Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi sairaslomalla mt-ongelmien vuoksi

Vierailija
09.01.2013 |

nyt uusi psykiatrini laittamassa mua takas duuniin. EI mitään terapioita ole ollut, vain massiivinen neuroleptilääkitys.

Kuntoutustukea ei tippunut, olen kuulema ihan kunnossa. Siis tä? En todellakaan mene töihin, en.

Hoitoalan koulutus alla. Tajuan itsekin hoitoalan ihmisenä ettei tästä tule yhtään mitään. Multa loppuu kohta happi, olen järkyttynyt. Muut tietämäni 112 ovat saaneet pitkän sairausloman jälkeen, kuntoutustuen ja uudelleenkoulutuksen.

Nyt sitten täysillä työelämään 8h/päivässä?

Mihin otan yhteyttä? Kai mielenterveyspotilaalla on jotain oikeuksia? Onko toi lääkäri ihan viisas? Laittaa hullu töihin hoitoalalle? Eläkkeeni ei olisi iso, mutta pärjäisin sillä.. miksei minun anneta olla?

Eihän minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin päättää päiväni. Oikeasti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä opiskella ihan perinteiseenkin tapaan?

Vierailija
2/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan minusta on puhuttu pahaa. En halua olla enää kenenkään tiellä ja vaivana.

Minä haluaisin vaan olla, elää vaatimatonta elämääni kotona turvassa.

Kukaan ei ymmärrä tätä tuskaa sisälläni. Olen kohta psykoosissa, jos minut töihin laitetaan.

Tämä on aivan kauhea tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ylipäänsä ymmärrä sitä ideaa, että jos alla on hyvä ja työllistävä koulutus, niin väksiin tungetaan ihmisiä jonnekin muualle.

Se tietysti olisi toinen asia, että sopisiko sulle osa-aikainen sairausloma paremmin. Se vaatisi sitten työnantajaltakin vähän joustohalua, mutta se voisi olla sellainen hyvä, pehmeä alku.

Vierailija
4/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan saisin vain turvatun toimeentulon, eläkkeeni olisi 450 euroa/kk, se riittää mulle.

Kuolen ihan varmasti, jos joudun tekemään hoitoalan töitä.

Vierailija
5/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule eläkkeellä sen kummemmin kuntoon.

Oletko kuullut, että omia asioita voi myös hoitaa itse. Voit ihan itse hakeutua terapiaan. Ihminen on itse vastuussa itsestään ja omasta terveydestään ja onnestaan. Ei sun psykiatris.

Oikeasti.

Vierailija
6/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan pääsee vaikka kaupan kassalle jos ei halua tehdä hoitoalan töitä. Mutta mieti tuota oppisopimusta koska se vois olla sulle hyvä ratkaisu, uusi koulutus nopeasti ja samalla töitä

Vierailija
7/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä vaikka pystyisitkin siihen työhön, lääkityksen avulla. Tai sitten et pysty, mutta eiköhän se sentään pitäisi kokeilla. Jos ei millään onnistu, niin varmaan ennemmin tai myöhemmin saat eläkepäätöksen. Mutta tosiaan, on sekin mahdollisuus että alat pärjätä siellä entisellä alallasi.

Itse olin myös kerran lähes vuoden saikulla myös mt-syistä, ja pelottihan se ihan hitosti mennä töihin sinne samaan työpaikkaan vielä, mikä oli osaltaan aiheuttamassa niitä ongelmiani... Mutta minä opin sitten asennoitumaan töihin toisin ja yllättäen pärjäsin, ja olen ollut jo vuosia täällä samassa duunissa kuin ennen sairaslomaa, oikein tyytyväisenä.

Vierailija
8/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokeillut työskennellä viidessä eri paikassa ennen sairauslomaa.. ei onnistu enää.

Minun ei tarvitse kuin mennä kauppaan ja nähdä entisiä työkavereita olen heti sellaisessa luisun psykoosiin tilassa =(.

Miten kauan minun pitää vielä kestää? Psykiatrisessa sairaalassa olen ollut viimeisen vuoden aikana kolme kertaa hoidettavana. Ei minusta ole mihinkään kaupankassalle, siellä on ihmisiä ja sekoisin alle tunnissa, jos tarttis jossain kassalla tehdä töitä.

Onneksi on lama, eikä tarvitse pelätä, että vajaakuntoisena työnhakijana joutuu töihin. Saan kahden vuoden ansiosidonnaiset ja sen jälkeen kelalta sen työmarkkinatuen 700 euroa, joka on huomattavasti suurempi kuin mun 400 euron työeläke.

Joku taho kuitenkin maksaa mun elämisen, kun en kertakaikkiaan enää voi tehdä töitä.

Aika hurjaa peliä toi psykiatrikin pelaa, laittaa töihin hoitoalalle ihminen joka on ollut psykoosissa ja alla on raskaansarjan mt-diagnoosit. Ei auta vaikka kuinka söisi seroquelia, hullu mikä hullu.

Vierailija
9/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse kustantaa sun laiskotteluasi ja työnpakoiluasi.

Vierailija
10/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan voi mielisairaana tehdä hoitoalan töitä.

Tuo psykiatri on aika sairas, jos oikeasti kuvittelee, että mielisairas psykoosihoitaja voisi enää hoitotyötä tehdä.

Eihän tässä ole enää mitään järkeä!!

Vierailija
11/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse kustantaa sun laiskotteluasi ja työnpakoiluasi.

Ehkä säkin kovis joudut vielä joskus kokemaan jotain niin rankkaa että se murtaa sulta kamelin selän, ja toivottavasti sulle silloin joku kaltaisesi paska-aivo sanoo sitten samoin.

Tsemppiä sulle ap, mutta älä hyvä ihminen kirjoita tänne kokemuksistasi koska Suomen sydämettömimmät vaikuttaisivat kokoontuvan täällä. Sä et tarvitse yhtään kurjaa kohtelua enää osaksesi vaan inhimillistä tukea ja hyväksyntää, mutta täältä sitä ikävä kyllä et taida juurikaan saada. Sääliä ei täällä tunneta ja empatiakin tuntuu olevan ihan tuntematon käsite.

Vierailija
12/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin silloin tällöin juttelemassa ja sitten oli psykoosilääkkeet päällä. Olin töistä 6kk poissa. Itse päätin mennä takaisin kun kotona olo kyllästytti. Mutta huomaan olevani erilainen kuin muut ja panikoin pieniä juttuja. Hoitoalalla olen. Olin 2 kertaa psykoosissa ja hoidossakin. Nyt siis töissä oman alan hommissa. Itse en tulisi toimeen 450€ tuloilla. Meillä lapsia ja asuntolaina. Pakko käydä kait töissä vaikka ei jaksakaan aina. En tiedä mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
13/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loinen.

Vierailija
14/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua ap oikein hyvin. Olet sairas, etkä pysty tekemään työtäsi. Jos sinulla on noin huono lääkäri niin eiköhän se hälle tuu selväks ku sinä bumerangina palaat saikulle. Menet sinne vaikka psykoosissa, saa lääkäri sitten miettiä ammattitaitoaan.

Oletko ottanut selvää millaisia kuntoutusmuotoja olisi mahdollista sinulle? Ihan vain jotta tekisit jotakin ja jos olisi mahdollista kuntoutua edes vähäsen? Tuo kotonaoleminen nimittäin lamaannuttaa aika hyvin. Ja jos ajattelee, että sinulla varmaan elinvuosia on jäljellä joitakin niin aika yksitoikkoinen elämäsi tulee olemaan. Mieti mitä elämässäsi haluaisit tehdä, jotain kivaa?

Vierailija
15/18 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on sairastanut oaranoidia skitsofreniaa yli 30 vuotta ja ollut suljetulla jo 7 vuotta putkeen. No vaihtui mielisairaalan ylilääkäri ja hän viisaana tohtorina päätti laittaa sukulaiseni " avohuollon puolelle kuntoitumaan" edes koskaan näkemättä potilasta. Ja hän siis on umpihullu joka kuulee Jumalan äänen, näkee ufoja jne päivittäin. Raskas lääkitys joka ei juuri auta, tai ties kuinka hullu olisikaan ilman. Epävakaa ja itselleen hengenvaarallinen.

Loppui ulkoistaminen kun vaadimme vastuunottopaperia ko tohtorilta jos laittaa sukulaisen avohoitoon. Ei tullut paperia eikä potilasta siirretty.

Vierailija
16/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoja ne psykiatritkin ovatt

Vierailija
17/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en todellakaan voi mielisairaana tehdä hoitoalan töitä.

Tuo psykiatri on aika sairas, jos oikeasti kuvittelee, että mielisairas psykoosihoitaja voisi enää hoitotyötä tehdä.

Eihän tässä ole enää mitään järkeä!!

Siis olet mielisairas psykoosipotilas? Eikä kukaan tunnista sitä, edes psykiatri?

Vierailija
18/18 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoja ne psykiatritkin ovatt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi