Yli 4-v ei viihdy päiväkodissa ottaisitko kotiin?
On 10 päivänä kuussa päiväkodissa aloitti nyt syksyllä.Sitä ennen oli pph.lla koska täälläpäin ei saanut aikaisemmin päiväkotiin.Olen itse kotona ja mietin ottaisinko kotiin kun jääminen päiväkotiin on yhtä itkua,ei syö siellä(muutenkin syö huonosti)yms.Mitä sinä tekisit?
Kommentit (10)
En kyllä ymmärrä mitä se siellä on alun alkaenkaan tehnyt jos kerran itse olet kotona.
Jos itse olet kotona niin mikset hoitaisi silloin kotona!
Löytyykö kerhopaikkaa? Tuon ikäisille on uusien eduksi jos ovat samassa rytmissä kuin muut lapset.
Jos olet työtön työnhakija, niin ota työnhakuun ajaksi sellainen käytäntö, että viet päikkyyn vain työhaastatteluiden ajaksi.
että siis saisi kavereita kun niitä ei muuten ole.Kerhopaikkaa ei ole ja mietin että jos jo näin vaikeaa mennä päiväkotiin niin miten sitten aikanaan suostuu kouluun menemään?
muut on siellä koko viikon, yksi "käy kylässä". Ei pääse mukaan ryhmiin, opet ei sitä huomioi, kaikki on koko ajan vähän outoa, koska asioita tapahtuu silloinkin, kun hän ei ole paikalla (esim. uusia ohjeita, lauluja jne.)
Eli joko kotiin tai kokopäiväpaikalle. Mikään ei ole niin kamalaa kuin kokokea koko ajan olevansa liikaa.
En kyllä ihan suorilta ottaisi kotiin. Miten se lapsi sitten tottuu eskariinkaan jos nytkään ei suju?
Mutta en toki määrättömyyksiin itkettäisi lasta siellä päikyssäkään, kotiin kasvamaan sitten jos ei millään sopeudu.
että siis saisi kavereita kun niitä ei muuten ole.Kerhopaikkaa ei ole ja mietin että jos jo näin vaikeaa mennä päiväkotiin niin miten sitten aikanaan suostuu kouluun menemään?
4-vuotias ja 7-vuotias ei ole vertailukelpoisia, siinä on monta vuotta aikaa kasvaa ja kehittyä. Oma tyttöni oli kotona kolmannen lapsemme äitiysloman ja hoitovapaan ajan 4/5-vuotiaana (1,5 vuotta oli kotona ja sitä ennen päiväkodissa vajaan vuoden ). meni sitten eskariin aivan innoissaan ja aikanaan myös kouluun. Teillähän on vielä eskarikin ennen koulua, eli anna lapsen olla kotona jos niin haluaa!
No otat kotiin. Joskus lapset ei viihdy hoidossa, mutta on pakko vain tottua, jos esim. äidin on käytävä töissä tai on jotain mielenterveysongelmia.
Mutta jos olet ns. normitapaus kotona, niin miksi olet alunperin ajatellut, että lapsen pitäisi hoidossa edes käydä?
muut on siellä koko viikon, yksi "käy kylässä". Ei pääse mukaan ryhmiin, opet ei sitä huomioi, kaikki on koko ajan vähän outoa, koska asioita tapahtuu silloinkin, kun hän ei ole paikalla (esim. uusia ohjeita, lauluja jne.)
Eli joko kotiin tai kokopäiväpaikalle. Mikään ei ole niin kamalaa kuin kokokea koko ajan olevansa liikaa.
Ottaisin kotiin. Ellei kyseessä nyt ole aivan ensimmäinen viikko tms. Miksi se lapsi on sinne päiväkotiin laitettu jos ei sinne halua? Jos siis vaihtoehto on !