Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin eilen Itäkeskuksessa

Vierailija
07.01.2013 |

pitkästä aikaa ja tuntui siltä, kun olisi tullut ulkomaille:)

Kahvilat, ravintolat olivat mustanaan täynnänsä vierasta kieltä puhuvia ihmisiä.

Oli kiva tulla illalla kotiin:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tarinan mukaan Fuengirolan ostareilla kuulee enemmän suomea kuin Itäkeskuksessa.

Vierailija
2/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ITIS!

http://www.itis.fi/

pitkästä aikaa ja tuntui siltä, kun olisi tullut ulkomaille:) Kahvilat, ravintolat olivat mustanaan täynnänsä vierasta kieltä puhuvia ihmisiä. Oli kiva tulla illalla kotiin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä ei olisi sekoitettu kantasuomalaisiin narkkeihin ja juoppoihin, voisin minäkin satunnaisesti edelleen kys. paikassa asioida. Somalit, venäläiset ym. nyt vielä sietää jotenkin, mutta kun yhtälöön lisätään "subusta" jauhavat, aggressiiviset porukat Stoan lähettyvillä ja ryyppäävät teinit (Cittarin puolella puliukot), niin ei kiitos jatkossa. Olen keskittänyt asiointini oman asuinalueeni ostarille enkä kamalan paljosta jäänyt paitsi, uskoisin. Itiksestähän lähti kaikki kivat liikkeet ja palvelut, mm. Kaakaopuu, Jungle Juice Bar, se lasten hoitopaikka, Ruohonjuuri, Punnitse ja Säästä...nyt kun Stockakin on remontissa, mitä siellä on jäljellä?

Vierailija
4/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enää en kyllä astu jalallakaan siihen mestaan. Siellä homma on karannut käsistä, ennen oli paljon rauhallisempaa. Eikä siellä enää juuri mitään kivoja liikkeitäkään ole.

Vierailija
5/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ärsyttämään ne tietyt ilmiöt siellä, mm. varastelevat ja sotkevat lapset (kuka on niin hullu, että antaa tokaluokkalaisten pyöriä jossain Itiksessä koulun jälkeen tuntikaupalla??) sekä eräät vähemmistöryhmät tappeluineen. Onneksi en ole minäkään enää tuolla töissä!

Vierailija
6/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Itiksen maine on huonontunut noin paljon? Itse näin viikonloppuna varakkaan näköisiä pariskuntia ostoksilla, huomasin että se keskuskäytävä oli täysin uudistunut ja näytti avaralta ja muutenkin ihan siistin näköisiä sekä valtaväestöön että vähemmistöön kuuluvia ja turisteja oli liikenteessä.

Ainoa mikä minua Itiksen vakituisena shoppailijana häiritsee on mukavan, laadukkaan ravintolan puute. Ruokapuolen uudistus ei mun mielestä ollut onnistunut.

Vierailija
7/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Itiksen maine on huonontunut noin paljon? Itse näin viikonloppuna varakkaan näköisiä pariskuntia ostoksilla, huomasin että se keskuskäytävä oli täysin uudistunut ja näytti avaralta ja muutenkin ihan siistin näköisiä sekä valtaväestöön että vähemmistöön kuuluvia ja turisteja oli liikenteessä.

Ainoa mikä minua Itiksen vakituisena shoppailijana häiritsee on mukavan, laadukkaan ravintolan puute. Ruokapuolen uudistus ei mun mielestä ollut onnistunut.

Remontti on yhä kesken. Bulevardista on remontoitu vasta noin neljännes. Valmista piti kai tulla 2014.

Vierailija
8/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään kävelin siitä läpi ja ihan mieletön facelift ja päivitys tälle vuosikymmenelle.

Odotellaan kun valmistuu kokonaan, mutta se tosisaan tehdään osissa, että kaikki halukkaat liikkeet voivat olla auki koko remontin ajan. Moni liike on joutunut sen takia vaihtamaan liiketilaa ja samassa syssyssä osa pienistä liikkeistä on lähtenyt pysyvästi, se on ihan totta.

Tällä viikolla aukeaa Ur&Penn, sellaista ei varmaan vielä missään Suomessa ole, en ole ainakaan kuullut?

Vierailija
9/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikkna itis, niin arvaan löytäväni sieltä valitusta muusta kuin kantasuomalaisesta väestöstä kyseisessä paikassa. Tässä avauksessa ei ihan suoraan asiaa kerrottu, mutta piilov...n maku kuitenkin tuli. Ja olihan ap sitten saanut houkuteltua niitä toivomiaan vastauksia.

Minä käyn Itäkeskuksessa muutaman kerran vuodessa ja en jostain syystä ole häiriintynyt mistään väestön osasta. Minusta liikkeissä asioi aivan normaaleja hyväkäytöksisiä ihmisiä. Missä paikoissa te oikein siellä Itäkeskuksessa käytte, kun teitä vieraskielisyys harmittaa. Tähän asti olen liikkeissä kyllä saanut oikein hyvin suomenkielistä palvelua.

Vierailija
10/10 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähettyvillä Viikissä, ja tulee käytyä Itiksessä suhteellisen usein. Enimmäkseen viikonloppuisin. Enkä ole kyllä huomannut että paikka olisi täynnä spurguja, narkkeja ja häiritseviä maahanmuuttajia.

Pääosin siellä on asiakkaina tavallisia suomalaisia, tosin kyllä siellä tummempi-ihoisia keskimääräistä enemmän myös näkee mutta ei ne läheskään enemmistö ole. Niitä spurguja ei minusta myös näy siellä sisällä ostoskeskuksessa, Tallinnanaukiolla voi ollakin. Ja ihan kivoja liikkeitä siellä joitain on.

Ravintolamaailma on kyllä valitettavan huono. Pikaruokaan kelvollisia siellä on Classic Pizza, Mario ja Fonda del Sol, mutta nämäkin toki sellaista perustason pikamättöä, ei gurmeeta. Kreikkalainen ravintola Rodos on myös ihan ok.