Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa soittaa työhakemuksen perään?

Vierailija
07.01.2013 |

Laitoin viikonloppuna hakemuksen, ja hakuaika loppuu muutaman viikon kuluttua. Missä vaiheessa on soveliasta soittaa perään ja kysellä asiaa?

En ole koskaan perään soitellut, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä. Mitä sanon, kun soitan? Mitä kerron puhelimessa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viikonloppuna hakemuksen, ja hakuaika loppuu muutaman viikon kuluttua. Missä vaiheessa on soveliasta soittaa perään ja kysellä asiaa? En ole koskaan perään soitellut, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä. Mitä sanon, kun soitan? Mitä kerron puhelimessa?

Olisit soittanut etukäteen.

Voithan toki vielä soitella pian ja kysellä hakemuksen toimittamisesta jotain, vaikka olet sen jo lähettänyt (kirjallisena?).

Yleensä kannattaa soitella asiasta niin pian kuin huomaa ilmoituksen, ja laittaa hakemus vasta viime tipassa menemään. Tällöin voi mahdollisesti soittaa kahteenkin kertaan, eri ihmisille tms.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia työpaikkoja, varsinkaan, jos ilmoituksessa ei kehoteta ottamaan yhteyttä.

Vierailija
2/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhan soittelijat ärsyttävät.

Laitoin viikonloppuna hakemuksen, ja hakuaika loppuu muutaman viikon kuluttua. Missä vaiheessa on soveliasta soittaa perään ja kysellä asiaa? En ole koskaan perään soitellut, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä. Mitä sanon, kun soitan? Mitä kerron puhelimessa?

Olisit soittanut etukäteen.

Voithan toki vielä soitella pian ja kysellä hakemuksen toimittamisesta jotain, vaikka olet sen jo lähettänyt (kirjallisena?).

Yleensä kannattaa soitella asiasta niin pian kuin huomaa ilmoituksen, ja laittaa hakemus vasta viime tipassa menemään. Tällöin voi mahdollisesti soittaa kahteenkin kertaan, eri ihmisille tms.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia työpaikkoja, varsinkaan, jos ilmoituksessa ei kehoteta ottamaan yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa uskoa, että soittelusta olisi tänäpäivänä apua.

Itse olen pariin kertaan soitellut ja mielestäni minulla on ollut hyvät lähtökohdat työhön, mukava työkokemus jne, mutta en ole haastatteluun edes päässyt vaikka olen soittanut.

Eri asia sitten on terveydenhoitoalalla, siellä töitä riittää niin paljon, että pelkällä soitollakin saa jo töitä.

Vierailija
4/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita perään jos ainoa asiasi on, että onko hakemus tullut perille. Annat itsestäsi aika idiootin vaikutelman.

Vastaanottajan olisi kuulunut kuitata, että hakemuksesi on tullut perille. Osassa yrityksissä näin toimitaan mutta valitettavan useassa ei.

Vierailija
5/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan jäi vähän mietityttämään, että kun laitoin hakemuksen nyt heti paikan ilmetyttyä, että unohtavatkohan mun hakemuksen siihen mennessä, kun hakuaika umpeutuu...

Ja palkkatoive saattaa olla vähän yläkanttiin, meinasin laittaa sulkeisiin, että neuvoteltavissa, mutta en halua alihinnoitellakaan itseäni tai antaa signaalia, että olen halpatyövoimaa jos vain niin haluavat...

Ap

Vierailija
6/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei huomioida, ei pelkästään sinun hakemustasi hylätä vaan kaikki jätetään lukematta. Hakemuksia saattaa nykyään tulla satoja.

Joko ne esiluetaan saapumisen yhteydessä tai sitten katsotaan hakuajan päätyttyä kaikki ja etsitään ne pari helmeä, jotka haastatellaan.

Et voi tehdä sille asialle enää mitään. Ja sinä pistät sellaisen hinnan, millä ainakin olet valmis tulemaan töihin. Niin päin se ei onnistu, että pistät palkkatoiveen alakanttiin ja sitten alat haastattelussa neuvotella, että emmä kyllä tommosella, kyllä mä tarttisin vähintään parisataa enemmän. Jos työnantaja sinut haluaa, kyllä se alkaa neuvotella, että ihan tommoseen me ei kyllä nyt kyetä, miten ois parisataa vähemmän ja katotaan sitten vaikka koeajan jälkeen jos pystyttäis nostamaan.

Yhtä kaikki: älä missään tapauksessa soita perään.

Vierailija
7/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni firma, palkkaa korkeintaan yhden joka toinen vuosi. Laittaa aina ilmoitukseen ei yhteydenottoja ja joka ikinen kerta puhelin soi yhtenään. pahimmat soittaa iltaisin ja vkonloppuisin.

Nyt kummallakin kerralla on tehnyt niin että kysyy vielä erikseen sanotko uudestaan nimesi... jaa virtanen kalle, selvä. kun paperisi tulee heitän ne suoraan roskiin. seuraavaa kertaa varten toivon että luet kun ilmoituksessa sanotaan ei yhteydenottoja ja se koskee myös sinua.

jos olet itsesi hinnoitellut reippaasti yläkanttiin, et pääse edes haastatteluun. jos n 500 euroa, voit päästä haastatteluun mutta siellä voidaan sanoa suoraan me maksetaan palkka tämän verran. jos ei kelpaa sitten ei kannata jatkaa tämän enempää.

Vierailija
8/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni firma, palkkaa korkeintaan yhden joka toinen vuosi. Laittaa aina ilmoitukseen ei yhteydenottoja ja joka ikinen kerta puhelin soi yhtenään. pahimmat soittaa iltaisin ja vkonloppuisin.

Nyt kummallakin kerralla on tehnyt niin että kysyy vielä erikseen sanotko uudestaan nimesi... jaa virtanen kalle, selvä. kun paperisi tulee heitän ne suoraan roskiin. seuraavaa kertaa varten toivon että luet kun ilmoituksessa sanotaan ei yhteydenottoja ja se koskee myös sinua.

jos olet itsesi hinnoitellut reippaasti yläkanttiin, et pääse edes haastatteluun. jos n 500 euroa, voit päästä haastatteluun mutta siellä voidaan sanoa suoraan me maksetaan palkka tämän verran. jos ei kelpaa sitten ei kannata jatkaa tämän enempää.

hakemuksessa lukee aina paikka on auki siihen päivään asti tai kunnes hyvä hakija ilmaantuu. Yleensä on aina palkattu joku ennen kuin hakuaika on mennyt edes umpeen.

Mutta siitä lukee siis ilmoituksessa. Aina yleensäkin kannattaa laittaa ilmoitus heti eikä viimeinen päivä.

Vierailija
9/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on luotettava asiaan...

ap

Vierailija
10/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin palkan itselleni sen perusteella mitä tänä päivänä tienaisin edellisessä duunissa (joka saman tyyppistä, jota nyt haen). Tämä hakemani vain ei sijaitse pääkaupunkiseudulla ja ilmoittaja on yhdistys. Pisti miettimään onko yhdistyksissä palkkataso pienempi. Ja työ on osa-aikatyö, joten laskin sen olettamani pääkaupunkiseudulla tänäpäivänä tienaamani duunin täyden palkan mukaan osa-aikapalkan.

ap

Vierailija
11/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa uskoa, että soittelusta olisi tänäpäivänä apua. Itse olen pariin kertaan soitellut ja mielestäni minulla on ollut hyvät lähtökohdat työhön, mukava työkokemus jne, mutta en ole haastatteluun edes päässyt vaikka olen soittanut. Eri asia sitten on terveydenhoitoalalla, siellä töitä riittää niin paljon, että pelkällä soitollakin saa jo töitä.

En osaa sanoa muiden kokemuksista, mutta itse olen ainakin soittanut AINA työpaikkailmoitusten perään, ja pyrkinyt virittämään keskustelua. Olen saanut tärkeää tietoa työpaikasta, ja usein henkilöt, joille soitan, ovat olleet mukana työpaikkahaastattelussa ja muistavat sen, että olen puhelimessa keskustellut heidän kanssaan.

Lisäksi puhelinsoitto edesauttaa mielestäni työpaikan saantia ainakin omalla alallani, koska erikoisalani on niin suppea, että suuri osa aktiivisista ihmisistä tuntee toisensa (muutama tuhat henkeä Suomessa).

Voin melko suoraan väittää, että ainakin nykyisen työpaikkani sain paljolti sen vuoksi, että soitin ja jo puhelinkeskustelussa annoin itsestäni hyvän kuvan.

Voi olla, että kokemukseen vaikuttaa myös se, että työskentelen julkisella sektorilla. Ehkä yksityisyrittäjillä ei ole aikaa tosiaan vastailla hirveästi puhelimeen.

Varmaan riippuu paljon siitä, millaista ja minkätasoista työpaikkaa hakee.

Vierailija
12/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten älä soittele, antaa vaikutelman että olet töitä todella vailla ja tarvitse kipeästi juuri tämän paikan. Malttia....kyllä sieltä otetaan yhteyttä pian hakemuksen lukemisen jälkeen jos vaikutat tosi hyvältä hakijalta.

Vierailija
13/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hakemukset varastoidaan ja luetaan kaikki vasta hakuajan loputtua, niin ei saa kikkailtua lähettämisajankohdalla. Tuo voi tietenkin vaihdella firmoittain.

Vierailija
14/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pääsääntöisesti(ei koske useita poliittisia järjestöjä) paaaaljoon pienemmät palkat (esim. minulla 6 työntekijää ja 5v tj kokemuksella isossa järjestössä palkkani on alle 4000e/kk!). Aina kannattaa mainita, että palkka neuvoteltavissa jos oikeasti on valmis neuvottelemaan.

T. se joka ohjeisti olemaan soittamatta, sillä yhdistyksissä ei todella pyöri liikaa porukkaa vastailemassa ja yleensä se on tj joka nämä soitot ottaa vastaan ja valinnat tekee (mahd. yhteistyössä hallituksen kanssa).

Vierailija
15/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä tapauksessa, jos muuten olisin hakemuksen perusteella soveltuva....

Onko ihan dorkaa soittaa ja sanoa, että palkka on neuvoteltavissa mikäli minua harkitsette? On varmaan....

ap

Vierailija
16/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla soitat etukäteen ja kyselet vähän lisätietoja, minkälaista ihmistä ovat hakemassa ja millä aikataululla prosessi etenee. Ja palkkatoiveen voi jättää hakemuksesta pois. Jos siis haet asiantuntijan paikkaa.

Siis siinä tapauksessa, jos muuten olisin hakemuksen perusteella soveltuva.... Onko ihan dorkaa soittaa ja sanoa, että palkka on neuvoteltavissa mikäli minua harkitsette? On varmaan.... ap

Vierailija
17/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmoituksessa oli että, "vapaamuotoinen hakemus palkkatoiveineen". En tietenkään muuten sitä edes olisi laittanut, se oli koko hakemuksen kirjoittamisessa se vaikein kohta, viimeiseen lauseeseen laittaa se nelinumeroinen sarja ja loppuun €/kk...

Ap...

Vierailija
18/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sihteerien palkkojen tiedän vaihtelevan n.1400e-2000e/kk ja työaika 37,5

ja edelleen ohjeistan, älä soita....jos välttämättä haluat tuon plakka-asian korjata niin laita mailia,(etenkin jos hakemus meni mailtse).

t.13.

Vierailija
19/20 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaa ennen hakemuksen sisään laittamista, eiköhän se ole pikkasen turhaa siinä vaiheessa?? Soittamisen ideana kuitenkin on, että henkilö, joka puhelimeen vastaa ottaa nimen ylös (jos soittaja tekee hyvän vaikutuksen...) ja kaivaa hakemuksen esille satojen muiden joukosta.

En tiedä yrittävätkö nämä "teet itsestäsi idiootin"-neuvojat parantaa omia mahdollisuuksia vai ovatko itse niitä idiootteja, mutta ilman soittoa ei kutsua saa työhaastatteluun ilman kuin täydellisillä papereilla. Sopiva tyhmien kysely valottaa varmasti asioita paikasta.Tietty siinäkin menee hiuksen hieno raja milloin tekee itsestään aasin.

Itse olen soittanut aina. Ja kertaakaan en ole työhaastattelusta kävellyt kiviä potkien pois. Kun itse haastattelen/haen yritykselleni työntekijöitä, odotan tietenkin yhteydenottoja, ja kiinnostusta osoittavat ja päteviltä vaikuttavat nimet ylös ja haastatteluun.

Kyseleminen tuo kiinnostuksen vain esille!

Vierailija
20/20 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, miltähän vaikuttaisi jos laitan viestini perään (samaan viestiketjuun) maininnan ihan lyhyesti, että "palkka neuvoltavissa, ystävällisesti Maija Meikäläinen"...? Antaako kuvan, että oon ihan epätoivoinen vai mitä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan