Miltä kodissasi näyttää NYT? Onko siistiä?
Meillä on ihan ok, lasten leluja on vähän siellä täällä, mutta on puhdasta ja keittiö on siisti :)
Ei haittaa, jos tulisi vaikka yllätysvieraita!
Kommentit (30)
Just nyt on siistiä. Tänään oli talon lopputarkastus ja pistettiin paikat kuntoon sitä varten.
Lastenhuoneessa on vähän sekaista, mutta aikuisvieraita se tuskin häiritse ja lapsivieraat pääsisivät heti mukaan leikkiin.
Siivooja käy kerran viikossa ja kaikki laittaa tavaransa heti paikoilleen ja siivoaa jälkensä.
tänään niin olivat tytön kanssa siivonneet keittiön, imuroineet, jne. Joten siistiä on. :)
Meillä on eteinen tuhannen sekaisin (mm.henkareita ja vaatteita lattialla). Makkarin lattia lainehtii leluista. Olkkari ok, mitä nyt joku keittiökapine lattialla, koirankarvoja ja pölypalleroita. Vessa haisee pissalta, kun vaipparoskis pursuaa. Keittiössä eilisillan ja tämänpäivän astiat lojuu tiskipöydällä. Yläkerta (3 lastenhuonetta ja kylppäri) totaali kaaos. Ei yllätysvieraita!!
Toisella lapsista on vieraita, niiden kannalta ei niin väliä vaikkei hella olekaan puhdas. Tosin äsken vähän hävetti kun ne tupsahtivat meidän makkariin (jossa siis itse nyt olen), ja lattialla oli noin viisikymmentä vaatekappaletta. Olkkari on edustuskelpoisempi.
en siedä sotkua missään muodossa. Aina on perussiistiä. Eli jos tulee yllätysvieraat, ei tarvi hävettää :)
Olkkarin lattialla likainen vaippa ja pari vauvan puklupyyhettä. Olkkarissa myös silityslauta ja sen päällä pyykkiä, samoin pyykkikori jossa pyykkiä odottamassa silittämistä.
Keittiössä lojuu muutama likainen astia tiskipöydällä ja pöydällä, hellalla taitaa olla vielä tämänpäiväinen ruoka.
Makkarissa on joitain likaisia vaatteita ja meidän sängyllä ei ole päiväpeittoa.
Muuten ihan ok.
en siedä sotkua missään muodossa. Aina on perussiistiä. Eli jos tulee yllätysvieraat, ei tarvi hävettää :)
pääse koskaan pyykit tai astiat kertymään? Eikö koskaan jää imuroimatta niin, että lattialla on pientä roskaa?
Jos ei, niin ihailtavaa. jaksaisinpa itsekin.
alakerrassa on vähän sotkuisempaa. Mulla oli eilen migreeni enkä oikein jaksanut pitää järjestystä yllä, enkä tänään ole ehtinyt oikein paikkailla. Lisäksi meillä on imurista pölypussit loppu! Kohta mennään kauppaan.
Mutta jos joku soittaisi että on tulossa pyytäisin että tulevat vasta puolen tunnin päästä, ehtisi tyhjentää tiskikoneen ja täyttää sen niin saisi keittiön siistiksi, ja kerättyä lapsen lelut pois olkaarin lattialta ja imuroitua niin kehtaisi päästää vieraat sisään.
Likaista ei ole, olen pessyt lattiat viikonlopuksi ja kylpyhuoneetkin jynssäsin joulun aikaan. Lakanat on vaihdettu ja peitot+ tyynyt pesty. Vaidoin joulutekstiilit pois, ei verhot ja pöytäliinatkin ovat ojennuksessa.
Vierata varten voisin tehdä pikasiivouksen ehkä vartissa. Keräilisin tavaroita.
Saunomaan en kutsuisi kyllä, sauna kaipaa perusteellista pesua.
Muuten siistiä paitsi vierashuoneessa roikkuu pyykkiä kuivumassa telineellä. Meillä on aina siistiä. Siivoan joka ilta keittiön kunnolla ja kerään lelut ja kaikki tavarat omille paikoilleen. Lattiat imuroin 2 kertaa viikossa ja lattiat ja vessan pesen höyrypesurilla kerran viikossa. Iltasiivuokseen menee max 30 minuuttia ja on ihana herätä kun kotona on kaikki paikoillaan. 169 neliötä ja talossa 1 päiväkoti-ikäinen, kissa ja koira minun lisäksäkseni:
Leluja kaikkialla, tiskejä keittiössä ja oven edessä näyttäis olevan vaatekasa. Lastenhuone on räjähdyksen jäljiltä ja kodinhoitohuoneessa pyykkejä lattialla odottamassa koneeseen menoa.
Imuri luikertaa halki olohuoneen. Jospa joku nappaisi sen..
Mä oon sairaana, en jaksa siivota enkä komentaa muita.
aamulla ennen töihinlähtöä, joten on siistiä meillä. Meillä ei käy vieraita kuin pari kertaa vuodessa, mutta siistiä on lähes aina. Joskus miehen raksavaatteet pääsevät kasaantumaan.
Ja se ei haittaa mua ollenkaan. Makkarissa lojuu vaatteita yms. siellä täällä, keittiö on ihan sekaisin (lapset syömässä ja isommat leipoivat just ennen sitä eivätkä ole siivonneet sotkujaan vielä). Meillä ei koskaan ole ihan täydellisen siistiä, aina on jossain jotain.
pojat (7- ja 9-vuotiaat) raivasivat omista huoneistaan tänään tavarat lattioilta ja tyhjensivät astianpesukoneen puhtaista astioista. Nyt on vielä aamupala- ja päivällisastiat pitkin tiskipöytää, josko ne laittaisi jossain vaiheesssa koneeseen. Ja sängyt on kyllä petaamatta (ei huvita). Eteisessäkin on jotain kenkiä ja takkeja hujanhajan. Huomenna tulee siivooja tekemään viikkosiivouksen..onpahan hetken siistiä..
pääse koskaan pyykit tai astiat kertymään? Eikö koskaan jää imuroimatta niin, että lattialla on pientä roskaa?
Jos ei, niin ihailtavaa. jaksaisinpa itsekin.
Tottakai pyykit kertyy, mutta laitetaan ne heti pyykkikoriin. Astiat suoraan tiskikoneeseen. Se on niin helppoa, kun vaan jaksaa heti laittaa niin ei tule kertymään... Lattialle toki ilmestyy muru sinne tänne, mutta jos näkyviä muruja niin siivon ne heti pois (es. ruuan jälkeen)... Imuroin 1-2x viikossa.
Itse en voi ymmärtää miksei ihmiset laita esim. pyykit suoraan koneeseen tai koriin ja astiat tiskikoneeseen. Vaivatonta, nopeaa ja siistiä.
eteinen ihan kaaos, kolme lasta tänään luistellut ja luistinkassit ja mailat ja kypärät eteisessä.
olohuoneen lattia täynnä barbeja.
keittiö suht ok.
meidän sängyssä ei petivaatteita, kun aamulla pistin ne pesuun.
mutta teini oli jättänyt aamulla rojuja lojumaan. Saa itse siivota, kun tulee harkoista.