Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
08.01.2013 |

Olen kirjannut tarkasti syömiseni Kiloklubiin ja energiavaje on ollut 400-800kcal/päivä. Silti viikossa lähti ainoastaan 100g!

Missä vika?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin ei huolta. Elimistö ei toimi tuossa kuin kone, vaan välillä voi samoin syöden tulla jopa plussaa painoon, välillä kilo pudotusta, jos keskimäärin lähtee puoli kiloa viikossa. Nestevaihtelut voivat tehdä jopa muutaman kilon, eli jos sulla on ollut nyt nestettä syystä tai toisesta enemmän niin se peittää mahdollisen laihtumisen.

Mutta, jos olet noudattanut ohjelmaa esim. kuukauden tai enemmän, ja jatkuvasti tulos on luokkaa -100 g / viikko, niin sitten Kiloklubin suosittelema kalorimäärä on sinulle liian iso. Silloin voit siitä tiputtaa vaikka 300 kcal ja syödä siis sen verran suositeltua vähemmän. Varsinkin naiset, jotka on saaneet aineenvaihduntansa solmuun lukuisilla aiemmilla dieeteillä, voivat kuluttaa yllättävän vähän.

Vierailija
2/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jos syön päivänkin kevyemmin, se näkyy vaa'assa heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähtee 3 kg viikossa ja toisella viikolla tulee jopa vähän plussaa. Suolan syönti vaikuttaa tosi paljon, samoin liikunta (kerää nesteturvotusta lihaksiin), menkat, tavallista runsaampi hiilarien syönti...

Vierailija
4/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://patrikborg.blogspot.fi/

Laihtuminen on yksilöllistä. Itsekin laihdun paljon hitaammin kuin esim. Kalorilaskuri olettaa. Syitä on tosi monia, lueskelepa tuolta alkuun.

Vierailija
5/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni Kiloklubista aivan sama kokemus, että sen avulla paino pysyy vain samana, ei laske. Syynä on heidän liian korkea kalorien alarajansa. Minä nyt vaan en laihdu 1500 kcal:lla, vaikka liikun tunnin päivässä. Kalorit pitää laskea 1300-1400:aan, niin sitten alkaa tapahtua.

Vierailija
6/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin noudattaa orjallisesti 1200 kcalorin määräystä ja ihmettelin, kun vielä viiden kuukaudenkaan päästä ei paino vaan ollut pudonnut.

Kokeilin sitten Nutrausta ja paino nousi.

Ja siis painoa on 89 kg ja pituutta 165 cm.

Menin sitten lääkäriin ja ihmettelin, pisti labraan. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Annoin luvan tilata vanhat paperini ja kävi ilmi, että minulla on ollut vajaatoiminta jo vuonna 1992 mutta olen ollut hyvässä kunnossa niin ei ole katsottu aiheelliseksi mainita!!?? Ja antaa sitten ihmisen lihoa ja ihmetellä!?

Vierailija
7/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni Kiloklubista aivan sama kokemus, että sen avulla paino pysyy vain samana, ei laske. Syynä on heidän liian korkea kalorien alarajansa. Minä nyt vaan en laihdu 1500 kcal:lla, vaikka liikun tunnin päivässä. Kalorit pitää laskea 1300-1400:aan, niin sitten alkaa tapahtua.

Normaalipainon sisällä laihdutin Kiloklubin ohjein painosta 64 kg painoon 53 kg. Onnistui, ja laihdutus sujui aika tarkkaan ennusteen mukaan. En harrasta muuta liikuntaa kuin koiran ulkoilutus rauhallisesti kävellen. Laihduin keskimäärin puoli kiloa viikossa syöden 1660 kcal / päivä.

Ja nimenomaan keskimäärin, välillä tuli plussaviikkoja mutta sitten taas enemmän miinusta.

Vierailija
8/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jos syön päivänkin kevyemmin, se näkyy vaa'assa heti

jos pidät satunnaisen hyvin kevyen päivän, nesteitä poistuu enemmän ja näyttää että laihduit paljon vaikka oikeasti on mennyt lähinnä nestettä.

Mutta kun on pitkään tasaisilla miinuskaloreilla, tällaista efektiä ei synny vaan nesteet alkaa "heitellä" niin että välillä kehossa on enemmän nestettä ja välillä vähemmän. Siihen vaikuttaa kuukautiskierto, suolan ja hiilihydraattien syööntimäärät, mutta erityisesti laihiksen aikana joskus heittelee ihan muutenkin vaan nesteet.

Vierailija
9/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko menossa ja menkat alkoi tänään - eli johtuneeko sitten siitä?

Ja en ole normaalipainoinen, vaan painoa on reilusti.

Ensimmäinen kompastuskivi siis ylitetty, kun en jättänytkään tätä hommaa tähän :).

Kiitos teille!

Vierailija
10/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jätä leikkiä kesken. Vaikken laihdukaan vielä, en silti syö epäterveellisesti vaan lähinnä versoja ja oraita ja erilaisia jyväsiä ja kaaleja. Yritän noudattaa mahdollisimman vähäkalorista elämää, kunnes Thyroxin alkaa vaikuttaa ja paino alkaa laskea oikeasti.

Syön aamulla leseitä ja rouheita, lounaaksi kuivattuja kasvisrouheita ja illalla tummaa leipää raejuuston kera.

Vierailija
11/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko menossa ja menkat alkoi tänään - eli johtuneeko sitten siitä?

Ja en ole normaalipainoinen, vaan painoa on reilusti.

Ensimmäinen kompastuskivi siis ylitetty, kun en jättänytkään tätä hommaa tähän :).

Kiitos teille!

minä päivittäisen painonseurantani mukaan alan kerätä viikkoa ennen menkkoja nestettä niin että vuodon alkupäivänä painan jopa 1,5 kg enemmän kuin pari viikkoa ennen menkkojen alkua.

Tosiaan kannattaa punnita nyt itseäsi vaikka päivittäin yksi menkkakierto, että näet miten sinulla hormonikierto vaikuttaa nestetasapainoon ja sitä kautta painoon. Sitten osaat jatkossa ottaa huomioon jumeja ihmetellessä kuukautiskierron vaikutukset.

Vierailija
12/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paino ei tipu vaan yrittää nousta koko ajan.Lääkärit ei anna Thyroxinia kun arvot rajoissa, eivätkä usko. Mistä saisin vähän lääkettä itselleni jotta voisin itse kotona testata,että vaikuttaako?

Vierailija
13/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa nakata mäkeen. Ei siitä laihduttajalle ole iloa, menee vain motivaatio kun vaaka näyttää plussaa vaikka läskiä olisikin sulanut.

Sitä käytetään sitten painonhallinnassa sen ihannepainon syynäämiseen.

T. -2 vaatekokoa syyskuusta

Vierailija
14/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa nakata mäkeen. Ei siitä laihduttajalle ole iloa, menee vain motivaatio kun vaaka näyttää plussaa vaikka läskiä olisikin sulanut.

Sitä käytetään sitten painonhallinnassa sen ihannepainon syynäämiseen.

T. -2 vaatekokoa syyskuusta

Minusta vaaka on tosi tärkeä, että tietää että laihtuu yleensä. Ja että osaa sitten säätää syömisiään sen mukaan mitä painolle tapahtuu.

Täytyy vaan osata olla stressaamatta tilapäisten nestevaihteluiden aiheuttamista heilahduksista ja seurata pidemmän ajan keskiarvoa painossa. Tähän voi auttaa jopa päivittäinen punnitus, kun sitten huomaa että vaikka nyt sitten "virallisena" punnituspäivänä näyttääkin että paino ei ole pudonnut, siinä välissä on ollut päiviä jolloin se onkin ollut alempi.

Ei siis pidä hätäillä sen kanssa mitä vaaka milloinkin näyttää, mutta pitkällä tähtäimellä se on oikein hyvä mittari sille tapahtuuko laihtumista ja kuinka nopeasti.

Vierailija
15/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta, kuten eräällä ystävälläni oli. Hän sai Thyroxinin, vaikka arvot olivat nippanappa viitteissä, Stsh oli 3.7 ja ST4V oli 11. Vasta kolmas lääkityksen nosto nosti St4V arvon yli 15 eli kaverilla olikin oikeasti jotain häikkää ja elimistö ei osaa käyttää hormoneita oikein.

Bonuksena häneltä katosi vuosien masennus, on kuin uusi ihminen, energinen, puhkuu hyvää tuulta. Hiuksensa ovat kasvaneet takaisin, paleleminen on loppunut ja ihon kunto parantunut merkittävästi. Lääkäri sanoi mulle, että Thyroxin on hyvä lääke, koska sillä ei ole sivuvaikutuksia sopivissa annoksissa. Ja jos sitä turhaan syö, tulee takykardiaa ja hikoilua, että sen kyllä huomaa!

http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/subkliininen-hypotyreoosi-onko…

Vierailija
16/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko ap kokeillut vhh:ta? Mulle se on ollut ainoa tehokas dietti. Laihduin ja nopeasti, liikuntaa lisäämättä ja pysyvästi. Ja muuten, myös nuo menkkaturvotukset jäivät kokonaan pois.

Kivaa on se, että nälässä ei tarvitse olla ja herkutella saa. Mulla myös ihon kuivuus on historiaa. Niin ja kaloreita ei tarvitse laskea :)

Vierailija
17/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskurissa saa esiin painokäyrän, kun mittaa aamupainon päivittäin. Tämä on ollut minulle tärkein motivaation lähde. Siitä näkee, että vaikka paino sahaa päivästä toiseen, suunta on laskeva, kun vain malttaa olla sinnikäs. Ilman vaakaa ja painokäyrää en myöskään pysyisi lähelläkään saavuttamaani painoa. Käyrästä näkee helposti, milloin on taas aika skarpata.

Vierailija
18/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen palellut päivin ja öin koko viikon - liittyykö se tähän laihduttamiseen?

Ap

Vierailija
19/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksittäisistä viikoista kannata murehtia. Välillä paino voi noustakkin vaikka kalorivaje on sopiva, sitten voi taas yhtäkkiä lähteä parikin kiloa viikossa.

Edistymistä kannattaa seurata paljon pidemmällä jaksolla. Jos paino junnaa paikoillaan pari kuukautta tai alkaa nousta, niin sitten kannatta alkaa miettimään että mikä on pielessä.

Vierailija
20/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaamisessa samaa palelua ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä