Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tytölleni meinasi tapahtua jotain kamalaa :(

Vierailija
05.12.2005 |

Matkustin lähijunalla Brio Pony -rattaissa istuvan tyttöni (2v8kk) kanssa tänään Helsinkiin, odotimme, että muut matkustajat menevät ensin ulos, meillä kuin ei ollut kiire mihinkään. No, samassa vaunussa istuneet isä ja 3-4 -v. poika jäivät laittamaan pipoa päähän ja takkia kiinni. Odotin välikössä heitä, koska kaikki muut matkustajat olivat menneet eikä konnariakaan näkynyt. Isä ja poika tulivat välikköön (junan eteiseen siis) ja kysyin, voisiko isä auttaa rattaiden nostamisessa alas. Se sopi. Tarjouduin menemään nostamaan alhaalta käsin rattaita, kuten usein teen, jotta auttaja pääsisi hieman helpommalla. Olin vapauttanut jalkajarrun valmiiksi ja pidin aisasta kiinni, kun pojan isä tarttui toisella kädellä aisaan. Rattaat olivat siis nostamisvalmiudessa toisella puolella ja lähdin toiselta puolelta alas, ja irroitin otteeni aisasta. Täysin käsittämätöntä tapahtui sillä sekunnilla: ennenkuin ehdin alas junalaiturille, pojan isä olikin irroittanut otteensa aisasta (!?!) ja kumartunut poikansa puoleen ja MINUN RAKAS TYTTÄRENI oli yht' äkkiä naamallaan (turvavyöt tietenkin kiinni) rattaat niskassaan/selässään.

Salamannopeasti kumarruin nostamaan rattaat oikeinpäin ja tarkistamaan, näkyykö vammoja ja alkaako jostain vuotaa verta...

Tyttäreni oli aivan hiljaa, ei edes itkenyt, varmasti pelästyi yhtä paljon kuin minä ja kun kyselin tuliko pipi, niin tyttö osoitti toista poskea ja nenä näytti hieman turvonneelta ja vähän punaiselta. Pojan isä vaan kyseli: Mitä tapahtui, ja että hänen piti laittaa pojalleen lapaset käteen!!! Olin itsekin niin järkyttynyt, onneksi ei näyttänyt käyvän kuinkaan, mutta pitkän aikaa tärisin ja mietin, miten kamala pipi olisi voinut moisesta tulla :(((

Mitä tästä opin: Nostan itse jatkossa aisasta pitäen rattaat juniin/vbusseihin, auttaja saakoon nostaa alaosasta, eipähän tule enää toista kertaa moinen kamaluus tapahtumaan, mikäli asia minusta on kiinni!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nostamassa rattaita alas junasta, toinen nostaja ylhäältä irrotti otteensa ja repäisin rattaat vauhdilla alas. Lapselle ei käynyt mitään, mutta kova pelko jäi!

Vierailija
2/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunujen nostamisessa. Tietenkään aina ei ole vaihtoehtoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taan, ettei jää kyytiin ja vielä nostella rattaita. Kyllä ne muut yksin liikkujat aivan hyvin ehtivät yksien rattaiden kanssa auttaa.

Vierailija
4/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tä junasta ulos, jolloin sinä saisit yksin ne rattaat ulos?

Vierailija
5/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei nyt joku erikseen tarjoudu auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi