Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sainko mielestäsi kohtuullisen palkan uudesta työpaikasta?

Vierailija
08.01.2013 |

Olen kasvatustieteiden maisteri (ei opettaja), menossa asiantuntijatehtäviin yksityiselle sektorille (suuri yritys), sain alkupalkaksi 2400, (pyysin 2500). Liittoni suositus vastaavista tehtävistä minimipalkaksi on 2560 euroa.

Tuli tunne haastattelussa, että palkkatoivomukseni yhteydessä minua pidettiin ahneena ja epärealistisena(kun edelliselle oli kuulemma maksettu vieläkin vähemmän ja suuria leikkauksia on tulossa "jos olet sattunut lukemaan"). Erinäköistä työkokemusta minulla on koko opiskelun ajalta ja uuteen työtehtävääni liittyvistäkin tehtävistä melkein vuosi, tutkintoni arvosanat erinomaiset ja valmistuin määräajassa.

Tuli hieman hassu olo tuon keskustelun takia, vaikka haastattelu muuten oli onnistunut. Toki iloinen olen työpaikasta, työtön olen ollut muutaman kuukauden. Onko minulla jo liikaa ammattiylpeyttä vai pitäskö tässä taloustilanteessa tosiaan nöyrtyä ottamaan kiitollisena mitä annetaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaa ottaa kyseinen paikka työttömyysjaksosi jälkeen.

Voit myöhemmin pyytää lisää palkkaa. Voit siinä vaiheessa vedota tekemääsi työhön.

Vierailija
2/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt assarin hommia isossa firmassa paremmalla palkalla.

Mutta kyllä tuo työ varmasti kannattaa ottaa silti ennemmin kuin työttömäksi jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkkahan tuo on ja kuulostaa siltä, että pyrkivät vedättämään noviisia. Otat paikan vastaan ja haet samaan aikaan paremmin palkattua.

Vierailija
4/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ainakin maksetaan ihan minimipalkkaa. Itse sain Nokialla korkeakoulutettuna asiantuntijatehtävissä jotain tuota luokkaa noin 5 vuotta sitten. Sain julkisella sektorilla parempaa palkkaa ennen sitä, samoin samassa tehtävässä konsulttisopimuksella huomattavasti enemmän vähemmän vaativasta tehtävästä.

Mutta oikein teit kun otit paikan vastaan. Nyt on kovat ajat ja vastavalmistuneena kannattaa ajatella sitä kokemusta. Vaihdat sitten paremmin palkattuun kun olet hsnkkinut kannuksia. Minä oli aikoinaan puoli vuotta valmistumisen jälkeen työttömänä ja tein ilmaiseksi asiantuntijahommia harjoittelijasopimuksella. Se kyllä kannatti.

Vierailija
5/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pelkällä lukion päästötodistuksella (ja sekin ihan surkea) alemman toimihenkilön töitä, klo ark. 8-15.30, palkka 2500 e.

Suututtää tämä nykymeno. En ymmärrä miten yliopistokoulutusta ei tänäpäivänä arvosteta, kun tuollaista palkkaa maksetaan asiantuntija hommista. Ja vielä palkka-aleen kaikki yrityksen vinkuu... Tässä ollaan jo palkka-alessa!!!

Vierailija
6/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kiristystä. "Nyt on todella heikko taloustilanne, palkkasi on siihen verrattuna todella hyvä..." "...oletpa sinä kyllä ahneen oloinen, kai tiedät että meillä on noita muitakin hakijoita tähän paikkaan... "...edellinenkin sai vähemmän palkkaa ja teki enemmän töitä sillä rahalla kun sinä tulet koskaan tekemään..."

Harvemmin ne liitojen _vähimmäs_palkat on ihan tuulesta temmattuja ja pyysit vielä alle ehdotetun vähimmäispalkan ja se oli epärealistista? Kuulostaa vähän siltä palkka-ale meiningiltä. "Kai sinä nyt ymmärrät että on sinun parhaaksesi että emme maksa enempää palkkaa?"

Vierailija
7/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin luetaan sihteerin palkkataulukkoa.

Vierailija
8/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole Nokialla.

Vaikka palkka ei ihan vastannutkaan odotustani, työssä on minulle itselleni etuja, joita ei pysty rahassa mittaamaan, joten päällimmäisenä tyytyväinen olen. (työmatkan lyhyys ja työajan joustot, etätyön mahdollisuus).

Periaatteessa tiesin jo haastatteluun mentäessä, että he haluavat minut siihen tehtävään ja he eivät olleet löytäneet sisäisellä haulla sopivaa ihmistä.

Meinasin tuohon palkkatoivomukseni tyrmäykseen vastata, että voitte käyttää tuon rahan joko minun palkkaani tai sitten tämän rekrytointiprosessin pitkittämiseen ja aivan uuden ihmisen perehdyttämiseen menevään aikaan (minulle tuo työpaikka on tuttu). Mutta en jostain syystä uskaltanut. Ehkä se oli viisasta, en halunnut vaikuttaa ylimieliseltä. Tai sitten olisin saanut sen palkan mitä haluan.

Ja ajattelin jatkaa tässä ohessa myös muiden kiinnostavien paikkojen etsiskelyä. Hyvin on asiat, mutta mietin vain, miten jatkossa toimia vastaavissa tilanteissa. Tyytyväinen olen itseeni siinä mielessä, etten mennyt mitenkään haastattelussa nolostunut tai pienentänyt itseäni kun palkasta puhuttiin. Sain nostettua palkkaa kuitenkin 100 euroa edelliseen työntekijään nähden ja totesin, että otan paikan vastaan hyvillä mielin kunhan palkkaa tarkistettaan ylöspäin sopivan ajan kuluttua.

ap

Vierailija
9/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiantuntijatehtävästä varsinkin yksityissektorilla. Vai onko tuo koeajan palkka? Missä päin työpaikkasi on?

Onnittelut kuitenkin työpaikasta! Ota palkka esiin ketiensimmäisessä kehityskeskustelussa. Koeta selvittää vaikka luottamusmiehen kautta, onko palkkasi linjassa muiden vastaavia tehtäviä hoitavien kanssa.

Vierailija
10/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään ja ennen % korotusta. Kai alalla Tes korotus tulee keväällä?

Vierailija
11/11 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noilla liiton palkkasuosituksilla voi heittää vesilintua... =(

Terveisin toinen KM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi