Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautisten alkamisen vaihtelu. Yleistäkin?

Vierailija
09.01.2013 |

Tuntuu jotenkin oudolta kirjoittaa tänne näin miehenä mutta minulla kuitenkin on kysymys johon vain naiset voivat vastata. Joten tahtoisin kysyä teiltä arvon naiset kuinka yleistä on se, että tapa miten kuukautiset alkavat vaihtuvat. kerron esimerkin niin saatte ehkä kiinni siitä mitä yritän kysyä.

Tyttöystäväni 24v nuorinainen. Hänellä on nyt omien kertomisiensa mukaan ollut nyt puoli vuotta sellainen yleinen käytöntä, että 7 päivää ennen kuukautisia hän alkaa tuntea alavatsa kipua. Viime kuukautisia ennen nämä kivut kuitenkin olivat paljon lievempiä kuin ennen.

Nyt sitten se huolen aiheeni. nyt 10.1 tyttöystävälläni pitäisi alkaa kuukautiset mutta minkäänlaisia kipuja ei ole ollut. Onko yleistä, että tapahtuu tämmöisiä muutoksia?

Raskaus voi olla tietenkin yksi selitys mutta pidän sitä hyvin epätodennäköisenä, joka kerta kondomia käytetty ja ne on joka kerta tarkistettukin käytön jälkeen. ( olen neuroottinen sen suhteen )

Asiallisia kommentteja kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on tietyt oireet ennen kuukautisia, mutta pari kertaa vuodessa ei ole. Ja mitä olen kavereiden kanssa jutellut, niin muilla sama homma eli vaihtelu on normaalia :)

Joskus kävin lääkärissä kun kaksi peräkkäistä kiertoa oli paljon tavallista pidempiä (lähemmäs 2 kk kumpikin), mutta mitään ihmeellistä ei löydetty.

Vierailija
2/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypäs tyttöystävältäsi, onko hänellä yleensä ollut säännöllinen kierto?

Toisilla kierto voi olla kellon tarkkaan samanpituinen, toisilla taas kierron pituus voi heitellä parikin viikkoa.

Myös stressi, onnellisuus, suru, laihtuminen, lihominen ym. voivat vaikuttaa sekä kierron pituuteen että oireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ja kiitos asiallisesta vastauksesta :)

Mitä hänestä tiedän niin kiertoaika hänellä on noin 26-29 päivän välillä. Laskiessaan hän itse kuitenkin käyttää tuota 26 päivää.

Lähinnä tässä häntä itseäänkin huolestuttaa nuo jo tavallisiksi tulleet viikkoa ennen alkavat alavatsa kivut.

Vierailija
4/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on itselläni täysin tiedossa. Rikkinäisenä tai pois paikaltaan se on yhtä tyhjän kanssa, mutta tässäkin tilanteessa olen täysin varma kondomien ehyydestä. Tarkistin ne itse puhaltamalla ne ilmapalloksi. Jos ilma ei pääse karkuun niin ei pääse mikään muukaan :P

Ja muuten, jos et aijo vastata kysymykseen niin älä vastaa mitään.

Vierailija
5/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen elämään monella meistä kuuluu että hormonikierto voi välillä heitellä milloin mistäkin tunnetusta tai välillä tuntemattomastakin syystä. Esim. pieni flunssa, työstressi, laihtuminen, kova liikunta tms voi aiheuttaa muutoksia kiertoon. Tavallista on juuri vuodon alun lykkääntyminen. Mulla on joskus stressin takia ollut kolmisen kuukauttakin menkat pois.

Tuo että menkkakivut alkavat aiemmin kuin ennen on sellainen juttu mikä tulee aika tavalliseksi vanhemmiten. Kolmenkympin paikkeilla monella alkaa semmoinen että jo viikkoa ennen alkaa ns. premenstruaalisyndroomaoireita, joihin voi liittyä vaihtelevasti turvotusta, äkäisyyttä, alavatsatuntemuksia, näppylöitä naamaan, makeanhimoa jne. Voi alkaa jo ennen kolmeakymppiäkin tuo, ja joku stressi tms voi saada nuorellekin aikaan sentyyppisiä muutoksia tilapäisesti.

Vierailija
6/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se aloittanut raivokkaan liikunnan uuden vuoden kunniaksi?

Vierailija
7/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tilanne näyttääkin jo setvivän itsensä :D Kiitos vastauksista! :) helpottivat oloani hyvin paljon :)