisten suhteiden hoitaja-patja-pukija-pesijä-jne. jne. Nyt alkaa tuntua, kun katsoisin elämääni vesiputoksen läpi eli jotenkin vaimeasti. Mikään ei tunnu miltään ja miestäkin kohtaan tunnen lähinnä tottumuksen tuomaa kiintymystä. Mies on turvallinen ja perhe on hänelle tärkeä, hänellä ei siis ole omia ystäviä tai harrastuksia. Kotoa hän poistuu väkisin, eli jos hommaan hänelle valmiiksi leffaliput tms.
Minua ottaa päähän miehen suhde rahaan. Hän on säästäväinen so. pihi ja natkuttaa jatkuvasti rahan käytöstäni. Valoja ei saa polttaa turhaan eikä vettä tuhlata... Olen säästäväinen, mutta kaksista lapsilisistä ja yhdestä kotihoidontuesta ei riitä toppapukuihin, ruokiin, bensaan, joululahjoihin, lääkkeisiin ja vakuutusmaksuihin, ilman että joudun pyytämään rahaa mieheltä. Haluan olla lasten kanssa kotona, mutta tällainen rahan kerjääminen on nöyryyttävää. Toisaalta, mies saattaa ostaa minulle yllättäen 500 euron korun, mutta arki ei kuitenkaan muutu.
Mies iloitsee siitä,kun meikkaan ja olen huolitellun näköinen, mutta voi itse rauhassa kuljeskella kalsarit väärinpäin, lemuten ja parta kolmen päivän sängellä. Hän on vilpittömän hämmästynyt, kun sanon hänen halauksensa oksettavan. Eipä siis lainkaan yllätä, ettei meillä juurikaan ole seksielämää. Olen ystävällisesti selittänyt, ettei haiseva mies ole eroottinen, mutta meidän isi se luulee olevansa Niin mies, että ettei tarvitse suihkua saati dödöä. (jota muuten ole ostanut hänelle kylppäriin valmiiksi)En pyydä häntä hankkimaan pyykkilautavatsaa, vaan peseytymään!! Enhän pyydä liikaa!?
Olen NiiN Kypsä tähän tilanteeseen. Kiitos kun luitte, saa antaa apua.
Kommentit (4)
Älä käy suihkussa viikkoon( Sellainen viikko ettei kotoa tarvitse poistua..), jätä kotityöt tekemättä, ole välinpitämätön muutenkin ja loju sohvalla kun mies tulee kotiin. Luulisi jossain vaiheessa huomaavan!
Pienillä muutoksilla pitää alottaa, eli esim siitä että sovitte että joka ilta käydään suihkussa! Sitten kun tämä alkaa sujua, niin otetaan se dödö purkki näkyville..=)
Voimia sinulle!
Jos ja kun hän tuo kalliin korun tai lahjan, niin kysyt asiallisesti mihin tämän saa palauttaa.. Kerrot ettei rahat riitä millään kaikkeen ja koska et halua olla aina ruikuttamassa, niin vaihdat lahjan käteiseen..
3
Jotkut menettää joulun alla koko perheensä. Siinä ei mietitä suihkuja tai koruja :(
Vaikutat jo hitusen masentuneelle. Minun neuvoni: lähde lätkimään vielä kun voit.