En tiedä mitä pitäisi uskoa.. (lapsen kertomaa)
3-vuotias lapsi ei halua hoitoon, koska kuulemma "aina hoitaja satuttaa häntä".. Miten ottaa asia esiin?
Kommentit (10)
joka osaa kyllä päästää suustaan välillä sellaisia juttuja ettei tosikaan.
Ehkä kyselisin hiukan enemmän lapselta mitä tarkoittaa satuttamisella, kuka hoitaja (siis jos on päiväkodissa niin siellähän on useampi hoitaja)
JOs olet sitä mieltä, että lapsi puhuu totta niin otat asian esille hoitopaikassa.
Ja huomenna kysyt hoitajalta asiasta.
Hoitajalta, kyllä sen reaktiosta voi jotain päätellä. Toivottavasti on vaan lapsen keksimä juttu.
Lapsi pysyi tarinassaan kun yritettiin salakavalasti ja eritavoin kysellä.. Osaako 3-vuotias jo sepittää tuollaista?
Joskus on sanonut minulle, että "sä satutit mua", kun olen kädestä vienyt jäähylle ja hän on pistänyt vastaan, joten tällaisen ymmärtäisin. Lapsi kuitenkin puhuu nukutustilanteesta. Ja tiedän myös, että nukkumaanmenemiset ovat haasteellisia, koska aina muistetaan kertoa jos nukahtamisessa ei ole ongelmia.
Ja kertoi kuka hoitaja ja näytti miten. sormella koputti ohimoita ja lopuksi vielä "paijasi". Ja olen saanut viestiä, ettei enää huoli ketään nukuttamaan viereensä..
Tilanne on vaikea.
Muistan kun esikouluikäinen tyttäreni pelkäsi päiväkodin johtajaa joka oli julma ja pakotti nukkumaan vaikkei väsyttänyt.
Taistelin ja voitin.
Teillä niin pikkuinen että päikkärit ovat tarpeen. Nosta kissa pöydälle ja selvitä asia. Jos on päiväkodissa niin otat puheeksi siellä jos pph on tilanne hankalampi näyttää toteen. Jälkimmäisessä tapauksessa pyytäisin hoitopaikan vaihtoa.
Kai tämä asia on esiin otettava, mutta ahdistaa..
eikä etenkään silloin, kun jotain tekevät. Todennäköisesti joku hoitaja ottanut silmätikukseen ja pahoinpitelee siten, että ei jää jälkeä.
eikä etenkään silloin, kun jotain tekevät. Todennäköisesti joku hoitaja ottanut silmätikukseen ja pahoinpitelee siten, että ei jää jälkeä.
Lapsi on vilkas, puhelias ja nopea. Tekee hölmöyksiä päivittäin kotona ja päiväkodissa. En juuri kuule hänestä positiivista sanottavaa, vaikka loppujen lopuksi ei mikään ilkeä ole.
Hoitajille tuntuu olevan ongelma, kun hän ei nukahda helposti (ei ole ikinä nukahtanut).
Ja tämä kyseinen hoitaja, hänestä näkee kilometrin päähän, että pitää lastani rasittavana ja täytyy myöntää, hyvin kerkiäväinen poika hän on, ei ihan helpoimmasta päästä ja rasittaa tempuillaan kotonakin ajoittain.
Aiemmin innokas päiväkotilainen kyselee nykyään jo maanantaina, että koska on vapaapäivä eikä halua mennä sinne enää. :( Tänään sitten sanoi tuon asian mummolassa ja tämän äidin sydän heitti voltin..
Hoitajalta, kyllä sen reaktiosta voi jotain päätellä. Toivottavasti on vaan lapsen keksimä juttu.