Suositelkaa uutta suomalaista kirjallisuutta ulkosuomalaiselle!
Onko Itkosen Hetken hohtava valo hyvä? Entä Ala-Harjan Maihinnousu?
Pulkkisesta en välitä, eikä Oksasen uusin oikein iskenyt. Suositelkaa lisää, olen tulossa ensi kuussa Suomeen ja ostan 3-4 kirjaa ainakin.
Kommentit (7)
että aion heti kohta lukea sen uudelleen! Eli suosittelen.
Aiemmin melko vähälle huomiolle jääneen Riikka Ala-Harjan (s. 1967) kuudes romaani Maihinnousu on herättänyt kiivasta keskustelua. Ala-Harjan sisar ja tämän aviomies kirjoittivat Helsingin Sanomien mielipidekirjoituksessa, että heidän poikansa sairastamaa leukemiaa käytetään Maihinnousussa röyhkeästi hyväksi kirjan materiaalina.
Kirjailija toimi kommentoijien ja heidän näkemyksensä julkaisseen sanomalehden mielestä moraalittomalla tavalla. Mielipidetekstissä ehdotettiin taiteilijoiden sananvapauden kaventamista. Kirjoittajat halusivat perustaa eräänlaisen kaunokirjallisuuden keskittyvän vastineen lehdistön sanomisia vahtivalle Julkisen sanan neuvostolle.
Varmaan vielä parempi ruotsiksi ja ajattelin lukea sen uudestaan toisella kielellä
itse en tosin ole vielä Kätilöä lukenut mutta Hitsaajasta tykkäsin kovasti.
on hyviä. Suosittelen Johanna Sinisalon uusimpia kolmea kirjaa. Mä tykkäsin Mike Pohjolan esikoisteoksesta, onkohan sen nimi Ihmisen poika tai jotain.
että aion heti kohta lukea sen uudelleen! Eli suosittelen.