Millä viikolla raskausoireet viimeistään tulevat niin selvinä ettei ole epäilystä mistä kyse?
Kommentit (16)
siis alkuraskaudessa mutta millä viikoilla? 7? 8?
Kun jotkut oksentavat ja kokevat vaikka mitä raskausoireita vaikka eivät ole raskaana, ksoka toivovat sitä niin kamalan paljon.
Jotkut ovat raskaana, mutta eivät kärsi minkäänlaisista oireista.
odottava äiti ei ole tiennyt olevansa raskaana...
Ja alkuraskauden ultra.
Muuten en olisi uskonut olevani raskaana.
Esikoisen olisi voinut selitellä kaikenlaisella muulla jonnekin viikolle 30 asti.
Mulla kaksi raskautta takana enkä alkuraskauden aikana huomannut mistään, että olisin ollut raskaana. Ei ollut minkäänlaisia oireita. Ainoa mistä tiesin, että olin raskaana, oli tietysti positiivinen raskaustesti. Maha alkoi kasvaa joskus viikolla 15, se nyt oli aika selkee tapaus sen jälkeen.
Olen haaveillut äitiydestä vuosivuosikausia ja nyt olen vihdoin raskaana!! :)
Ja varmaan koska tämä on haave niin pitkän ajan takaa, en aluksi voinut millään uskoa olevani lopultakin raskaana. En, vaikka olen ollut tosi väsynyt heti ekasta testistä lähtien, ja 2 verikoetta tehtiin (ja 6-7 kotitestiä) ja kaikki positiivisia..
Mutta nyt kyllä uskon! Tällä viikolla alkoi nimittäin kuvotus, voimistuen joka päivä ja ollen tänään niin hirveän paha olo ihan koko päivän, etten voinut kuin huohottaa ja maata. Vielä en ole oksentanut, mutta kyllä nyt uskon! Jos huomisessa alkuraskauden ultrassa (ilmeisesti rv7) ei sykettä näy niin olen kyllä todella ihmeissäni, niin raskaana oleva olo on!
Ei mitään oireita ja kuukautisetkin näyttäytyivät, ovat muutenkin epäsäännölliset. Tein raskaustestin koska paino alkoi nousta. Eli ei välttämättä tule raskausoireita.
Tunnen ihan henk. koht. naisen, jolla ei ollut yhtään mitään raskausoireita. Siis edes kuukautiset eivät jääneet pois eikä maha kasvanut enempää kuin voi pistää vähän pahemman lihomisen ja turvotuksen piikkiin.
Sai tietää olevansa raskaana kun meni päivystykseen kamalien vatsakipujen takia ja todettiin, että sulla on alkanut synnytys.
alkuraskaudessa mitään muuta oireita kuin kuukautisten poisjääminen. maha alkoi vähän näkyä n. puolessa välissä raskautta.
Itsellä aina alkuraskaudesta tullut pahoinvointi, kuppikoon joutunut suurentamaan jo alle rv 13 ja farkut jouduin esikoisen kohdalla jättää pois hiukka alle rv 12 ja tässä raskaudessa jo rv 7, kun puristi liikaa.
Toisilla loppuukin samoilla viikoilla, toisilla kestää koko raskauden ajan. Itselläni pahoinvointi on aina alkanut viikon 7/8 aikana. Niin myös tällä kertaa. Myös jatkuva paha olo on oire. Kaikki ei välttämättä oksennus vaan voivat vain pahoin.
Myöhemmässä raskaudessa tulee sitten kaikenlaista muuta kivaa kuvioihin kuten liitoskipuja.
ei aina osaa epäillä raskautta. Pahoinvointi alkoi viikoilla 7-8 ja vatsan turvotus viikoilla 12-13.
Ennen plussaa viikolla 3+ rinnat kasvoi ja kipeytyi sekä mahaa vihloi. Luulin menkkakivuiksi, jotka alkoivat oudon aikaisin (yleensä mulla vasta edellisenä päivänä). Testin tein kiertopäivänä 30/28. Sitten hävisi kaikki oireet. Oksensin ensimmäisen kerran viikolla 7+0, ja sen jälkeen silloin tällöin viikolle 14+. Maha alkoi pullottaa jo 11+ viikolla, ja jouduin vaihtamaan tiukoista farkuista pois.
Eli ei ne oireet kaikille välttämättä koskaan tule täysin selvinä ;)
Minulla ensimmäisessä raskaudessa ainoat oireet olivat kuukautisten pois jääminen, mahan kasvaminen ja vauvan liikkeet.
että rv20 jälkeen kun mahakin vähän näkyy ja potkuja tuntee.