Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia nousemaan heti ylös kun kello soi aamulla?

Vierailija
08.01.2013 |

Ottaa päähän! En jaksa millää ikinä nousta vaikka nukkuisin kuinka, onko minussa jotain vikaa???!! Olen 32-vuotias.

Joskus soitan töihin kun olen nukkunut pommiin kun olen sammuttanut kellon ja jatkanut unia ilmoitan olevani sairas. Meillä siis saa olla ilman todistusta pois paripäivää. Mutta vaikka todistus tarvittaisiin niin ei sekään estäisi minua toimimasta näin.

Tämä ahdistaa ja poden huonoa omatuntoa. Kertokaa miten selviytyä ja päästä ylös?!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama ongelma. Se ratkesi sillä, että laitoin kellon kauas sängystä, asetin siihen torkun ja mahdollisimman kamalan äänen. (Varashälytin.)

Toimi, kunnes sisko kielsi käyttämöstä sen äänen takia.

Vierailija
2/27 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä se lääkäri sanoi, kokeile sitä rautaa sitä saa ostettua ilman reseptiä. Mulla jos Hb laskee 120 niin mä nukun ihan koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten et enää palaa sänkyyn!

Ei kai aikuiset enää nuku pommiin tuolla lailla...

Vierailija
4/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entiedä miten toimia! Väsymys on kamala, en vain jaksa nousta. Voiko minussa olla vikana jotain? Ahdistaa tämä itseänikin.

Vierailija
5/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukun joka vkl ainakin yks yö 12 tuntia ja arkana yhden, meillä myös makkarissa valmiiks ladattu kahvinkeitin joka toimii ajastimella :D

Vierailija
6/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veriarvot kunnossa? Masennusta? Ei noin suuri väsymys ole normaalia.

Vierailija
7/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä se myös vaikuttaa että 3-vuotias lapseni herää joka yö kerran millon mihinkin aikaan. Ja myös ehkä syön liian vähän ja epämääräisesti. Kuitenkin lääkärissä veriarvot on ollu aina ok, vähän alhainen hemoglobiini noin 110, mutta rautalisää ei kuulema tartte ottaa. Huoh. Olen niin väsynyt, kuitenkin virkenen sitten noin tunnissa kun olen noussut. Myös verenpaineeni on alhainen mutta silti rajoilla..

Vierailija
9/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin laitan kelloa kiinni ( kännykän), nukun pommiin ja olen myöhästellyt töistä,,,noloa :( itse nukun katkonaisesti, elämässä ei kaikki ihan kohdallaan..lapsetkin joskus herättävät. tiedän että pitäisi nukkua enemmän, mutta ajoittainen unettomuus7 yöheräily vaivaa. yleensä vaan pakottaudun ylös, muistutan miten ahdistavaa on töistä myöhästely ja muiden katseet.

onko mielialasi normaali, ei mielialan laksua/masennusta?

kun olen ahdistunut, nukun myös huonommin ja sew tietysti väsyttää..mulla näin. ai niin ja usein mulla 2 kelloa soimassa.

Vierailija
10/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin syömään 250 mikrog/vrk ja pakko myöntää, että virkeempi olen.

Vierailija
11/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin syömään 250 mikrog/vrk ja pakko myöntää, että virkeempi olen.

Huh huh, miksi noin jättiannostus?

Itsekin syön talvella satasta, mutta mikä idea noin suuressa määrässä on?

Itse olen yhä väsynyt, mutta flunssia ei ole tullut pariin vuoteen, kun ennen oli aina.

Vierailija
12/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsille annetaan. Voiko sitä ottaa enempikin niin että on terveellistä?!

Vierailija
13/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin matala hb.

Vierailija
14/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista lähtee kuuraketti lentämään huoneeseen ja se hälyttää niin kauan kunnes se haetaan takaisin laukaisualustaan. Se vois olla ehkä parempi kuin kännykän kello? Tai sitten perinteinen käkikello, mutta se voisi häiritä lasten unta.

Vierailija
15/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinenkin olen. Mulla on aina ollut vaikeuksia unen kanssa, johtuen lapsuuden pelkotiloista. En osaa (uskalla?) nukahtaa. Vasta aamulla oli jotenkin turvallisen tuntuista nukkua. En ole pystynyt tätä karistamaan aikuisenakaan.

Käytän kaikkia mahdollisia apukeinoja, että pääsen sängystä ylös: otan illalla melatoniinia monesti, että saan unta ajoissa, mulla on sarastusvalo ja sen lisäksi kännykkä herättää. Lapsilla on oma herätyskello ja osaavat tulla herättämään mua jos en herää. Tiedän, tämä on monista varmaan todella älytöntä, että lapset herää ennemmin kuin äiti, mutta kaikkeni olen vuosien saatossa yrittänyt (terapiassakin kävin vuoden), mutta en tästä vaan pääse.

Kivittäkää nyt sitten, jos ei teillä parempaa tekemistä ole. Kerroin vain siksi, että ap ymmärtää, ettei ole suinkaan ainoa erittäin vaikeasti heräävä aikuinen ihminen. :)

Vierailija
16/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo hemoglobiiniasia kuntoon. 110 on kamalan alhainen!

Vierailija
17/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouset HETI! ylös etkä torkuta yhtään!

Vierailija
18/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 110 on vielä ihan ok hemoglobiini siksi en ole ottanut rautaa. Ja kiva kuulla että on muitakin huonosti herääviä. Se vaan ei mene niin että heti nouset kun minä en vaan pysty siihen. Toi raketti homma ois kyllä hyvä!

Vierailija
19/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ääni niin kovalle kuin saa. Ääneksi kannattaa tietysti valita puhelimen kauhein hälytysääni. Jos puhelimeesi voi asentaa useamman hälytyksen, niin laitat vaikka viisi.

Vierailija
20/27 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole noin vaikeaa. Laitat käynnykän kauas sängystä jolloin joudut nousemaan. Lisäksi laitat toisen, kovaäänisen herätyskellon toiseen huoneeseen.

Kirkasvalolamppua kannattaa kokeilla.

Väsymyksessä en osaa auttaa. Itsekin tarvitsen paljon unta, nukun lähes aina talvisin 9-10 tuntia yössä (ei lapsia). Tämmöinen löytyi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Krooninen_v%C3%A4symysoireyhtym%C3%A4

Mutta kokeile nyt ensin lisätä liikuntaa, tehdä makuuhuonesta miellyttävämpi ja syödä paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan