Meillä ei ole varaa antaa lapsen harrastaa. Mitä mieltä olet? Saa myös kysyä jotain.
Kommentit (15)
Miksi ei ole? Onko teillä monta lasta?
Mekään emme rikkaita ole. Meidän lapsen harrastus maksaa 110 €/kevät ja 110 €/syksy.
Olemme ihan "duunareita" ja minä teen osa-aikatyötä ja mies kokopäivätyötä. Eikä ainakaan nuo summat talouttamme ole kaataneet.
On tekosyy sanoa, ettei ole varaa antaa lapsen harrastaa mitään.
Jos ei ole varaa, niin sitten sitä ei ole. Sen tilanteen voi korjata, mutta se varmaan vaatii ponnisteluja vanhemmilta ja lapselta itseltään. Jos siihen ei olla valmiita, niin eipä sille mitään voi.
On tekosyy sanoa, ettei ole varaa antaa lapsen harrastaa mitään.
MInä ainakin olen.
Meilläkään ei ollut varaa antaa lasten harrastaa. Vanhempani kyllä vaihtoivat autoa vuosittain, mutta ei, harrastuksiin ei liiennyt rahaa.
Meillä lapsella 4 harrastusta. Vain yksi niistä maksaa. Yksi on seurakunnankerho, toisen rahoittaa liikuntavirasto ja kolmas tutun kautta.
Mä oon yh ja mun lapset harrastaa taitoluistelua ja jalkapalloa. Onhan ne kalliita, mutta tingitään muusta. Kai tiedätte että sossusta voi saada tukea harrastuksiin?
Sossusta saavat vain sossunelätit, eivät pienipalkkaiset työntekijät.
Meillä lapsella 4 harrastusta. Vain yksi niistä maksaa. Yksi on seurakunnankerho, toisen rahoittaa liikuntavirasto ja kolmas tutun kautta.
Mä oon yh ja mun lapset harrastaa taitoluistelua ja jalkapalloa. Onhan ne kalliita, mutta tingitään muusta. Kai tiedätte että sossusta voi saada tukea harrastuksiin?
että kyseessä on sossuperhe, koska pienituloisillakin (kuten itse olen) on varaa antaa lastensa harrastaa...
Ei kaikkien ole pakko harrastaa muodostelmaluistelua tai muuta kallista. Halpojakin harrastuksia on.
Ei varaa harrastaa kuoroa, kokkikerhoa (koulun, seurakunnan), lukemista, kutomista, hiihtoa, yleisurheilua, skeittausta, katulätkää, kasvien keräilyä, mielikuvituksen käyttöä..?
Animaatiokerho, jiu jitsu, ratsastus ovat ilmaisia. Lisänä vielä tanssi joka on maksullinen. Että ihan kivat harrastukset saa ilman rahaakin. Pääkaupunkiseutu
Aina jotain menee, mutta niin vähän.
Ei varaa harrastaa kuoroa, kokkikerhoa (koulun, seurakunnan), lukemista, kutomista, hiihtoa, yleisurheilua, skeittausta, katulätkää, kasvien keräilyä, mielikuvituksen käyttöä..?
Sukset maksaa aika mukavasti, ja isompana leirejä ja kilpailumatkoja riittää. Lisäksi on ostettava voiteluvälineet ym. varusteet.
Tietysti, joku muumihiihtokoulu tms. on halpa.