Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkomielle säästämiseen

Vierailija
05.01.2013 |

Rupesin vuosi sitten säästämään rahaa. Ajatuksena oli laittaa tietty summa joka kuukausi toiselle tilille. Samantien kun aloitin säästämisen, niin siitä alkoi muodostua pakkomielle, josta ei saa ajatuksia irti ja mikä vaivaa myös öisin. Mietin koko ajan miten säästän enemmän ja mistä voisin viellä nipistää menoja. Vuodessa olen säästänyt nyt 13500€ En edes tiedä mihin säästän ja ymmärrän että tuota rahaa ei kannattaisi tilillä säilöä, mutta sekin on muodostunut pakkomielteeksi et se raha on just siellä tilillä.

Hirveintä tässä on se, että ei tunnu miltään tuo rahasumma tilillä minkä on onnistunut säästämään.. se tuntuu ei miltään ja silti pakkomielle vain säästää edelleen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hakeutua ammattiauttajan pakeille.

Vierailija
2/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta säästöt tarvitaan kun tulee oikein kunnolla huonot ajat. Tuleva vuosi tulee olemaan erittäin paha vuosi ja sitä seuraava myöskin. Nähtäväksi jää että mitä sen jälkeen tapahtuukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on samalla tavalla monelle mielihyvää tuottava kuin vaikka joillekin seksi tms. Kun tiedostat tuon tilanteen, niin kannattaa kysyä, että keneltä tuo on pois. Onko siitä haittaa jo teidän perheen lapsille? Onko ruokanne tarpeeksi laadukasta ja terveellistä? Onko teillä kaikki hyvin?

Voisit vaikka määritellä jonkin osan tuloistasi, jonka saat laittaa säästöön. Kun tämän laitat heti, kun palkka on tullut, niin sitten lopetat loppukuuksi säästämisen? Jos tuntuu, että tämäkään ei toimi, niin sit on varmaan haettava ulkopuolista apua?

Vierailija
4/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun menin töihin, maksoin opintolainan järjettömän suurissa erissä pois. Säästin ja säästin kuin hullu.

Kun olin säästänyt tietyn summan, sanotaan nyt vaikka 5000 euroa, päätin että se olkoon "säästörajani". Eli, että pyrin siihen että minulla olisi jatkuvasti tuo summa säästössä pahaa päivää varten, mutta että siitä voisi tarvittaessa myös ottaa "jos siltä tuntuu", ja säästää sitten takaisin.

Teen niin, että säästän joka kuukauden alussa sen verran kuin miltä tuntuu. Loppukuu on ihanaa miettiä, mitä sillä summalla voisi ostaa - tänään törsäsin astioihin hyvillä mielin, sillä vielä jäi muutama kymppi tämän "säästörajan" yli säästöön. Hyvä mieli on siitäkin, että tiedän että ellei todellisia vaikeuksia tule, minun ei tarvitse kajota säästöihini. Ovat siis puhtaasti ylimääräistä, joten hyvin menee :)

Tee siis sinäkin itsellesi säästöraja, vaikka 15´000 e. Sitä enempää ei saa säästää, ellei välillä tuhlaa niin että tuo raja alittuu!