Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko hakea lapselle päivähoitopaikkaa?

Vierailija
08.01.2013 |

Olen taaperon yksinhuoltaja ja haen nyt töitä.

Ongelmaksi on tullut lapselle hoitajan löytäminen silloin kun on työhaastatteluja. Toisekseen työn saanti tuntuu kaatuvan siihen, kun kysytään pääsenkö heti töihin ja joudun vastaamaan, että sitten kun olen saanut lapselle hoitopaikan.

Olisiko kauheaa, jos hakisin lapselle hoitopaikkaa, aluksi muutaman päivän/vk, että saisin hoidettua työnhaun helpommin ja lapsella olisi valmis hoitopaikka sitten, kun niitä töitä saan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä, kyllä sitä turhemmistakin syistä hoitoon laitetaan!

Vierailija
2/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella ei ollut hoitopaikkaa. Onko siihen tllut mutos vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt jo kulutan yhteiskunnan varojaa tt-tuen muodossa ja vähintä mitä voin tehdä on sitten hoitaa lapsi hyvin kotona.

Mutta olen järkeillyt tuon niin, että mitä nopeammin saan töitä, sen nopeammin olen hyödyksi yhteiskunnalle.

Ap

Vierailija
4/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on pari vuotias.

Ap

Vierailija
5/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi saa mennä hoitoon. Ja jos kunnallinen paikka kieltäytyy niin uhkaa oikeudella.

Vierailija
6/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet toimeentulotuella, niin ei sinulle tule suuria hoitomaksuja maksettavaksi, joten hae ihmeessä osapäiväistä tai osaviikkoista hoitopaikkaa. Lapsen ei ole mikään pakko olla koko valittua hoitoaikaa päivähoidossa, jos sinä olet kotona!

Työpaikkaa on lähes mahdotonta saada, jos sinulla ei ole lapselle hoitopaikkaa valmiina, hoitopaikan saaminen voi kestää pahimmillaan kuukausia.

Vierailija
7/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi siis varmaan ilmoittautua samalla työttömäksi?

Vierailija
8/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet toimeentulotuella, niin ei sinulle tule suuria hoitomaksuja maksettavaksi, joten hae ihmeessä osapäiväistä tai osaviikkoista hoitopaikkaa. Lapsen ei ole mikään pakko olla koko valittua hoitoaikaa päivähoidossa, jos sinä olet kotona!

Työpaikkaa on lähes mahdotonta saada, jos sinulla ei ole lapselle hoitopaikkaa valmiina, hoitopaikan saaminen voi kestää pahimmillaan kuukausia.

Hoitopaikka järjestyy kahdessa viikossa, jos sen tarvitsee työllistymisen vuoksi. Suosittelen kuitenkin hakemaan hoitopaikkaa jo nyt. On helpompi sitten ottaa paikka vastaan lyhyelläkin varoitusajalla.

Vierailija
9/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiltä osin paljonko lapsi on kk päivähoidossa?

Ap

Vierailija
10/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeampi kotihoidontuki kuin mitä olisi työttömyysraha?

Käsittääkseni kotihoidontukea maksetaan vain jos lapsi ei käytä kunnallista päivähoitoa, ei ole sitten väliä paljonko sitä käyttää, jos käyttää.

Vierailija
11/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viimeistään 4kk päästä lapsi saa hoitopaikan jos jätän hakemuksen nyt (kun asia ei ole kiireellinen). Kahdessa viikossa sitten täytyy lain mukaan järjestyä hoitopaikka jos työllistyn nyt.

Ap

Vierailija
12/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt jo kulutan yhteiskunnan varojaa tt-tuen muodossa ja vähintä mitä voin tehdä on sitten hoitaa lapsi hyvin kotona. Mutta olen järkeillyt tuon niin, että mitä nopeammin saan töitä, sen nopeammin olen hyödyksi yhteiskunnalle. Ap

Vierailija
13/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on päivänkin kunnallisessa päivähoidossa. Eli vaikka ap:n lapsi olisikin vain esim. kahtena päivänä hoidossa puolipäivää, menettää hän kotihoidontuen kokonaan.

Vierailija
14/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurskastelija!

koska nyt jo kulutan yhteiskunnan varojaa tt-tuen muodossa ja vähintä mitä voin tehdä on sitten hoitaa lapsi hyvin kotona. Mutta olen järkeillyt tuon niin, että mitä nopeammin saan töitä, sen nopeammin olen hyödyksi yhteiskunnalle. Ap

Miten niin?

Joka tuutista toitotetaan kuinka olen pahin yhteiskunnan loinen yksinhuoltajana ja tt-tuen saajana. Minun täytyy koko ajan selitellä kaikille miksi olen tt-tuella ja mitä aion tehdä sen hyväksi etten ole. Myöskin olen monesta paikasta kuullut miten väärin on jos lapsia viedään "virikehoitoon" vaikka toinen vanhemmista on kotona.

Ap

Vierailija
15/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se hoitopaikka järjestyy vaikka viikossa, jostain mahdollisimman hankalan matkan päästä, jonne voi kestää bussimatkat vaikka tunnin tai pari suuntaansa. Ja vain jos ette satu asumaan Espoossa, tyhjästä on paha ottaa lisäpaikkoja.

Vierailija
16/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haet paikkaa ja samalla ilmoittaudut työnhakijaksi. Paljon helpompi aloittaa työasäkäynti kun päivähoitopaikka on jo tuttu eikä tarvitse kylmiltään jättää kikopäiväiseksi. Haet nyt kokopäiväistä hoitopaikkaa, käytät sitä esim 3 päivää viikossa aamupäivisin.

Kotihoidontuki menee, mutta työttömyyskorvaus tulee ja toivottavasti pian palkkakin.

Työnhakijan uskottavuutta lisää kyllä merkittävästi hoitopaikan olemassaolo.

Vierailija
17/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei voinut olla työtön työnhakija jos lapsella ei ollut hoitopaikkaa. Onko siihen tllut mutos vai?

Minä olin työttömänä työnhakijana 6 vuotta sitten, ja silloin ei ainakaan tarvinnut olla hoitopaikkaa valmiina.

Kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan 2 viikossa. Se kannattaa ap:n muistaa kun hakee töitä. Vaikka nyt ei olisi hoitopaikkaa niin 2 viikon päästä on oltava jos töitä on löytynyt.

Mukavampihan se tietysti on jos ehtii rauhassa etsiä mieluisan hoitopaikan jo ennen töiden löytymistä.

Ap:n kannattaa ehdottomasti laittaa hakemus, mutta muistaa myös se että kunnan on järjestettävä hoitopaikka 2 viikossa jos työpaikka löytyy..

Vierailija
18/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäiväistä hoitopaikkaa 11pv/kk.

Seuraavaksi taidan sitten lompsia työkkäriin ja ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi?

Ap

Vierailija
19/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallanne lastenpäivähoito järjestetty poikkeuksellisen heikosti, kun tälläista kysyt?

Miten ihmeessä sinä sitten kuvittelet taikovasi hoitopaikan kun työtä saat?

Ei hyvä nainen, hae nyt sitä hoitopaikkaa heti! Ei se velvoita sinua pitämään lasta hoidossa, jos et halua. Hyvä keino on hakea ensin osa-aikaista paikkaa, vaikka 2 päivää viikossa. Silloin olisi helpompi saada kokoaikapaikka kun menet töihin.

Vierailija
20/26 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaallako?

Sinä voit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi netissäkin. Ei sinne työkkäriin enää noin vaan lompsita, vaan sieltä ilmoitetaan aika, milloin sinun sopii mennä käymään. Päivystys on yleensä vain maanantaisin.

Hoitovapaa ja kunnallinen päivähoito sulkevat toisensa pois, joten olet sitten työtön tai et ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi