Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä muiden elämässä kateiluttaa? Viittaan mm. kpe-blogiin...

Vierailija
05.01.2013 |

Niin, itse kuvataiteilijana omistan 'kuvataiteilijan näköisen' kodin, taidetta löytyy maalauksista grafiikkaan ja veistoksiin. Sävyt ovat harkittuja, samoin muotokieli. Sisustus on mukavaa puuhaa työn lisäksi. Työ ja sisustus tukevat toisiaan.

Miksi sitä on niin vaikea tajuta? Miksi toisen intohimo on toiselta pois? Mikä on toiselle luontaista ja syntyy kuin itsestään, on toiselle ajatuksen tasonakin aivan hirvittävän vaikeaa. Kateutta vai omaa elämättömyyttä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateushan on pelkästään hyvästä jos sen osaa kanavoida oikein, esim. luin eilen ensimmäistä kertaa kpe-blogia ja kateushan siinä iski, mutta sen sijaan, että olisin tullut tänne av:lle purkamaan tuntojani menin kangaskauppaan ja askartelin vauvalleni sängyn joka oli mielestäni paljon hienompi kuin yksikään kyseisen bloggarin luomuksista. Sillä siitä kateudesta päästiin.

Sitä en kyllä todellakaan ymmärrä, miksi pitää tulla tänne palstalle puhumaan pahaa muista ja keksimään toisista olemattomia vikoja, kun kukaan ei estä hankkimasta itselleen kaikkia niitä kadehtimiaan asioita.

Vierailija
2/2 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko, että kaikki kpe-blogia (jota en esim. itse edes seuraa) tai näitä "kuumimpia" muotibloggaajia lukevat ihmiset ovat välttämättä kateellisia. Osa ihmettelee silkkaa uteliaisuuttaan, joitain ärsyttää. Monella on kaunis koti ja fiksut lapset itselläänkin, sisustaminen on harrastus jo melkein kolmelletoista tusinassa ja ulkoasuun ja ulkonäköön satsataan. En siis aina vetoaisi kateuteen tai oman elämän tyhjyyteen.

Lähinnä luulen, että näissä täydellisyyttä tavoittelevissa blogeissa ärsyttää (ehkä?) se kuva, joka elämästä yritetään antaa, kun pyritään esittämään vain harmonisia kokonaisuuksia ja kuvakulmia. Blogi saa olla todella täydellinen eli kaikki pitää olla paketissa kunnossa: teksti, oikeinkirjoitus, aiheet, kuvat, inhimillisyys yhdistettynä huumoriin, jotta blogi ei jää hampaisiin. Liika yrittäminen, siloittelu ja lässytys eivät vain pitemmän päälle uppoa suomalaisiin. Pitää olla myös aitoa elämänmakua, jotta lukijat pysyisivät tyytyväisiä.

Onhan myös blogeja, joita ei kritisoida samalla tavalla kuin näitä kourallisia "naistelehtityylihakuisiatäydellisyyksiä". Niissä vain on sitä jotain charmia enemmän.

Itse en tunnista kateutta, en myöskään arvostele täällä tai kommenttibokseissa bloggaajia. Vastauksena siis kysymykseesi että kenenkään toisen ratkaisut, koskivat ne sitten sisustusta, taide-esineitä, vaatteita, lapsenkasvatusta tai ratkaisumalleja yleisesti, eivät ole minulta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi