Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten OP suhtautuu ylimääräiin lainanlyhennyksiin?

Vierailija
05.01.2013 |

Noin yleensä...

Onko täällä ketään, joka lyhentäisi lainaa ylimääräisillä erillä? Tuleeko kustannuksia, vai saako noin tehdä ilman "sanktioita"?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin anna mennä vaan. ja muista valita verkkopankissa nimenomaan se ylimääräinen lyhennys, ei sotke maksuohjelmaa, vaan kohdistuu lainan pääomaan.

Vierailija
2/5 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina varmistanut lainaneuvotteluissa, että lainaa saa lyhentää ilman sanktioita milloin haluaa.

Olen myös maksanut lainan ennen laina-ajan päättymistä pois ilman sanktioita.

Op:n asiakasa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin yhteyttä verkkopankin kautta että tekevät ylimääräisen lyhennyksen ja pankin täti teki. En muuten tiedäkkään menikö siitä kuluja, no bonuksista se meni kuitenkin, ettei haittaa.

Mun sopimuksessa lukee, että mikäli teen ylimääräisin lyhennyksiä pankin pitää palauttaa samassa suhteessa lainaluonti kuluja. Tämä minun pitää itse hakea. No, enpä hakenut.

Vierailija
4/5 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa olemme asiakkaina (Sampo ja Handelsbanken, ei kuitenkaan OP) on lainaa saanut lyhentää ylimääräistä niin paljon kuin haluaa ilman kuluja ja muita sanktioita.

Kai se on vähän kiinni siitä, mitä sopii siinä neuvottelutilanteessa. Me otimme lainan korkean koron aikaan ja halusimme ehdottomasti tuon kohdan sopimukseen, koska se oli ainoa järkevä keino pienentää lainapääomaa nopeammin tietyillä kausiluontoisilla tuloilla kuten bonuksilla ja isommilla matkakorvauksilla.

Nyt ottaa päähän se, että meillä on isohko kuukausierä (n 2000 €) ja kun korko on niin pieni ollut jo pitkään (erästämme n. 100 €) halauaisimme maksaa pienempää kuukausierää ja käyttää rahaa vaikka matkusteluun, mutta pankki ei "kiristyksenä" tähän suostu ilman että saavat määritellä lainaehdot uusiksi, mikä tarkoittaisi 1% marginaalia nykyisen 0,35 % sijaan eikä siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
5/5 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa olemme asiakkaina (Sampo ja Handelsbanken, ei kuitenkaan OP) on lainaa saanut lyhentää ylimääräistä niin paljon kuin haluaa ilman kuluja ja muita sanktioita.

Kai se on vähän kiinni siitä, mitä sopii siinä neuvottelutilanteessa. Me otimme lainan korkean koron aikaan ja halusimme ehdottomasti tuon kohdan sopimukseen, koska se oli ainoa järkevä keino pienentää lainapääomaa nopeammin tietyillä kausiluontoisilla tuloilla kuten bonuksilla ja isommilla matkakorvauksilla.

Nyt ottaa päähän se, että meillä on isohko kuukausierä (n 2000 €) ja kun korko on niin pieni ollut jo pitkään (erästämme n. 100 €) halauaisimme maksaa pienempää kuukausierää ja käyttää rahaa vaikka matkusteluun, mutta pankki ei "kiristyksenä" tähän suostu ilman että saavat määritellä lainaehdot uusiksi, mikä tarkoittaisi 1% marginaalia nykyisen 0,35 % sijaan eikä siinä ole mitään järkeä.