Miehen haluttomuus vienyt itsetuntoni
Olen aina pitänyt itseäni ihan kivannäköisenä, en nyt rumana mutta en kauniina. Tavallisena.
Mies ei halua seksiä kuin harvoin ja se on vienyt itsetuntoani. Seksiä on ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, hyvällä tuurilla. Silloinkin minulle tulee tunne, että mies vastahakoisesti ryhtyy siihen jotta saisi taas olla rauhassa. Ennen seksiä oli kerran viikossa.
Useimmiten saan pakit. Selityksiä on "ei jaksa","ei huvita", "katson nyt elokuvaa" jne. Ei auta seksikkään hepenet tai hieronnat. En jaksa edes muistaa, koska viimeksi mies olisi tehnyt aloitteen.
Masentunut tuo mies ei ole eikä työt rasita, on työttömänä nyt ja nauttii suunnattomasti runsaasta vapaa-ajasta ja lasten kanssa olemisesta (vauva-aika ollaan ohitettu jo aikoja sitte). Mies ei näe mitään ongelmaa missään.
Olen tullut siihen tulokseen, että en vain miellytä miehen silmää enää. Mitään muuta syytä en keksi miksi aina saan pakit. Se masentaa ja saa hakemaan syyn itsestäni.
En ole enää pitkään aikaan jaksanut edes meikata (ennen meikkasin joka päivä), en ole nyppinyt kulmiani. Hiuksenikin olen harjannut viimeksi neljä päivää sitten. No, mikäs se täällä kotona on ollessa tuon näköisenä.
Miten saisin kadotetun itsetunnon takaisin? Nyt kun katson peilistä, näen vain ruman naisen, jota edes oma aviomies ei halua.
Kommentit (10)
Sitä pelottaa olla köyhä luuseri ja se ei pysty elättämään perhettään.
Harrastan liikuntaa päivittäin. Kuntosalilla käyn 2-3 kertaa viikossa. Kroppa on timmi, lihaksia on, kuntoa on. Kasvotkin ovat komeat. Annan vaimolle jopa joka päivä hierontaa, yleensä hartiahierontaa, välillä ihan kokovartalohierontaa.
Mikään ei häntä sytytä. Ihan sama, vaikka hieronnan jälkeen hyväilisi ja suutelisi osaavasti. Kertoisin hänelle, että haluan häntä ja hän näyttää hyvältä. Hän menee ennemmin silittämään vaatteita kuin harrastaa seksiä. Ja kyllä hoidan kotityöt, huomioin hyvin niin arjessa kuin seksin aikanakin ja vaikka mitä.
Pakko myöntää, että jonkin verran itsetuntoon kolahti, kun en saanut häntä millään innostumaan. Lopulta kuitenkin ymmärsin sen johtuvan vain hänestä itsestään. Toki seksielämä ei vieläkään toimi, vaikka en enää ota itseeni niitä kieltäytymisiä.
Voiko olla mahdollista, että miehesi on kyllästynyt seksiin kanssasi, koska se on aina samanlaista? En myöskään usko, että itsestä huolehtimatta jättäminen korjaa tiannetta, ainoastaan pahentaa.
Jos mies kertoisi syyn (ja se liittyisi jotenkin sinuun), sitten voisit mahdollisesti asialle jotain. Jos mies ei kerro mistä kyse, voit yrittää vuosikausia saada mieheen vipinää mutta ei se välttämättä auta jos et tiedä syytä (näin minulle kävi). Jos miestä ei huvita, hänen pitäisi tahtoa selvittää mistä kyse. Hänen pitäisi haluta haluta. Jos häntä tilanne ei vaivaa, et oikein voi mitään.
Lopputuloksena omalla kohdalla on se että nyt eronneena itsetuntoni on kovin huono enkä usko että kukaan voi pitää minua viehättävänä/haluttavana. Sen sijaan että juhlissa/baarissa juttelisin ihmisille, hakisin tanssimaan yms. (millainen ennen olin), vetäydyn syrjään ja olen hiljaa:(
Eli tekemättä mitään. Ei paljoa sytytä. Ei saa olla valoja, ei saa nuolla, tule nyt ja roiskaise. Ei saa hyväillä eikä pusutella. Oikeastaan se kumibarbara on paljon parempi, jos sellainen olisi... Edellisen kerran vaimon kanssa seksiä lähes vuosi sitten.
Nehän vaikuttavat välillisesti kiinnostavuuteen. Liian matalat tasot saattavat aiheuttaa sen, ettei fyysisesti huvita ollenkaan vaikka henkisesti haluaisi haluta.
Mies vaihtoi naista ja varmaan haluaa taas...:/ Meidänkin suhteemme alkuaikoina puhui, että seksi maistuu taas ihan eri tavalla, kun on haluttava nainen.
Tuskin tulee ikinä oppimaan.
Meillä alkoi tuollainen tilanne alle vuosi sitten. Olen kaunis, kohtuu hyväkroppainen (hoikka, mutta naisellinen vartalo), pidän huolta ulkonäöstäni (pukeutuminen siistiä ja naisellista, kauniit pitkät hiukset, meikkaan). Saan paljon huomiota miehiltä, mutta omaa miestä ei tunnu seksuaalisesti kiinnostavan.
Olen koittanut asiasta keskustella useaan otteeseen (ei kuitenkaan liian usein, ettei se häntä ahdistaisi), tehnyt selväksi, että en ole onnellinen tilanteeseen, ja sille pitäisi tehdä jotain. Olen selittänyt miehen käytöksen romuuttavan naisellisuuttani ja itsetuntoani. Tilanne ei ole muuttunut mihinkään suuntaan.
Tilanne ajoi minut siihen, että en enää kovin usein halua miestäni. Vähäinen seksi on ollut hänen puoleltaan niin väkinäistä, että harvoin saan siitä mitään itselleni.
Ajauduin puolivahingossa sivusuhteeseen, joka on antanut minulle ihan hirveästi energiaa ja pitkästä aikaa myös sitä ihanaa tunnetta, kun haluaa toista ihan kauhesti. Toiset selviävät pelkällä platonisella suhteella, minä en.
Sinä et edes ansaitse miestäsi. Petturi on petturi.
Mikään ei koskaan oikeuta pettämään, koskaan.
Kerrot miehellesi miten pahalle sinusta tuntuu, mutta että ymmärrät hänenkin haluttomuuttasi. Kerro, että tilanteenne ei voi jatkua tällaisenä koska olet onneton. Aseta aikarajaksi vaikka vuosi, jonka jälkeen lähdet jos tilanne ei ole muuttunut. Ole kuitenkin ymmärtäväinen miehesi haluttomuutta kohtaan, mutta tiukka siinä mitä itse haluat.
Ehdota lääkärin tutkimusta ja testosteroniarvojen mittaamista. Panostakaa yhteiseen aikaan, jolloin tarkoitus on puhtaasti pitää hauskaa ja nauttia elämästä ilman mitään taka-ajatuksia seksistä. Älä tee aloitteita seksiin. Pyri olemaan onnellinen, itsenäinen ja tekemään niitä asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi. Muistuta vuoden aikana miestäsi kuitenkin siitä, mitä haluat ja naisena tarvitset. Tee se lempeästi. Älä painosta.
Muista, että haluttomuus on tavallaan pariskunnan yhteinen ongelma, ei pelkästään jomman kumman. Siksi molempien tulee tehdä sen eteen töitä.
Meillä alkoi tuollainen tilanne alle vuosi sitten. Olen kaunis, kohtuu hyväkroppainen (hoikka, mutta naisellinen vartalo), pidän huolta ulkonäöstäni (pukeutuminen siistiä ja naisellista, kauniit pitkät hiukset, meikkaan). Saan paljon huomiota miehiltä, mutta omaa miestä ei tunnu seksuaalisesti kiinnostavan.
Olen koittanut asiasta keskustella useaan otteeseen (ei kuitenkaan liian usein, ettei se häntä ahdistaisi), tehnyt selväksi, että en ole onnellinen tilanteeseen, ja sille pitäisi tehdä jotain. Olen selittänyt miehen käytöksen romuuttavan naisellisuuttani ja itsetuntoani. Tilanne ei ole muuttunut mihinkään suuntaan.
Tilanne ajoi minut siihen, että en enää kovin usein halua miestäni. Vähäinen seksi on ollut hänen puoleltaan niin väkinäistä, että harvoin saan siitä mitään itselleni.
Ajauduin puolivahingossa sivusuhteeseen, joka on antanut minulle ihan hirveästi energiaa ja pitkästä aikaa myös sitä ihanaa tunnetta, kun haluaa toista ihan kauhesti. Toiset selviävät pelkällä platonisella suhteella, minä en.