Minkä verran ja millaisia kädentaitotuotteita ostatte?
Tarkoitan erityisesti suomalaisten pienyritysten ja harrastajien tuotteita:
1)villasukkia yms. villa-asusteita
2)huovutettuja sisustustuotteita ja koristeita (taulut, huovat jne)
3)painettuja, ommeltuja sisustustuotteita (tyynyt, verhot yms.)
4)käsintehtyjä kortteja, suomalaisia painettuja kortteja
5)koruja
6)keramiikkaa
7)kuvataidetta, maalauksia, grafiikkaa jne
t. pienyrittäjä
Kommentit (5)
Lähinnä sellaista, jota en itse osaisi tehdä. Toisin sanoen mieluummin keramiikkaa kuin villasukkia...
Kortteja tulee ostettua kyllä, ja kauniit muistikirjat ovat heikkouteni.
+ muuta pientä, kuten kasseja, T-paitoja, kynttilöitä, saippuoita... Sukkia tms. ei tarvitse ostaa, kun saan niitä sukulaisilta. Voisin ostaa myös huovutetun hatun, jos löytäisin oikeanlaisen.
Itse teen käsinsidottuja kirjoja, niitä menisi paljon enemmän kuin viitsin tehdä.
Itse teen käsinsidottuja kirjoja, niitä menisi paljon enemmän kuin viitsin tehdä.
Mitä niistä saa?
uniikkikersmiikkaa, aika harvoin.
Maalauksen/hiilipiirroksen olen ostanut ehkä joka toinen vuosi itselleni, grafiikkaa ostan pari kolme kertaa vuodessa joko itselle tai lahjaksi. Ostan aina suoraan taiteilijalta ja kehystytän luoottokehystämössä.
1)villasukkia yms. villa-asusteita
- En osta. Yleensä myynnissä on vain jotain 7 veljestä-villasukkia tai jotain muuta vanhanaikaista tai rumanväristä. Osaan itse neuloa nykyaikaisia asusteita, jotka ovat ajanmukaisia.
2)huovutettuja sisustustuotteita ja koristeita (taulut, huovat jne)
- En osta. Ovat yleensä rumia tai sitten niistä tulee liian ekohippivaikutelma. Huopa on niin tönkköä. Sellaisen kangaspuissa kudotun matkahuovan voisin ostaa, jos ulkonäkö on kaunis, mutta sehän ei olekaan huovutettu.
3)painettuja, ommeltuja sisustustuotteita (tyynyt, verhot yms.)
- Ompelutan verhoni ompelijalla.
4)käsintehtyjä kortteja, suomalaisia painettuja kortteja
- Ostan kortteja silloin tällöin myyntikojuista, jos silmääni miellyttävä malli löytyy.
5)koruja
- jos ostan käsityöläisten koruja, niin ne löytyvät yleensä etsystä. Joskus suomalaisillakin on jotain mielenkiintoista, mutta ehkä keskimäärin kerran vuodessa niitä tarttuu jostain mukaan.
6)keramiikkaa
- en osta juurikaan. pidän enemmän teollisen selkeistä linjoista, harvoin keramiikka osuu tyylillisesti omaan makuuni.
7)kuvataidetta, maalauksia, grafiikkaa jne
- ostan silloin tällöin kuvataideprinttejä. Alkuperäiset työt ovat hintaluokaltaan sellaisia, etten halua ottaa riskiä, että puolen vuoden päästä työ ei miellytäkään. Printtien suhteen riski on pienempi, ja usein tarjolla on paria eri kokoluokkaakin, joten alkuperäisen työn koko ei rajoita.